‏نمایش پست‌ها با برچسب اخبار. نمایش همه پست‌ها
‏نمایش پست‌ها با برچسب اخبار. نمایش همه پست‌ها

۱۴۰۴ خرداد ۱۶, جمعه


 #سرنگونی_نزدیک_است

#نه_به_جمهوری_اسلامی
#آزادی_ایران
#زن_زندگی_آزادی
#آزادی
#صلح
#آرامش
#پاینده_باد_ایران

۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۰, جمعه

 

چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه هستید ! فقط دانسته ایم که انسان نیستید و بویی از آدمیت نبرده اید . شما هیچوقت انتخاب ما نبوده و نخواهید بود

نه به جمهوری اسلامی 

رای بی رای


۱۳۹۹ آذر ۱۳, پنجشنبه

پیام نسرین در پی احضارش برای بازگشت به زندان (قرچک)



دوستان و فعالان حقوق بشر

به من گفتند تا به زندان برگردم و من امروز به زندان بر‌می‌گردم. جایی که صدها هم‌بندی را گذاشته بودم و آمده بودم. جایی که دلم جا مانده بود. همیشه اینطور است دوست ندارم در چنین شرایطی بگویم که در این سه هفته چگونه به دلیل بیماری کرونا، نتوانستم فرزندانم را در آغوش بگیرم.

اما وظیفه دارم نگرانی خود را در مورد وضعیت احمد رضا جلالی اعلام کنم و از همه‌ی کسانی که امکاناتی برای حمایت دارند، بخواهم تا به وضعیت پرونده‌ی احمد رضا جلالی توجه نمایند.

احمد رضا جلالی را آزاد کنید، همین امروز

نسرین ستوده

13 آذر 99

۱۳۹۹ آذر ۱۱, سه‌شنبه

فراخوان جمعی از مادران و زنان دادخواه در ایران به مناسبت روز جهانی حقوق بشر

 

۱۷ نفر از مادران و زنان دادخواه در ایران ضمن انتشار بیانیه ای به مناسبت روز ۱۰ دسامبر روز جهانی حقوق بشر، بیانیه ای را امضا کرده اند و در آن نوشته اند: تا دفاع  از حقوق بشر برای ما ایرانیان داخل و خارج به امری ملی و همگانی بدل نشود و همه گروه های مدنی و حقوق بشری و سیاسی یکصدا نشوند، دنیا صدای دادخواهی و حق طلبانه مردم ایران را نخواهد شنید. به گزارش “کارزار جهانی برای دادخواهی و آزادی زندانیان سیاسی-عقیدتی”، متن این بیانیه به شرح زیر است:

هموطنان عزیز خارج از کشور، روز ۱۰ دسامبر سالروز تصویب “اعلامیه جهانی حقوق بشر” و  روز جهانی حقوق بشر است، حقوق بشری که ما مردم مظلوم ایران از ابتدائی ترین و طبیعی ترین آن ها در زمینه های فردی مانند، حق آزادی اندیشه و بیان، حق آزادی انتخاب دین‌، حق آزادی انتخاب پوشش و ورزش، حق سفر و حق حضانت فرزند برای زنان و غیره محروم هستیم.

ما از داشتن حق انتخابات آزاد، حق تشکیل احزاب، سندیکاها و اتحادیه های صنفی مستقل (حاکمیت حتی نهادهای خیریه و غیرانتفاعی مستقل را هم تحمّل نمی کند)، حق تجمع و اعتراضات مسالمت آمیز و سایر حقوق مندرج در اعلامیه جهانی بشر نیز محروم هستیم و در صورتی که به این محرومیت ها اعتراض کنیم، پاسخ حکومت به معترضان و منتقدان، زندان و شکنجه و اعدام است. 

 آزادگان، وجدانهای بیدار در سراسر جهان!

قانون و قوه قضائیه که در سایر کشورها مدافع عدالت و پناهگاه مظلومان است، در کشور ما ایران اما، از ظالمان و غارتگران و متجاوزان به حقوق مردم دفاع میکنند، درحقیقت دستگاه قضائی و حاکمیت جمهوری اسلامی، خود بزرگترین ناقضان حقوق بشر در کشور ما محسوب میشوند.

حاکمیت و دستگاه قضائی جمهوری اسلامی، دست در دست نیروهای امنیتی و سرکوبگر بدنبال ایجاد ترس و وحشت در جامعه هستند و برای جلوگیری از جنبش دادخواهی مردم ایران نه تنها آزادیخواهان را دستگیر و شکنجه میکنند و به  قتل میرسانند، بلکه خانواده های آنان را مورد آزار و اذیت قرارمیدهند. دریک کلام، ما شهروندان ایران گروگان حکومتی هستیم که خود را مالک همه چیز حتی جان انسانها میداند و هر زمان که اراده کند میتواند انسانی را زندانی و شکنجه کند و یا جانش را بگیرد و خانواده اش را به سکوت وادار کند و حتی اجازه برگزاری مراسم یادبود به خانواده هائی که عزیزی را از دست داده اند ندهند.

