۱۳۹۸ بهمن ۹, چهارشنبه

طرح خروج ایران از ان‌پی‌تی اعلام وصول شد

خبرگزاری اثر به نقل از ایرنا روز سه‌شنبه، هشتم بهمن، آقای صادقی را ارائه‌کننده این طرح معرفی کرده و علت ارائه آن را نیز «رفتار طرف‌های برجام» و «زمزمه‌های فعال‌شدن مکانیسم ماشه» عنوان کرده است.

فرانسه، بریتانیا و آلمان، در هفته‌های اخیر، ایران را متهم کردند تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای برجام را نقض کرده است و به همین دلیل روند حل اختلاف در برجام را به جریان انداختند.

این سه کشور با اشاره به عدول مرحله به مرحله تهران از تعهدات برجامی‌اش گفته بودند که «به دلیل اقدام‌های ایران چاره‌ای نمانده» جز این‌‌که مکانیسم حل اختلاف را فعال کنیم.

محمود صادقی، تهدید کشورهای اروپایی در این زمینه را «بسیار غیرمنطقی و غیر قابل قبول» خواند و افزود: «ایران در چارچوب برجام و پیرو نقض عهد آمریکا تعهدات خود را کاهش داده است.»

صادقی کاهش گام‌به‌گام تعهدات هسته‌ای ایران بدنبال خروج آمریکا از این توافق و بازگشت تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را «یک اقدام متقابل و واکنشی نسبت به نقض عهد طرف‌های دیگر« توصیف کرد.

خبرگزاری ایرنا در گزارش دیگری، از اعلام وصول «طرح تنبیه و مجازات» کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران خبر داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...