۱۳۹۸ بهمن ۱۱, جمعه

توافق جمعی برای طرح پذیرش کودکان پناهجو از یونان به آلمان وجود ندارد

در پارلمان فدرال آلمان آرای بیشتر برای حمایت از طرح انتقال پناهجویان زیرسن از یونان به آلمان، وجود ندارد. شماری از سیاستمداران آلمانی می‌گویند که این اقدام سبب می‌شود که وضعیت در جزایر یونان به وخامت بیشتر بگراید.
تورستن فرای، معاون فراکسیون احزاب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی در پارلمان آلمان، روز چهارشنبه گفت که طرح آوردن پناهجویان زیرسن از اردوگاه های مزدحم یونان سبب جذب پناهجویان بیشتر [تشویق آنان برای مهاجرت] خواهد شد و در کنار آن، وضعیت در جزایر یونان به وخامت بیشتر خواهد گرایید.
در حال حاضر، حدود ۴۰ هزار پناهجو و مهاجر در جزایر شرق دریای اژه به سر می‌برند. در واقع این جزایر ظرفیت پذیریش۷۵۰۰ تن را دارند. وضعیت پناهجویان در این جزایر با گذشت هر روز بدتر می‌شود.
گفته می‌شود که در میان گیرماندگان در جزایر یونان، بیش از ۴۰۰۰ کودک زیرسن حضور دارند که بدون والدین شان می‌باشند.
پیش از این، روبرت هابیک، رئیس حزب سبزهای آلمان در روزهای کریسمس خواسته بود که این گونه پناهجویان آسیب پذیر به آلمان انتقال داده شوند. اما، حکومت فدرال آلمان به این درخواست پاسخ رد داد. از جانب دیگر، حزب "بدیل برای آلمان" و "حزب دموکرات آزاد آلمان" هم در برابر این طرح قرار گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...