 

هموطنان آزادیخواه و مدافع حقوق بشر در خارج از کشور!

روی سخن ما با شما است، شما که در دست حکومتی جبار و تمامیت خواه اسیر نیستید و در کشورهائی زندگی میکنید که از مواهب حقوق بشر و حمایت قانون برخوردارید و هراسی از بازداشت و شکنجه و زندان و اعدام ندارید. شمائی که میدانید در داخل کشور هیچ مرجعی برای دادخواهی ما خانواده هائی که عزیزی را از دست داده ایم و یا عزیزی را در زندان داریم وجود ندارد! ما اکنون از شما می خواهیم که دادخواه ما خانواده ها باشید و فریاد حق طلبانه ما را در دنیا طنین افکن کنید، گرچه  ما میدانیم که برخی از شما سالها است که چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی دراین امر کوشا بوده اید، اما ما این را هم خوب میدانیم که تا دفاع  از حقوق بشر برای ما ایرانیان داخل و خارج به امری ملی و همگانی بدل نشود و همه گروههای مدنی و حقوق بشری و سیاسی یکصدا نشوند، دنیا صدای دادخواهی و حق طلبانه مردم ایران را نخواهد شنید. شما میتوانید متحد و مؤثر از”حقوق بشر” ما مردم ستمدیده ایران در داخل کشور دفاع کنید و رسالت تاریخی خود را به انجام رسانید.

 

۱- گوهر  عشقی، مادر ستاربهشتی، امضاکننده بیانیه ۱۴

 

۲- شهناز  اکملی،  مادرمصطفی کریم بیگی 

 

۲-  سکینه  احمدی، مادر ابراهیم کتابدار 

 

۳-  ایران  الهیاری، مادر مهرداد معین فر

 

۴-  شهلا  انتصاری، امضا کننده بیانیه ۱۴

 

۵-  محبوبه  رضائی، مادر پژمان قلی پور

 

۷-  فاطمه  سپهری، امضاکننده بیانیه ۱۴  

 

۸-  ناهید شیرپیشه،  مادرپویا بختیاری

 

۹- حوریه  فرج زاده، خواهر شهرام فرج زاده، امضاکننده بیانیه ۱۴

 

۱۰- مهناز کرمی، مادر وحید دامور

 

۱۱- بهجت لک، مادر بهمن (رضا) جعفری

 

۱۲-نوشین محمودی، مادر علیرضا انجوی

 

۱۳- نرگس  منصوری، امضا کننده بیانیه ۱۴

 

۱۴- صدیقه مالکی فر، همسر هاشم خواستار، امضا کننده بیانیه ۱۴

 

۱۵- فاطمه  ملکی، همسر محمد نوری زاد، امضا کننده بیانیه ۱۴

 

۱۶- زینب محمدی،  مادرمحمد طاهری

 

۱۷- پوران ناظمی، امضا کننده بیانیه ۱۴

 

forirankarzar@gmail.com

۱۱ آذر ۱۳۹۹ – ۱ دسامبر۲۰۲۰ 

دکتر محمد ملکی درگذشت


دکتر محمد ملکی فعال سیاسی مخالف حکومت شامگاه یازدهم آذر درگذشت. دکتر ملکی متولد ۱۳۱۲ و نخستین رییس دانشگاه تهران پس از انقلاب بود. او بارها به دلیل فعالیت سیاسی و انتقادات صریح خود به زندان افتاد.

محمد ملکی یکی از قدیمی‌ترین و شاخص‌ترین سیاستمداران مخالف حکومت ایران بود که هم همواره به طور صریح به مخالفت با حاکمان می‌پرداخت. او یکی از امضاکنندگان نامه‌ای با ۱۴ امضا بوده است که در آن صراحتا بر گذار از جمهوری‌اسلامی و تغییر قانون اساسی جمهوری‌اسلامی تاکید شده بود.

او نظرات خود را شجاعانه و با صراحت تمام در نامه‌هایی سرگشاده مطرح می‌کرد و در سال‌های اخیر به دفعات از مخالفت علنی خود با خامنه‌ای سخن گفته بود. مخالفتی که در ایران کنونی هزینه خیلی سنگینی در پی دارد. او همچنین‌ سال‌ها ممنوع‌الخروج بوده و از ملاقات فرزند و نوه خود محروم شده بود. فرزندی که او نیز نمی‌توانسته است به ایران بیاید و در صورت ورود بازداشت خواهد شد.


۱۳۹۹ مرداد ۲۰, دوشنبه

اعترافات تکا‌دهنده درباره چپاول اموال عمومی


رئیس بنیاد مستضعفان در یک برنامه تلویزیونی به چند فقره از غارتگری ها توسط مقامات حکومتی اعتراف کرد.

