۱۳۹۸ بهمن ۱۱, جمعه

بلژیک: پولیس عامل تیراندازی به کودک کردی به قتل غیرعمدی متهم شد

دادگاهی در بلژیک یک پولیس این کشور را به قتل غیر عمدی مودا، مهاجر ٣ ساله کرد متهم کرد. این کودک پناهجو در سال ٢٠١٨ در جنوب بروکسل، در جریان کنترول یک لاری حامل مهاجران توسط پولیس کشته شد.

لوران کینز، وکیل متهم به خبرگزاری فرانسه گفت که دادگاه در نامه‌‌ای که در ماه دسمبر گذشته به موکلش فرستاده او را به قتل مودا متهم کرده است.
کودک پناهجوی کردی در ١٧ می ٢٠١٨ در منطقه والوونی در جنوب بروکسل به قتل رسید. این حادثه هنگامی رخ داد که یک لاری حامل حدود سی مهاجر که از فرانسه می‌آمدند، تلاش کرد از کنترل پولیس فرار کند.
پولیس در جریان تعقیب و گریز به راننده لاری دستور توقف داد اما راننده این دستور را نادیده گرفت. یک تن از پولیسان تلاش کرد با تیراندازی به سوی تایر لاری، راننده را مجبور به توقف کند اما گلوله که از مسیرش منحرف شده بود  به سر مودا، کودک کردی اصابت کرد که با پدر و مادرش پشت سر راننده نشسته بودند. مواده در جریان انتقال به شفاخانه درگذشت.
مقام‌های بلژیک در ارتباط با این حادثه، راننده کامیون و یک تن دیگر را به اتهام قاچاق مهاجران بازداشت کردند. در ماه اپریل ٢٠١٩ بلژیک راننده را به انگلستان تحویل داد و فرد دومی هم در پائیز همین سال به هالند تحویل داده شد.
پس از این حادثه، خانواده مودا به دلایل "بشردوستانه" در بلژیک مستقر شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...