۱۳۹۸ بهمن ۱۱, جمعه

سازمان مددرسان: وضعیت روحی بسیاری از کودکان مهاجر در یونان بدتر شده است

بر بنیاد اطلاعات سازمان "روستاهای کودکان اس او اس"، وضعیت روحی بسیاری از کودکانی که در کمپ های یونان به سر می‌برند، به وخامت گراییده است. رئیس این سازمان در یونان، خواهان واکنش سریع اتحادیه اروپا و رسیدگی به اطفال شد.

جرج پروتوپاپاس، رئیس سازمان مددرسان "روستاهای کودکان اس او اس" روز جمعه در یونان گفت: «آن ها دچار وحشت زدگی یا حمله "پانیک" می‌شوند، بسیاری از کودکان به افسردگی مبتلا شده اند و برخی سعی کرده اند که دست به خودکشی بزنند.»

او گفت که فقط در ماه جنوری ۳۵۰۰ مهاجر دیگر به این جا رسیده اند و ازدحام در کمپ ها شدت گرفته است. 

پروتوپاس در ادامه اظهار کرد: «وضعیت شوک آور است و ناکامی سیاست اروپا در قبال مهاجران اینگونه اثبات می‌شود.» او خواست که «اتحادیه اروپا پلان مشخصی را ارائه کند تا کودکان بتوانند (در این کمپ ها) بر اساس موازین حقوق بشر زندگی کنند.»

به گزارش سازمان "روستاهای کودکان اس او اس"، جزایر یونان ۲۱۰ هزار تن جمعیت دارند و  ۴۲ هزار پناهجو نیز در آن جا زندگی می‌کنند. یک سوم از این پناهجویان کودک هستند و ۶۰ درصد از آن ها، کمتر از ۱۲ سال سن دارند. تقریبا نیمی از این مهاجران از افغانستان و باقی از کشورهای سوریه و سومالیا می‌باشند. 

به گزارش سازمان نامبرده، وضعیت در کمپ موریا که در واقع برای ۳ هزار تن ساخته شده است، از جاهای دیگر بدتر است و ۲۰ هزار تن در آن جا تحت شرایط غیرانسانی زندگی می‌کنند. ازدحام رو به افزایش، کمبود مواد غذایی، نبود دارو، لباس و بی سرنوشتی به تشنج ها و منازعات در میان ساکنان این کمپ دامن می‌زنند.

پروتوپاس، رئیس سازمان "روستاهای کودکان اس او اس" در ادامه گفت: «کودکان تحت این شرایط ۲۴ ساعت در روز در معرض خطر قرار دارند. به ویژه اطفال و نوجوانان بدون همراه نمی‌توانند در برابر خشونت و سوءاستفاده جنسی از خود دفاع کنند». آن ها دوباره دچار شوک و تروما می‌شوند، بدون این که از کمک های روانشناسی برخوردار شوند.

او در ادامه اذعان کرد که در فصل زمستان اوضاع وخیم تر می‌شود: «اطفال سرما می‌خورند، بیمار می‌شوند و پناهجویان به خاطر نیاز عاجل، درختان کوچک زیتون را قطع می‌کنند تا خود را گرم کنند و غذا بپزند.»

پروتوپاس خواهان همدردی و همبستگی اتحادیه اروپا شده گفت: «اگر به سرعت تحولی ایجاد نشود، جان کودکان به خطر خواهد افتاد.!»



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...