وی درباره ملک ۲۰۰میلیاردی که در اختیار حداد عادل قرار گرفته گفت: یکی دیگر از موارد مطرح شده، مدرسه حداد عادل بود که برای اداره مدرسه فرهنگ این ملک را در منطقه فرشته و الهیه خیابان چناران گرفته بودند که اجاره آن چند بار تمدید شده بود و الآن هم مدت اجاره تمام شده است؛ البته مبلغ اجاره این ملک به روز نبود و با ملاحظه بود. حداد عادل باید تصمیم بگیرند یا اجاره روز را بپردازند که با توجه به گرانی اجاره بها، حتماً برای آنها به صرفه نخواهد بود، یا این‌که این ملک را به ما برگردانند که هنوز با این کش و قوس‌ها برنگشته و ارزش آن بیش از ۲۰۰میلیارد تومان است.علاوه بر این ملک، حداد عادل یک زمین گرفته بودند تا در آن مدرسه بسازند و مدرسه فرهنگ خیابان فرشته را تخلیه کنند. این زمین سال‌های سال دست ایشان بود، این زمین ۸هزار متر و در منطقه هروی است. ارزش آن بیش از ۴۰۰میلیارد تومان است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: یکی از املاکی که سر و صدا کرد، کاخ مرمر بود که زمانی دست مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و حتی قبل از هاشمی رفسنجانی نیز دست عده دیگری بود و بعد از ایشان هم مدتی در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام بود؛ دولت تصمیم داشت آن محل را به‌دلیل نزدیکی به کاخ ریاست جمهوری، تبدیل به محلی برای تشریفات مهمانان خارجی کند که من از آقای روحانی خواستم که این کاخ به موزه تبدیل شود. در طبقه دوم کاخ مرمر حمام، سونا و جکوزی و آسانسور ساخته‌اند! به کاخ مرمر آسیب‌زده و به آن پتک زده‌اند؛ میراث فرهنگی کجا بوده است؟

وی گفت: در کنار مرکز پژوهش‌های مجلس و در همان منطقه نیاوران، در ملکی که در اختیار مجمع تشخیص و مرکز تحقیقات استراتژیک بود، یک ساختمان عجیب ۹ طبقه آن هم بدون مجوز ما و بدون داشتن پروانه و پایان کار ساخته شده و حتی بخشی از آن در حریم یک مالک خصوصی دیگر ساخته شد؛ ولی این ساختمان که معلوم نیست کاربری آن تجاری است، اداری است یا مسکونی، استخر به این بزرگی را برای چه می‌خواستند؟ استخری آن‌چنانی با منظره‌ای ابدی به سمت نیاوران دارد. معلوم نیست این ساختمان برای چه کسانی آماده شده است. یا چه کسانی می‌خواستند در آن اقامت کنند؟

فتاح درباره غارت اموال عمومی توسط سپاه پاسداران هم گفت: حریف نیروهای مسلح نمی‌شویم. منطقه‌ ای خوب در کوهک را تصرف کرده اند و ملک ۲۰۰ میلیاردی در جماران را پس نمی‌دهند.

اینهم پاسداری از بیت‌المال با یک دزد لباس شخصی

مجلس جدید خامنه ای به ریاست پاسدار قالیباف امروز با تایید انتصاب مهرداد بذرپاش به ریاست دیوان محاسبات مالی جمهوری اسلامی، گام بلند دیگری در راه نهادینه کردن دزدی و چپاول و تقلب برداشته است.

اکثریتی که در مجلس ولایت به انتصاب بذرپاش رای داد، خود مرکب از افرادی است که شخصا در دزدی ها و غارت بیت المال دخالت فعال داشته اند و اکنون وظیفه خود می دانند از فردی که مثل خود آنهاست، دفاع کنند.

مهرداد بذرپاش امروز در مراسم معارفه خود، دیوان محاسبات را اصلی‌ترین نهاد نظارتی مالی در جمهوری اسلامی خواند و گفت: برای نظارت دقیق و سختگیرانه در دیوان محاسبات با کسی شوخی ندارد.

رئیس جدید دیوان محاسبات جمهوری اسلامی، ماموریت اصلی این نهاد را نظارت سختگیرانه و پاسداری از بیت‌المال خواند و اعتراض‌ها به انتصاب خود را رد کرد.

اظهارات این اختلاسگر بدنام (عکس بالا با بابک زنجانی)، قام‌مقام پیشین بنیاد تعاون سپاه پاسداران در حالیست که مدارک و مستندات زیادی درباره جعلی بودن سوابق تحصیلی و کاری او فاش شده است.

رئیس جدید دیوان محاسبات جمهوری اسلامی در دوره‌های مختلف فعالیتش همواره با حاشیه‌های سیاسی و اتهامات گسترده مواجه بوده است.

یکی از مهم‌ترین پرونده‌های مطرح درباره او به سال ۹۴ باز می‌گردد که محمد اشرفی اصفهانی، رئیس وقت هیئت رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری خبر داد که بذرپاش به اتهام فساد و زمین‌خواری به پنج سال حبس محکوم شده است. مشخص نیست که سرنوشت این حکم قضایی به کجا انجامید.

