۱۳۹۸ دی ۲۶, پنجشنبه

هشدار کارشناسان امنیتی آمریکا نسبت به حملات سایبری بالقوه ایران پس از قتل قاسم سلیمانی

کارشناسان امنیتی آمریکا روز جمعه ۱۳ دی، هشدار دادند که انتقام‌جویی ایران از قتل قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، احتمالاً شامل حملات سایبری خواهد بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، هکرهای حمایت شده از سوی حکومت ایران در حال حاضر جزو متجاوزترین در جهان هستند و می توانند بدافزارهایی را تولید کنند که بخش‌های دولتی و خصوصی آمریکا را به شدت هدف گیرد. هدف‌گیری‌های بالقوه آنها تاسیسات نفت و گاز و سیستم حمل و نقل است.

یک مقام ارشد امنیت سایبری به شرکت‌ها و سازمان های دولتی هشدار داد تا درباره خطرات حملات سایبری هشیار باشند.

در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳، در واکنش به تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، هکرهای حمایت شده از سوی حکومت ایران، به یک سری حملات سایبری مخرب دست زدند که وب‌سایت های بانک‌های بزرگ آمریکا از جمله «بانک آمریکا»، همینطور بورس نیویورک و «نزدک» را هدف گرفت. هکرها، دو سال بعد نیز، سرورهای هتل و کازینوی «سندز» در لاس وگاس را پاک کردند که عملیات تجاری هتل را فلج کرد.

حملات مخرب سایبری پس از توافق هسته‌ای ایران با دولت پرزیدنت اوباما در سال ۲۰۱۵ کاهش یافت. اکنون کشته‌شدن فرمانده نیروی قدس در عراق – مدت‌ها پس از این که پرزیدنت ترامپ توافق هسته ای را لغو کرد – این معادله را کاملاً تغییر می دهد و موجب نگرانی کارشناسان امنیتی آمریکا شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...