۱۳۹۸ بهمن ۴, جمعه

«سامان» خواننده ایرانی در تهران «بازداشت» شد

رسانه های داخل ایران گزارش دادند «سامان» خواننده ایرانی که پیشتر در خارج از ایران فعالیت موسیقی داشته است، در تهران بازداشت شده است.

رسانه های داخل ایران روز پنجشنبه ۳ بهمن ماه به نقل از رئیس پلیس اماکن تهران گزارش داند امیر ارژنگ کاظمی با نام هنری «سامان» در یک سفره خانه واقع در شمال تهران بازداشت شده است.

علت بازداشت این خواننده ایرانی «اجرای کنسرت» در این سفره خانه اعلام و گزارش شده است که «سامان» و مالک سفره خانه تحویل دستگاه قضایی داده شده اند. پلیس همچنین عنوان کرده این خواننده پس از ورود به تهران «تحت رصد پلیس» بوده است.

امیر ارژنگ کاظمی دومین هنرمندی است که در سال‌های گذشته پس از حبیب خواننده معروف ایرانی به کشور بازگشت و برای گرفتن مجوز برای فعالیت هنری خود در ایران تلاش کرد ولی تا کنون چنین مجوزی به او داده نشده است.

اما پس از انقلاب جمهوری اسلامی تا به امروز مجوز فعالیت به هنرمندانی که رسانه های داخل ایران به اصطلاح آن‌ها را «لس‌آنجلسی» می نامند، داده نشده است. از جمله این افراد می توان به حبیب خواننده سرشناس اشاره کرد که در سال ۱۳۸۸ با نگاشتن نامه‌ای به رئیس جمهور وقت، محمود احمدی‌نژاد، خواستار بازگشت به ایران شد و با موافقت ضمنی و پذیرفتن رعایت برخی شرایط به همراه خانواده اش به ایران بازگشت اما هیچ گاه به او مجوز برگزاری کنسرت داده نشد.

حبیب در بازگشت به ایران حضور چندانی در مجامع عمومی و رسمی نداشت اما در جشن "همدلی اهالی موسیقی" حاضر شد
همچنین ببینید:

ماموران جمهوری اسلامی حتی چندی پیش جاس استون، خواننده زن بریتانیایی که در ادامه تور جهانی خود وارد ایران شده بود را نیز ، از سوی ماموران بازداشت کردند و او یک روز بعد از ایران اخراج(دیپورت) شد.

او با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خود توضیح داد که می‌دانسته طبق قوانین ایران چون زن است اجازه برگزاری کنسرت ندارد و چنین قصدی هم نداشت اما باز او را از ایران اخراج کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...