علاوه بر این درباره عملکرد مهرداد بذرپاش در شرکت‌های خودروسازی سایپا و پارس خودرو و همچنین معاونت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، گزارش‌های رسانه‌ای زیادی مبنی بر وجود فساد و تخلف منتشر شده است که واکنشی از سوی مقام‌هایی قضایی در پی نداشته است.

نکته قابل توجه و مهم درباره کسی که که به پست حساسی مانند دیوان محاسبات منصوب می شود اینست که وظیفه اش جلوگیری از فساد مالی و بیت المال است و اگر مستنداتی درباره تخلفات و مدارک جعلی وی برای رسیدن به این پست ارایه شده، یعنی ادم پاکی نیست.

خامنه ای پیشتر در سالروز روی کار آمدن حکومت اسلامی در ایران با انتشار بیانیه‌ «گام دوم انقلاب» گفته بود: جوانان انقلابی و حزب الهی به مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی حکومت اسلامی » را رقم خواهد زد.


خودکشی دسته جمعی دختران جوان در شمال ایران

 

روز جمعه ۱۷ مرداد، یک دختر نوجوان ۱۷ ساله در تهران با پریدن از پشت بام یک ساختمان ۳ طبقه اقدام به خودکشی کرد. بر اساس این گزارش، پیکر نیمه جان و غرق خون این دختر جوان در حالی توسط نیروهای آتش نشانی و اورژانس به بیمارستان منتقل شد که علائم حیاتی وی بسیار ضعیف بود.

روز پنجشنبه ۱۶ مرداد خبر خودکشی هم‌زمان چهار دختر بابلی در استان مازندران در فضای مجازی انتشار یافت.

بر اساس گزارش‌ها این چهار دختر با خوردن قرص برنج اقدام به خودکشی هم‌زمان کرده‌اند که دو نفر از آنها جان سپرده و دو نفر دیگر به کما رفته‌اند. دادستان شهرستان بابل با تکذیب خودکشی همزمان چهار دختر بابلی، منتشرکنندگان این خبر را تهدید به برخورد قانونی کرد.

روز چهارشنبه ۱۵ مرداد، یک دختر نوجوان ۱۷ ساله در شهرستان خمام استان گیلان که با پرتاب خود از روی پل غیر هم سطح این شهرستان قصد خودکشی داشت با مداخله مردم حاضر در صحنه و نیروی انتظامی از اقدام او جلوگیری شد. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

پیام مادران پارک لاله

 

به مناسبت یادمان کشتار 67 از جنایات ضد بشری حکومت اسلامی


نگذاریم معترضان را زندانی، شکنجه و اعدام کنند!

همبستگی مان را به «لغو مجازات اعدام و شکنجه» بدل کنیم!

حکومت استبدادی اسلامی ایران، هم چنان با مجازات های قرون وسطایی اعدام، شلاق و اعترافات اجباری، می‌خواهد با ایجاد رعب و وحشت شدید جامعه را به سکوت بکشاند و هر صدای اعتراضی را در نطفه خفه کند. هنوز از همبستگی میلیونی هشتگ «اعدام نکنید» و توقف موقت اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی تا رسیدگی مجدد پرونده ی آن‌ها چندی نگذشته است که احکام اعدام برای پنج نفر دیگر از معترضان دی ماه ۱۳۹۶ به نام های؛ مهدی صالحی قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، مجید نظری کندری، هادی کیانی و عباس محمدی، در دیوان عالی کشور تأیید شد. ۸ نفر دیگر از هم پرونده های آن‌ها نیز به ۵ سال حبس محکوم شدند. این ۱۳ نفر پس از اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ به تناوب، در خمینی شهر اصفهان دستگیر شدند و این احکام در بهمن ۹۸ توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اصفهان صادر شد. پرونده های آن‌ها به دیوان عالی کشور ارسال شده بود و گفته می‌شود که این احکام ظالمانه تأیید شده است. این وضعیت نگران کننده در حالی است که در بامداد سه شنبه ۲۴ تیر، دیاکو رسول زاده و صابر شیح عبدالله، دو زندانی سیاسی کرد را در زندان ارومیه اعدام کردند.

قصد مسئولان و مزدوران این حاکمیت تمامیت خواه و فاسد، بستن دهان معترضان به وحشیانه ترین شکل ممکن است. از سرکوب های شدید و بیرحمانه تجمع ها، تشکل ها و اعتصاب ها تا بازداشت های پیاپی، شکنجه و اعتراف گیری، احکام زندان و وثیقه های سنگین، جلوگیری از برگزاری مراسم ها، پلمب مکان های فعالیت، ضبط اموال، محرومیت زندانیان سیاسی و خانواده‌ها از حقوق انسانی خود و هزاران فشار و محرومیت دیگر که بر سر معترضان می‌آورند تا چند صباحی بیشتر بر این خوان گسترده که دارند تمام آن را به یغما می‌برند و نابود می کنند، حکومت کنند.

