۱۳۹۸ دی ۵, پنجشنبه

مروری بر آثار اعتراضی اخیر هنرمندان موسیقی ایران در اعتراض به سرکوب خونین اعتراضات مردمی

پس از اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف ایران و به دنبال سرکوب خشونت آمیز معترضان توسط نیروهای انتظامی و امنیتی جهوری اسلامی، تعدادی از هنرمندان ایرانی با انتشار آهنگ یا موزیک ویدئو (نماهنگ) ضمن انتقاد از عملکرد حکومت، با قربانیان و خانواده های داغدار آنها ابراز همدردی کردند.

برخی از این آثار اعتراضی با واکنش های زیادی در فضای مجازی مواجه شد و از سوی بسیاری از کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

«هیچ‌کس» نخستین هنرمندی بود که پس از رویدادهای آبان گذشته، آهنگ «دستاشو مشت کرده» را منتشر کرد. او در این اثر نامتعارف، مروری دارد بر لحظات تلخ و غم انگیزی که بر معترضان گذشته و با استفاده از صداهای واقعی ناله های قربانیان یا شلیک گلوله توسط نیروهای سرکوبگر، روایت موسیقایی تأثیرگذاری از این سرکوب گسترده ارائه می دهد.

سروش لشکری، خواننده این اثر، از چهره های مطرح موسیقی رپ ایران است و در گذشته نیز در آثار اعتراضی خود به ناهنجاری های سیاسی و اجتماعی این کشور پرداخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...