۱۳۹۸ بهمن ۸, سه‌شنبه

هواپیمای سقوط کرده در افغانستان متعلق به ارتش آمریکا بود

ارتش آمریکا با تایید اینکه هواپیمای سقوط کرده در استان غزنی در افغانستان یک هواپیمای نظامی آمریکایی بوده است، اعلام کرد که تا کنون نشانه‌ای مبنی بر اینکه این هواپیما با «آتش دشمن» سرنگون شده باشد، وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرهنگ سانی لجد، یک سخنگوی نیروهای آمریکا در افغانستان، دوشنبه ۷ بهمن گفت که تحقیقات درباره سقوط هواپیمای نظامی بمباردیر E-11A که در غزنی سقوط کرد ادامه دارد.

بمباردیر E-11A هواپیمایی است که ارتش آمریکا برای تجسس الکترونیکی از استفاده می‌کند.

طارق غزنیوال، یک خبرنگار محلی، به آسوشیتدپرس گفت که نیروهای طالبان در محل سقوط این هواپیما در نزدیکی روستایی در منطقه «ده یک» حاضر بودند.

روز دوشنبه در پی سقوط این هواپیما در مناطق تحت کنترل طالبان در استان غزنی افغانستان، ارتش آمریکا اعلام کرد که برای تایید گزارش ها مبنی بر اینکه هواپیمای حادثه دیده متعلق به ارتش آمریکا است، در حال تحقیق است.

به گزارش بخش انگلیسی صدای آمریکا ساعاتی پیش از اعلام سخنگوی نظامی آمریکا گروه طالبان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که هواپیمای نظامی حدود ظهر روز دوشنبه در استان غزنی سقوط کرد و هیچیک از سرنشینان آن زنده نماندند.

در اولین ساعات سقوط هواپیما یک سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفته بود که ارتش آمریکا در حال تحقیق درباره سقوط هواپیما در این منطقه تحت کنترل طالبان است. در عین حال آسوشیتدپرس گزارش داد که تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد که هواپیمای سقوط کرده یک هواپیمای بمباردیر E-11A است که ارتش آمریکا برای تجسس از آنها استفاده می کند.

این خبرگزاری همچنین به نقل از ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان و یک روزنامه نگار حاضر در منطقه نوشت که هواپیمای حادثه دیده متعلق به ارتش آمریکا است.

بخش انگلیسی صدای آمریکا به نقل از سید عبدالوجید سادات، رئیس صلیب سرخ و هلال احمر استان غزنی، نوشت که به نظر می رسد پنج نفر در جریان سقوط این هواپیما در منطقه «ده یک» کشته شده باشند.

پیشتر مقامات محلی افغانستان اعلام کرده بودند که یک هواپیما مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی آریانا افغانستان در استان غزنی سقوط کرد، اما هواپیمایی آریانا به آسوشیتدپرس گفت که هیچ از هواپیماهای این شرکت سقوط نکرده‌اند.

دلیل سقوط و تعداد سرنشینان هواپیما هنوز مشخص نیست.

عارف نوری، سخنگوی استانداری غزنی گفت که هواپیما ساعت یک و ۱۰ دقیقه ظهر به وقت محلی در ۱۳۰ کیلومتری جنوب غرب کابل سقوط کرد. او همچنین گفت که محل سقوط هواپیما در کنترل طالبان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...