همه می‌دانیم که برای رهایی از بیدادگری های بی حد و حساب این حکومت ستم کار نیاز به نقشه ی راه و تحولی اساسی داریم و جامعه ی معترض می‌رود که راه خود را بیابد، ولی در «همین لحظه کنونی»، می‌توانیم برای نجات جان زندانیان سیاسی کاری کارستان کنیم و برای لغو قانون مجازات اعدام و شکنجه متحدانه بپاخیزیم.

اجازه ندهیم که جنایت های حکومت در ۴۲ سال گذشته تکرار شود. درست در چنین روزهایی در سی و دو سال پیش، درب زندان ها را بستند، ملاقات ها را قطع کردند و تلویزیون‌ها و روزنامه‌ها را از زندان ها جمع کردند و زندانیان سیاسی و خانواده‌ها را در بی‌خبری مطلق نگاه داشتند و عزیزان ما را با حکم حکومتی کشتند. این جنایت کاران حتی پیکر آن جان های شیفته را هم از ترس‌شان به خانواده‌ها تحویل ندادند و تا امروز نمی‌دانیم که آن‌ها را چرا و چگونه کشتند و در کجا به خاک سپردند. قتل و جنایت بر پیشانی این حکومت ستمگر حک شده است و اگر با همتی همگانی و بین‌المللی جلوی این بی‌عدالتی‌ها و لغو مجازات اعدام نایستیم، این روند جنایت بار بی‌وقفه ادامه خواهد یافت.

ما مادران پارک لاله به عنوان صدایی از جنبش دادخواهی مردم ایران،‌ ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده‌های زخم خورده، این چرخه ی آزادی کشی، سرکوب، قساوت، بازداشت، شکنجه، اعترافات اجباری، تبعیض، بی‌عدالتی و اعدام را به شدت محکوم می‌کنیم و خواهان: ۱) لغو قانون مجازات شکنجه و اعدام از جمله؛ اعدام، ترور، کشتار خیابانی، شکنجه، سنگسار و قصاص، ۲) آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی، ۳) محاکمه و مجازات آمران و عاملان تمامی جنایت‌های صورت گرفته توسط مسئولان جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تا به امروز در دادگاه هایی علنی و عادلانه هستیم. ما هم چنین اعتقاد عمیق داریم که این خواسته ها با اتحاد و همبستگی و مبارزات پیگیر ما دادخواهان به دست خواهد آمد و تردیدی نیست که برای رسیدن به این خواسته ها باید برای رسیدن به ۴) آزادی بیان و اندیشه، ۵) حق داشتن تجمع و اعتصاب و تشکل و احزاب مستقل، ۶) رفع هرگونه تبعیض و ۷) جدایی دین ازحکومت نیز تلاش کنیم، زیرا علت اصلی این بی عدالتی ها را در ساختار و قوانین آزادی ستیز و تبعیض آمیز حکومت اسلامی ایران می دانیم. نگذاریم معترضان را زندانی، شکنجه و اعدام کنند!

همبستگی مان را به «لغو مجازات اعدام و شکنجه» بدل کنیم!

 

 

مادران پارک لاله ایران

۸ مرداد ۱۳۹۹

 

 

۱۳۹۹ تیر ۲۴, سه‌شنبه

افشای نقش خائنانه خامنه ای در "ترکمنچای دوم"


در حالی که جمهوری اسلامی از انتشار مفاد قرارداد وطن‌فروشانه ۲۵ساله خود با چین امتناع می‌کند، گزارشهای منتشر شده حاکی از قراردادی وطن‌فروشانه مبنی بر دادن امتیازات باور نکردنی در رابطه با جزیره کیش و امتیازات کلان اقتصادی در ازای حمایت های نظامی و منطقه‌ ای از سوی چین است.

در این میان یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقش خائنانه خامنه ای در طرح این قرارداد ننگین ضد ایرانی اذعان کرده است.

آخوند مصباحی مقدم درباره نقش خامنه‌ای در این قرارداد وطن‌فروشانه ۲۵ساله بر سر واگذاری جزیره کیش و همکاریهای نظامی و اطلاعاتی سپاه پاسداران با دولت چین گفت: سند همکاری ۲۵ساله با چین هم بعد از این بود که رهبری پیام خاصی و فرد خاصی را به چین فرستادند و با رئیس‌جمهوری چین گفتگو کردند. تا پیش از این، این عزم در رفتار دولت ما دیده نشد.

