۱۳۹۸ آذر ۱۹, سه‌شنبه

روحانی: دانشجویی می‌خواهیم که با شهامت و بی‌محابا حرف بزند

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به مناسبت روز دانشجو گفت: «کشور دانشجویی می‌خواهد که با صراحت و شهامت حرف بزند و مسئولان را نقد کند.»
به گزارش خبرگزاری اثر، او همچنین گفت که «دانشگاه‌ها در رژیم گذشته، اینچنین بودند که دانشجو نمی‌توانست در برابر مقامات بایستد و آنچه را در دل دارد بگوید» و اضافه کرد که «این بیان آزاد و اظهارنظر در دانشگاه‌ها از آثار انقلاب اسلامی است.»
او تأکید کرد که «معتقدم در نقادی، دانشجو باید بی‌محابا، اما با محتوا نقد کند.»
«روز دانشجو»ی سال ۹۸ در حالی از راه رسیده است که مدت کمی از دور تازه اعتراضات مردمی در ایران می‌گذرد.
سخنان حسن روحانی در مورد لزوم «انتقاد بی‌محابا» توسط دانشجویان از دولت در حالی بیان می‌شود که همزمان با اعتراضات سراسری، در دو هفته گذشته، خبرها و گزارش‌هایی هم از بازداشت «پیشگیرانه» دانشجویان در چند دانشگاه منتشر شد که به گفته عده‌ای از تحلیل‌گران نشان از آماده شدن نیروهای امنیتی برای «روز دانشجو» داشت.
روز اول آذر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، گفت آمار دقیقی از تعداد دانشجویان بازداشت‌شده این دانشگاه ندارد و این آمار فقط «در اختیار حراست است».
در همین پیوند، شورای صنفی دانشجویان کشور نیز اعلام کرد و نوشت که مأموران لباس‌شخصی برای ورود به دانشگاه از آمبولانس استفاده کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...