۱۳۹۸ بهمن ۱۱, جمعه

پلیس مجارستان به سوی مهاجرانی که می‌خواستند از مرز بگذرند تیراندازی کرد

پلیس مرزی مجارستان، سه شنبه صبح به سوی مهاجران در مرز این کشور تیراندازی کرد. این حادثه هنگامی اتفاق افتاد که بیش از ٦٠ مهاجر قصد وارد شدن از صربستان به مجارستان را داشتند.

به گفته خبرگزاری فرانسه، پلیس مرزی مجارستان به روز سه شنبه ٢٨ جنوری به سوی بیش از ٦٠ مهاجری که از صربستان وارد این کشور می‌شدند، تیراندازی کرد. 

 ویدئویی که توسط پلیس منتشر شده است، مردانی را در حال عبور از دیوار مرزی و سپس از یک دروازه بزرگ  آهنی نشان می دهد.

یک مقام ارشد پلیس در بیانیه ای در بوداپست گفت: گروهی در حدود ٦٠ تا ۷٠ مهاجر می‌خواستند به گونه غیرقانونی و با روشی سازمان یافته و تهاجمی از صربستان وارد خاک مجارستان شوند.

به گفته این منبع، یکی از سربازان امنیتی مرزی،  تیراندازی هوایی کرد که در نهایت منجر به بازگشت مهاجران به صربستان شد. وی اضافه کرد که در این  قضیه ۴ مهاجر در منطقه سرحدی روسکا گرفتار شدند و پلیس منطقه مرزی را تحت بررسی قرار داد.

این درحالیست که شماری از مهاجران پولیس را به بدرفتاری و شکستن تیلفون‌های شان متهم کرده‌اند. 

پیتر وان در اورارت، رئیس ماموریت سازمان بین المللی مهاجرت در بوسنی و هرزگوین به مهاجر نیوز گفت: در این نخستین بار است که در هنگری از سوی پلیس به روی مهاجران تیر اندازی می شود.

او در ادامه صحبت هایش به مهاجرنیوز گفت:« آنچه من می دانم این است که گروه بزرگی از ٦٠ مهاجر سیم های مرزی را قطع کردند و ۴٠ تن از آنان بلافاصله به صربستان بازگشتند. این بار نخست است که چنین گروه بزرگی تلاش کردند تا از مرز صربستان به مجارستان بوند.»

روز گذشته ساعت ٦ صبح به وقت محلی ٣۷ مهاجر که می‌خواستند به طور غیرقانونی وارد مجارستان شوند، توسط پلیس صربستان گرفتار شدند. وزارت کشور صربستان در بیانیه ای اعلام کرد که این گروه مناطق مرزی را در نزدیک مرز هورگوس -٢ مسدود کرده اند. این مهاجران به پلیس شهر کانیزا تحویل داده شدند.

این درحالی است که گورگی باکوندی، مشاور ریاست جمهوری مجارستان می‌‌گوید، تعداد پناهجویانی که وارد کشور می شوند، طبق آمار رسمی پلیس، امسال افزایش یافته است. به گفته وی، از ماه جنوری ٢٠٢٠ بدینسو، ۳۴۰۰ مهاجر قصد وارد شدن به مجارستان را داشتند.

در اوایل جنوری، مقام‌های مجارستان اعلام كردند كه نیروهای جدیدی را به مرزهای خود فرستاده اند و گزمه ها نیز در ساحل دریای تیزا موظف شده‌اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...