۱۳۹۸ دی ۲, دوشنبه

ایوانکا ترامپ می‌گوید که استیضاح، به پدرش پرزیدنت ترامپ «انرژی مضاعفی» بخشیده است


ایوانکا ترامپ، دختر پرزیدنت ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید، می‌گوید که استیضاح انجام شده در مجلس نمایندگان، به پدرش «انرژی مضاعفی» داده است. پرزیدنت ترامپ سومین رئیس‌جمهوری استیضاح‌شده در تاریخ ایالات متحده است.

ایوانکا ترامپ روز پنجشنبه در یک گفت‌و‌گو با شبکه سی‌بی‌اس، که قرار است تا چند روز دیگر در برنامه «فیس د نیشن» این شبکه پخش شود، گفت: «او [پرزیدنت ترامپ] و ۶۳ میلیون رای‌دهنده‌ای که او را انتخاب کردند، انرژی مضاعفی پیدا کرده‌اند. این [استیضاح] از چند جهت - از جمله از بابت این حقیقت که نخستین استیضاح صرفا تک‌حزبی [بدون برخورداری از حمایت هیچ‌یک از اعضای حزب مخالف] بوده - رویدادی تاریخی است. در واقع، تنها امر دوحزبی [مورد حمایت هر دو حزب] رایی بود که در مخالفت با ادامه این روند داده شد.»

شبکه سی‌بی‌اس روز جمعه گزیده‌هایی از این مصاحبه را منتشر کرد.

مشاور ارشد کاخ سفید یادآور شد که پرزیدنت ترامپ درست بعد از رای‌گیری غروب چهارشنبه در مجلس نمایندگان، گفت که «او حتی احساس نمی‌کرد که دارد استیضاح می‌شود.»

ایوانکا ترامپ گفت: «کاهش یافتن میزان حمایت از استیضاح پس از گذشت زمان و ارائه اطلاعات بیشتر به مردم آمریکا، امری بسیار بی‌سابقه است. این [حمایت از استیضاح] کاهش یافته و بیشتر نشده است.» وی افزود که پدرش استیضاح خود را آن گونه که واقعا هست، یعنی «سیاسی‌کاری حزبی خام» تلقی می‌کند.

او همچنین تاکید کرد که «بیش از ۵۰ درصد آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که ما نباید در این وضعیت قرار داشته باشیم و پرزیدنت نمی‌بایست استیضاح می‌شد. همه جمهوریخواهان کنگره و نیز چند تن از دموکرات‌ها بر سر این موضوع توافق‌نظر دارند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...