این آخوند حکومتی علت این وطن‌فروشی را جلوگیری از فروپاشی نظام دانست و گفت: امروز شرایط اقتضا می‌کند تا امید به جامعه تزریق شود، زیرا اگر ناامیدی حاکم شود، امکان بهم‌ریختگی اجتماعی وجود دارد. در این زمینه ارتباط با چین یا روسیه می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

خامنه ای در حال امضا کردن معامله‌ پنهانی با چین است

وزارت ‌خارجه آمریکا در توئیتر خود درباره قرارداد ۲۵سالهٔ جمهوری اسلامی با چین نوشت: در حالی که چین حقوق‌ انسانی بیش از یک میلیون مسلمان این کشور را پایمال می‌کند، خامنه‌ای در حال امضا کردن معامله‌ ای پنهانی با رهبران آن کشور است. رژیم ایران از به اشتراک گذاشتن جزئیات ترکمنچای_دوم، واهمه دارد زیرا هیچ بخشی از آن برای مردم ایران منفعت نخواهد داشت. در عوض برای آرمان های مشترک حکومتهای ایران و چین سود خواهد داشت: آرمان هایی مانند بهره‌برداری فسادآمیز از منابع طبیعی و خاموش کردن صدای مردم ایران با استفاده از فناوری های پیشرفته دیجیتال. مردم ایران حق دارند تا از چنین دورویی خشمگین باشند.



۱۳۹۹ تیر ۲۳, دوشنبه

دیپورت گسترده کارگران ایرانی از کردستان عراق

از وقتی کرونا آمده، بیکار مانده‌اند؛ ٣٥هزار کارگر ساختمانی. ویزا‌های گردشگری از اعتبار افتاد، خرج اقامت ٦ماهه شد هزار و ٥٠٠دلار. ابزار‌های کار ماند در ساختمان‌های نیمه‌کاره و کارگر‌ها برگشتند. آن‌ها هم که قصد رفتن به عراق داشتند منصرف شدند، چون رسیدن قاچاقی به «سلیمانیه» هم ٤٠٠دلار خرج دارد و هم واهمه حکم تیر پلیس عراق.

روزنامه شهروند نوشت: این سوی مرز، چندهزار مَرد بیکار برگشته‌اند و دلتنگی برای بوی سیمان و گچ در دل مردان مریوان، سردشت و... خانه کرده. دیگر از داربست‌های داغ و پله‌های نیمه‌کاره که طبقات نیمه‌تمام ساختمان‌های بلندبالای سلیمانیه، اربیل، کرکوک و .. را به هم وصل می‌کردند، خبری نیست. این سوی مرز، مرد‌ها مانده‌اند و جیب‌های خالی. راه چاره پیچ‌وخم‌های «تپه» است. پاتوق دیگر میدان «سلیمانیه»، «اربیل»، «دهوک» و «بغداد» نیست. همه شب‌ها در «تپه» جمع می‌شوند برای چشم‌انتظاری کول‌هایی که پایین کوه روی زمین پهن شده‌اند.

قصه کارگران ساختمانیِ مسافر عراق به چندسال اخیر برمی‌گردد. وقتی نوسانات ارزی و گرانی‌ها، کارگران کُرد را روانه اقلیم کردستان کرد؛ با ویزای گردشگری. گردشگرانی که در خانه‌های نیمه‌کاره پناه می‌گرفتند تا درآمد دیناری و دلاری‌شان دردی از زندگی دوا کند. اردیبهشت ١٣٩٨ بود که محاسبات اعضای شورای‌عالی کار، سبد معیشت هر کارگر ایرانی را ٦میلیون و ٤٠٠هزارتومان اعلام کرد. در شرایطی که دستمزد کارگران به زحمت به ٢میلیون تومان می‌رسید و رکود بازار مسکن، درآمد کارگران ساختمانی را به پایین‌تر از این رقم هم می‌رساند. اما در سال ٢٠١٨ حداقل حقوق دستمزد کارگران عراقی ٣٥٠هزار دینار بود، معادل ٢٩٠دلار. درحالی‌که در‌سال ٩٨ حقوق کارگران ایرانی نهایتا به ١٥٠دلار می‌رسید و همین‌ها افراد زیادی از کارگران را ترغیب کرد به رفتن و اقامت در خانه جدید در کردستان عراق؛ تعدادی که به گفته فعالان کارگری حدود ٣٥‌هزار نفر بودند.

۱۳۹۹ تیر ۲۲, یکشنبه

معاون وزیر ورزش خواستار اجرای حکم شلاق قهرمان ووشوی جهان شد


مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش در شعبه ۷۰ دادگاه تجدیدنظر خواستار اجرای حکم شلاق تعلیقی “علی میرمیران”، قهرمان سنگین ‌وزن ووشوی جهان شد. وی پیشتر توسط شعبه دوم دادگاه کیفری تهران از بابت اتهام “افترا و نشر اکاذیب” به ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده بود. این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

بر اساس این گزارش، اردیبهشت ماه سال جاری، علی میرمیران با شکایت مهدی علی‌نژاد، توسط شعبه دوم دادگاه کیفری تهران از بابت اتهام “افترا و نشر اکاذیب” به ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

علی میرمیران برنده دو مدال طلای جهانی، قهرمان آسیا و قهرمان جام جهانی در دسته سنگین وزن رشته رزمی ووشو است.

