۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۲, دوشنبه

هشدار خاتمی به خامنه ای: توفان اعتراضات در راه

محمد خاتمی، ردیس جمهور ساابق رژیم در پیامی با بیان اینکه مردم ناراضی و ناامید هستند، پیامدهای آن را برای حکومت گران ‌کننده خواند.

بنا به گزارشها، خاتمی در یک پیام ویدیویی گفته: یکی از مصیبت‌های ما در چند دهه اخیر این بوده که طبقه متوسط روز به روز کوچک‌تر و ضعیف‌تر شده و ما این طبقه را که باید موتور محرکه جامعه باشد را به سمت طبقات ضعیف‌تر و محروم‌تر پرتاب کرده‌ایم.

خاتمی با اعتراف به روی گردانی مردم از اصلاح طلبان و خطر فروپاشی نظام گفت: سرمایه اجتماعی ما بشدت کم شده است. تا پیش از اینکه دیر شود، دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کنیم. من هیچ نگاهی به قدرت ندارم، آنچه می‌گویم برای خیر کشور و نظام و مردم است.

خاتمی گفت: ما نمی‌توانیم مشکلات را منکر شویم، حتی اگر ما منکر شویم، این مشکلات وجود دارند و مردم ما از وضعیت کنونی ناراضی هستند. این نارضایتی به بی‌اعتمادی منجر می‌شود و بی اعتمادی به ناامیدی می‌انجامد. در ادامه این ناامیدی خدایی نکرده به تدریج ممکن است حرکات خشونت آمیز از سوی ناراضیان مشاهده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...