۱۳۹۸ دی ۲, دوشنبه

اعتراض انجمن فیلم کوتاه ایران به تشدید سانسورهای سینمایی

پایگاه خبری / تحلیلی اثر ، انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) در بیانیه‌ای به تشدید سانسور و جلوگیری از نمایش فیلم‌های کوتاه از سوی سازمان سینمایی جمهوری اسلامی اعتراض کرده است.

در بیانیه‌ای که ایسفا روز یکشنبه اول دی‌ماه منتشر کرده ضمن اشاره به توقیف و سانسور فیلم‌های کوتاه و جلوگیری از نمایش آن‌ها در سینماهای «هنر و تجربه» و جشنواره فیلم‌های کوتاه،‌ این موضوع را مغایر با اصول قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی خوانده است.

انجمن فیلم کوتاه ایران معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی را هدف انتقادهای خود در این زمینه قرار داده است.

در بخشی از این بیانیه انجمن فیلم کوتاه ایران نوشته:‌«متاسفانه این ممیزی‌های کم‌سابقه روز به روز بیشتر شده تا آن‌جا که برای نمایش‌های کوچک نیز سخت‌گیری‌ها شدت یافته است.»

این انجمن همچنین اعلام کرده که نمایش فیلم‌های کوتاه از دستور کار صداوسیمای جمهوری اسلامی نیز خارج شده است.

ایسفا در بخشی دیگر از این بیانیه اظهار کرده که سانسور «جسم و روان در حال رشد فیلم‌ کوتاه را جراحی و زخمی می‌کند و این زخم‌ها هرگز التیام پیدا نمی‌کنند.»

پیش از این نیز در آبان‌ماه بیش از ۲۰۰ سینماگر ایرانی با انتشار بیانیه‌ای ۱۰ ماده‌ای، به مواردی چون «اختناق و سانسور، ناتوانی قوه مجریه در اجرای قانون و ورود سرمایه‌های مشکوک به سینما» اعتراض کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...