لازم به ذکر است ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می کند این در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های غیر انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

۱۳۹۹ تیر ۵, پنجشنبه

آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع بخشدار لوداب در شهرستان بویراحمد

بخشدار لوداب در شهرستان بویراحمد خبر داد که جنگل‌ها و مراتع این بخش از ظهر روز سه‌شنبه آتش گرفته و این آتش‌سوزی ادامه دارد.

جمال روحانی گفت این آتش‌سوزی شامگاه سه شنبه خاموش شده بود اما بار دیگر شعله‌ور شده و در حال گسترش است.

او گفت  تاکنون بیش از ۸۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع منطقه سوخته است. ماه گذشته نیز تعدادی از مناطق جنگلی استان کهگیلویه و بویر احمد آتش گرفت و این آتش سوزی ها چند روز ادامه یافت.

در این ماه همچنین بسیاری از مناطق جنگلی زاگرس در استان‌های لرستان، بوشهر و خوزستان دچار آتش‌سوزی شدند.

در همین حال علی عباس‌نژاد، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، اعلام کرده بود که در ۷۴ روز گذشته، ۲۴۰ مورد آتش‌سوزی در جنگلها و مراتع ۱۱ استان ایران رخ داده است.

استاندار: خط فقر در تهران چهار میلیون و‌۵۰۰ هزار تومان است

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، اعلام کرد که خط فقر در تهران چهار میلیون و‌۵۰۰ هزار تومان و در استان‌ها ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. 

او اعلام نکرد که این آمار مربوط به کدام نهاد آماری است.

پیش از این مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده بود که خط فقر خانوارهای چهار نفره در شهر تهران در دو سال اخیر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به چهار میلیون و‌۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

حداقل حقوق یک کارگر ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان است.

نهادهای رسمی آماری مانند بانک مرکزی و مرکز آمار خط فقر در ایران را اعلام نمی‌کنند.

۱۳۹۹ خرداد ۴, یکشنبه

آمار رسمی مبتلایان در کل کشور


سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز جمعه، دوم خرداد، با شناسایی ۲۳۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران در ۲۴ ساعت گذشته، آمار رسمی مبتلایان در کل کشور را ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر اعلام کرد.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ نفر نیز به شمار قربانیان کرونا در کشور اضافه شد و آمار رسمی جان‌باختگان به ۷۳۰۰ نفر در کشور رسید.
در این میان رئیس جمهور  دولت  جمهوری اسلامی  اعلام کرده :  در مقابله با کرونا پیشرفت‌های خوبی داشته و به مرز مهار این بیماری نزدیک شده‌است. این در حالی است که وضعیت در ۱۰ استان، از جمله خوزستان نگران کننده است . نماینده وزیر بهداشت در این استان از خستگی و فرسودگی کادر درمان بعد از ماه‌ها مبارزه با کرونا حرف زده‌است. بعضی از پزشکان هم می‌گویند ظرفیت بیمارستان‌ها رو به تکمیل است. آمار رسمی هم از افزایش شمار مبتلایان حکایت دارد.

اقدام بی سابقه امنیت افغانستان علیه سپاه پاسداران

ریاست امنیت ملی هرات از دستگیری دو تن از سرکردگان طالبان در این ولایت خبر داده است. در اعلامیه این ریاست آمده که "مسئول نظامی طالبان هنگامی که از موتور سپاه پاسداران پایین شده و به ولسوالی شیندند می‌رفت، دستگیر شد".

این اعلامیه همچنین می‌گوید که فرمانده بازداشت‌شده طالبان از یک و نیم سال به اینسو حملات تروریستی را در هرات سازماندهی می‌کرده است.

به گزارش شبکه دویچه وله آلمان، این نخستین بار است که نهاد امینت ملی أفغانستان در اطلاعیه‌اش از سپاه پاسداران نام می‌برد و این نهاد نظامی جمهوری اسلامی را به حمایت از طالبان متهم می‌کند.

این در حالیست که ملا اختر محمد، رهبر پیشین طالبان نیز که چهار سال پیش در حمله پهپادهای آمریکایی در پاکستان کشته شد، بنا بر برخی اظهارنظرها و اسناد و مدارک به ایران رفت و آمد داشه است.

برخی منابع غربی می گویند که تروریست های طالبان نه تنها کمک های مالی و تسلیحانی از رژیم ایران دریافت می کنند، بلکه در اردوگاه های سپاه پاسداران آموزش هم می بینند.



۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۲, دوشنبه

توهین کم‌ سابقه به اصول دین توسط آخوند حکومتی

یک کارشناس مذهبی در صداوسیمای خامنه ای گفته: اصل دین، ولایت و حب امیرالمومنین است و توحید، توهمی بیش نیست

حجت الاسلام حامد کاشانی صاحب نظر در حوزه تاریخ اسلام و استاد معاونت پژوهش حوزه امام خمینی (ره) با تولیت آیت الله صدیقی، استاد تاریخ دانشگاه امام صادق (ع) و کارشناس برنامه های مذهبی صداوسینا است.

