۱۳۹۸ دی ۲۶, پنجشنبه

مایک پمپئو درباره مسائل منطقه ای و اقدامات مخرب ایران با نخست وزیر اسرائیل گفت و گو کرد

دیدار ماه گذشته نخست وزیر اسرائیل و وزیر خارجه آمریکا در لیسبون پرتغال
وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر اسرائیل درباره پیشرفت‌های حاصل شده در مسائل منطقه‌ای در ارتباط با فعالیت‌های مخرب ایران با یکدیگر گفت و گو کردند.

بنا به اعلام وزارت خارجه آمریکا، آقای پمپئو در گفت و گو با بنیامین نتانیاهو تکرار کرد که تعهد ایالات متحده بر حفظ امنیت اسرائیل پایدار است.


تنش بین ایران و آمریکا در پی کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در حمله پهپاد آمریکایی و حمله موشکی ایران به یک پایگاه هوایی نیروهای آمریکایی در عراق، بالا گرفت. با این حال مقام های ایالات متحده اعلام کرده اند که در پی جنگ با ایران نیستند و خواستار مذاکره برای دستیابی به توافقی جامع شامل مسائل مورد اختلاف طرفین هستند.

همزمان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با استقبال از اقدام سه عضو اروپایی برجام برای فعال کردن «مکانیسم ماشه»، خواستار بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران شده است.
روز سه شنبه ۲۴ دی‌ماه سه کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا و آلمان از اعضای توافق هسته‌ای با ایران در بیانیه ای مشترک رسما از فعال شدن سازوکار رفع اختلاف در توافق برجام موسوم به «مکانیسم ماشه» خبر داده‌اند.
برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، ضمن استقبال از این اقدام اروپا، گفت که آمریکا امیدوار است شاهد همراهی اروپایی‌ها با تلاش‌های آمریکا برای انزوای دیپلماتیک تهران باشد.


برایان هوک عصر سه شنبه گفت: «ما از اقدام اروپایی ها برای فعال کردن مکانیسم حل اختلاف حمایت می کنیم... چیزی که رئیس جمهوری خواستار آن شده این است که آنها توافق را رها کنند و به دیپلماسی ما برای حصول یک توافق جدید ملحق شوند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...