۱۳۹۸ بهمن ۹, چهارشنبه

ایران «معامله قرن» را «خیانت قرن» خواند

عباس موسوی، سخنگوی این وزارتخانه این طرح و طرح‌های مشابه را «محکوم به شکست» دانست و افزود که «تنها راه حل بحران فلسطین برگزاری همه‌پرسی در میان ساکنان اصلی سرزمین فلسطین خواهد بود».

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اعلان رسمی طرح صلح ترامپ برای خاورمیانه، آن را صرفا “چشم‌اندازی برای صلح” نامید که “رویاهای یک بساز بفروش ورشکسته” است.

ظریف در توییترش این “رویا” را “کابوس منطقه و جهان” نامید و اظهار امیدواری کرد که این طرح بتواند “مسلمانانی را که در مسیری اشتباه هستند” بیدار کند.

رهبر جمهوری اسلامی نیز پیش از طرح «معامله قرن» را «خیانت‌آمیز»، «توطئه خطرناک» و تلاش برای «از بین بردن هویت فلسطینی» خوانده بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه پس از سه سال تلاش دولتش برای رسیدن به راهکاری برای حل نزاع ده‌ها ساله بین اسرائیل و فلسطینی‌ها، از طرح صلحی که پیشاپیش نام «معامله قرن» را به آن داده بود، رونمایی کرد.

سفرای عمان، بحرین و امارات متحده عربی در این مراسم حضور داشتند.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه ایران بدون ذکر نام، از برخی کشورهای اسلامی که به گفته او، «مسئله فلسطین» را فراموش کرده‌ و دشمن را جای دوست نشانده‌اند، انتقاد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...