اظهارات غیر مستقیم این آخوند حکومتی می‌تواند این باشد که خدا یگانه نیست و در نهایت یعنی شرک و اعتقاد به چندخدایی



هشدار خاتمی به خامنه ای: توفان اعتراضات در راه

محمد خاتمی، ردیس جمهور ساابق رژیم در پیامی با بیان اینکه مردم ناراضی و ناامید هستند، پیامدهای آن را برای حکومت گران ‌کننده خواند.

بنا به گزارشها، خاتمی در یک پیام ویدیویی گفته: یکی از مصیبت‌های ما در چند دهه اخیر این بوده که طبقه متوسط روز به روز کوچک‌تر و ضعیف‌تر شده و ما این طبقه را که باید موتور محرکه جامعه باشد را به سمت طبقات ضعیف‌تر و محروم‌تر پرتاب کرده‌ایم.

خاتمی با اعتراف به روی گردانی مردم از اصلاح طلبان و خطر فروپاشی نظام گفت: سرمایه اجتماعی ما بشدت کم شده است. تا پیش از اینکه دیر شود، دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کنیم. من هیچ نگاهی به قدرت ندارم، آنچه می‌گویم برای خیر کشور و نظام و مردم است.

خاتمی گفت: ما نمی‌توانیم مشکلات را منکر شویم، حتی اگر ما منکر شویم، این مشکلات وجود دارند و مردم ما از وضعیت کنونی ناراضی هستند. این نارضایتی به بی‌اعتمادی منجر می‌شود و بی اعتمادی به ناامیدی می‌انجامد. در ادامه این ناامیدی خدایی نکرده به تدریج ممکن است حرکات خشونت آمیز از سوی ناراضیان مشاهده شود.

افشای مدارک تازه از گسترش عمدی کرونا به ‌جهان توسط دولت چین


به گفته سازمان اطلاعات آلمان، رییس‌جمهور چین از رئیس سازمان بهداشت جهانی در مکالمه تلفنی درخواست کرده بود اعلام 
رسمی شیوع کرونا از انسان به انسان و اعلام پاندمی جهانی به تعویق انداخته شود.

روزنامه اشپیگل آلمان امروز گزارشی از یافته‌های مهم دولت آلمان درباره‌ی چگونگی شیوع کرونا در جهان منتشر کرده است.‌ این گزارش تایید کرده که براساس یافته‌های منابع اطلاعاتی، شی جین‌پینگ، رهبر چین روز ۲۱ ژانویه ۲۰۲۰ از رییس سازمان بهداشت جهانی درخواست کرد تا انتشار گزارش این سازمان درباره‌ی انتقال انسان به انسان ویروس کوید ۱۹ را به تاخیر بیاندازد.

این‌ گزارش می‌توانست تاثیر مهمی در هشیاری جهانی و آمادگی برای برخورد با این ویروس مرگ‌بار داشته باشد و با توجه به تاخیر سازمان بهداشت جهانی در واکنش به کرونا، به نظر می‌رسد که رییس این سازمان درخواست رهبر چین را پذیرفت و جان ده‌ها هزار انسان را به خطر‌ انداخت.

ظاهر شدن رهبری که از ترس کرونا پنهان شده بود!

خامنه‌ای امروز بعد از هفته ها غیبت و خانه ‌نشینی، همراه با فرار به جلو احمقانه برای لاپوشانی عملکرد مجرمانه در ستاد حکومتی کرونای ولایت شرکت کرد و گفت: غربی‌ها در این آزمون بین‌المللی انصافا شکست خوردند!

خامنه ای گفت: این یک نکته‌ٔ مهمّی است که بنده اصرار دارم این نکته مورد غفلت قرار نگیرد و ناگفته نماند. غربی‌ها در این امتحان بزرگی که در همه‌ٔ دنیا از شرق و غرب پیش آمد، در چند عرصه بویژه در توانایی‌های مدیریتی‌شان شکست خوردند.

خامنه ای گفت: آقای رئیس‌جمهور برای من نقل کردند که در یکی از کشورهای اروپایی -که ایشان اسم بردند؛ من حالا اسم نمی‌آورم- ساعت اول صبح کامیون می‌آید دم فروشگاه جنس را آنجا خالی می‌کند، یک ساعت بعد فروشگاه خالی است. مردم می‌ریزند جنس را می‌برند، کجا می‌برند؟ داخل انبارهای خانه؛ از دسترس عموم در واقع دور می‌کنند؛ این یک شکست اخلاقی است.

خامنه‌ای در ادامه برای بازگشايی مساجد و عادی نشان دادن اوضاع هم گفت: مسئله دعا و عبادت به‌ خصوص در ماه رمضان، به‌خصوص در شبهای قدر که در پیش است، یکی از نیازهای حتمی و اساسی مردم است؛ این با نیازهای مادی از یک نظر تفاوتی ندارد، از یک نظر بالاتر از نیازهای مادی مردم است.

  Today, June 20, is #WorldRefugeeDay #Refugeehood is not a choice; it is a #bitter necessity for survival. Behind every statistic and fig...