۱۳۹۸ دی ۳, سه‌شنبه

برادسکی: گزارش ویژه رویترز درباره دستور خامنه‌ای برای کشتن معترضان باید در دادگاه بین‌المللی کیفری دنبال شود

جیسون برادسکی، رئیس شورای سیاست‌گذاری گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای، گفت گزارش ویژه رویترز در مورد کشته شدن ۱۵۰۰ معترض ایرانی به دستور علی خامنه‌ای باید در دادگاه کیفری بین‌المللی دنبال شود.

آقای برادسکی روز دوشنبه دوم دی ماه در گفت‌وگو با بخش فارسی صدای آمریکا گفت: «گزارش ویژه رویترز به نظر من حاوی دو نکته است. یکی این که رژیم به واقع از مردم خود در هراس است و این اعتراض‌ها را تهدید بسیار بزرگی برای ثبات جمهوری اسلامی می‌داند. دیگر این که این نیز یکی دیگر از شواهد و مدارک پیشینه طولانی و ۴۰ ساله موارد ارتکاب به جنایت علیه بشریت توسط رژیم است.»

او افزود: «زمان آن فرا رسیده که جامعه جهانی رژیم حاکم بر ایران را برای نقض گسترده حقوق بشر، پاسخگو نگه دارد.»

جیسون برادسکی با اشاره به این که خامنه‌ای باز هم مانند موارد متعدد گذشته می‌کوشد با دستور دادن به مقامات رده پایین‌تر، از خود رفع اتهام کرده و دیگران را مقصر جلوه دهد، تاکید کرد که این گزارش ویژه رویترز باید به عنوان بخشی از پرونده علیه علی خامنه‌ای در دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه استفاده شود.

وی تاکید کرد:‌ «ایران از امضاکنندگان کنوانسون رم است، ولی آن را تایید نهایی نکرده است. ... اما شورای امنیت نیز - نه فقط در این مورد، بلکه در رابطه با شماری از نقض‌های گسترده حقوق بشر و ارتکاب جنایات علیه بشریت در طول این سال‌ها - باید وارد عمل شود و آن را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع دهد.»

نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران در وزارت خارجه آمریکا پیشتر در نخستین واکنش به گزارش تحقیقی رویترز درباره دستور علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در کشتار حدود ۱۵۰۰ معترض گفت که جامعه جهانی باید خاطیان این کشتار را مجازات و رژیم را منزوی کند.

حساب توئیتری وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه ۲ دی با انعکاس نظر برایان هوک، به نقل از او نوشت: «گزارش رویترز در مورد این قتل عام که به دستور خامنه‌ای انجام شد، بر ضرورت مجازات خاطیان و منزوی کردن رژیم به خاطر کشتن ۱۵۰۰ شهروند ایرانی، تاکید دارد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...