۱۳۹۸ بهمن ۱۱, جمعه

دفاع آلبانی از حضور اعضای سازمان مجاهدین خلق در این کشور

ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی، از استقرار اعضای سازمان مجاهدین خلق، یکی از سازمان‌های مخالف حکومت ایران، در کشورش دفاع کرد.

راما، روز چهارشنبه نهم بهمن، در کنفرانس خبری مشترک با دبیرکل ناتو در بروکسل، با اشاره به کمک آلبانی به یهودیان پس از جنگ جهانی دوم، میزبانی کشورش از اعضای سازمان مجاهدین خلق را نیز جزئی از سنت انسان‌دوستی آلبانی دانست.

او گفت: «آلبانی پذیرفته که هزاران نفر را که زندگی‌شان از سوی رژیم تهران مورد تهدید قرار گرفتند، در خود جای دهد. این بخشی از آن چیزی است که ما هستیم، بخشی از سنت ما.»

نخست وزیر آلبانی ادامه داد: «ما کشوری هستیم که پس از جنگ جهانی دوم، بیشترین تعداد یهودیان را پذیرفتیم و کشور ما یک پناهگاه امن برای آنها بود.»

آلبانی در هفته‌های گذشته دبیر سوم و کاردار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را اخراج کرد. این کشور یک سال پیش نیز سفیر و یک دیپلمات دیگر جمهوری اسلامی را اخراج کرده بود.

همچنین در آبان ماه، پلیس آلبانی از شناسایی یک شبکه شبه‌نظامی ایرانی که در حال طراحی حمله به اعضای سازمان مجاهدین خلق در این کشور بودند، خبر داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...