۱۳۹۸ دی ۲۴, سه‌شنبه

اعتراض‌ها به سرنگونی هواپیمای مسافربری توسط سپاه، به شهرهای مختلف ایران کشیده شد


پایگاه خبری / تحلیلی اثر – گزارش‌های دریافتی از ایران حاکی است که گروهی از معترضان به شلیک موشک سپاه پاسداران به هواپیمای مسافربری اوکراینی، شامگاه یکشنبه ۲۲ دی‌ماه در خیابان‌های اطراف آزادی و میدان آزادی تهران تجمع کردند و علیه مقام‌های جمهوری اسلامی شعار سر دادند.

همزمان در تعدادی از دیگر شهرهای ایران از جمله مشهد، اصفهان، گرگان، سنندج، کرمانشاه، شیراز، قزوین، سمنان، دامغان، یزد، شاهرود، آمل و بابل هم تجمع‌های اعتراضی برگزار شد.

فیلم‌هایی نیز از شلیک گاز اشک‌آور به سوی معترضان در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز منتشر شده است.

فیلم‌ها و گزارش‌های دریافتی در روز یکشنبه نشان می‌دهد که تجمع‌هایی در تقاطع خیابان‌های آزادی و استاد معین، خیابان جناح و مقابل دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

«ننگ ما، ننگ ما، رهبر الدنگ ما»، «کشته ندادیم که سازش کنیم/رهبر قاتل رو ستایش کنیم» و «نخبه‌هامون رو کشتند/ آخوند به جاش گذاشتند» از جمله شعارهای معترضان در این تجمع‌ها بود.

برخی گزارش‌ها حاکی است که «تمام ورودی‌های مترو آزادی» از سوی ماموران امنیتی بسته شده بود و مسافران در مترو گیر افتاده‌اند و قطارها هم توقف نمی‌کند.

اخباری هم از شلیک گاز اشک آور به سوی معترضان قبل از میدان آزادی منتشر شده است و ماموران امنیتی به آنها حمله‌ور شده‌اند.

یک فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، گروه زیادی از معترضان را در مقابل دانشگاه شریف در خیابان آزادی نشان می‌دهد که شعار می‌دادند: «می‌کشم می‌کشم/ آنکه برادرم را کشت»، «ایرانی با غیرت/ حمایت حمایت».

در حوالی باغ فردوس در نزدیکی خیابان ولیعصر نیز معترضان دست به تجمع زده و در جریان درگیری با نیروهای امنیتی خطاب به آنها شعار می دادند: «بی‌شرف، بی‌شرف».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...