۱۳۹۸ دی ۹, دوشنبه

پرونده سحر تبر به اتهام «معاونت در افساد فی‌الارض» به دادگاه انقلاب ارسال شد

گزارش‌ها حاکی است پرونده سحر تبر دختری که به واسطه انتشار عکس‌هایی با چهره ترسناک در اینستاگرام معروف شده بود، با اتهاماتی از جمله «معاونت در افساد فی‌الارض» به دادگاه انقلاب ارسال شده است.
فاطمه خویشوند معروف به سحر تبر که حالا ۱۸ سال دارد، در مهرماه امسال بازداشت شد و به گفته سعید دهقان وکیل خانم خویشوند، او تا کنون در زندان به سر می‌برد و پرونده موکلش از سوی دادسرای ارشاد به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شده است.
این وکیل دادگستری به ایرنا گفته است که «تداوم بازداشت این نوجوان، نه تنها ضرورتی ندارد، بلکه از فلسفه قانونی بازداشت و نیز منطق قضایی به دور است.»
این وکیل دادگستری گفته است که موکلش در تاریخ دستگیری (اوایل مهر امسال) بالای ١٨ سال بوده اما از آنجا که بنیان پرونده تشکیل شده برای تعقیب، به استناد اقداماتی است که در زمان وقوع، او هنوز به سن قانونی رشد نرسیده بود و در واقع کودک محسوب می شده است.
پیام درفشان دیگر وکیل فاطمه خویشوند نیز اعلام کرده است که در کیفرخواست صادره از سوی دادسرای ارشاد، «معاونت در افساد فی‌الارض، تشویق به فساد از طریق تشویق جوانان به اباحه‌گری، توهین به مقدسات از طریق توهین به حجاب و تحصیل مال نامشروع» به فاطمه خویشوند تفهیم شده است.
تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی چندی پس از بازداشت سحرتبر اعترافات او را در حالیکه که هنوز خبری از محاکمه و محکومیت او منتشر نشده، پخش کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...