۱۳۹۸ بهمن ۱۳, یکشنبه

مهدی یراحی پس از تقدیم آهنگ به کشته‌شدگان آبان و بیان سخنان انتقادی، ممنوع‌الکار شد

مهدی یراحی، خواننده، از ممنوع‌الکار شدن و لغو تمام کنسرت‌هایش خبر داد. این امر پس از آن رخ داد که یراحی در چندین کنسرت اخیرش آهنگ‌هایی به یاد کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان اجرا کرد و به حسن روحانی و سپاه پاسداران انتقاد کرد.

این خواننده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «از سوی مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى و اين بار به سبب گفته‌هايم در كنسرت‌هاى اهواز و كرج  و اساسا به جهت سياق و نگرشم، تا اطلاع ثانوى عملا از كار در سرزمينم ممنوع شده‌ام.»

مهدی یراحی در کنسرت آذرماه خود در اهواز اجرای یکی از آهنگ‌هایش را به «جانباختگان اعتراضات به خصوص اعتراضات آبان» تقدیم کرد و به صراحت حسن روحانی را یک چهره امنیتی دانست که خودش را به مردم حقوقدان معرفی می‌کند. او همچنین گفت باید سپاه پاسداران هم قابل نقد باشد و گفت همانطور که مجموعه امنیتی می‌تواند از حوزه فرهنگ و هنر انتقاد می‌کند، ما هم باید بتوانیم حوزه امنیتی را نقد کنیم.

یراحی در پست اینستاگرامی خود همچنین تاکید کرد که به‌ دلیل ممنوع‌الکار شدن «روند اخذ مجوز براى اجراهاى من در تمامى كنسرت‌هاى تهران و شهرستان‌ها مسدود و مجوزهاى از پيش صادر شد، لغو شده است.»

این خواننده با بیان اینکه «تا به امروز از محدوديت‌ها و ناملايمات تحميل شده طى يک سال گذشته سخنى نگفته‌ام»، گفت که در صورت نياز به آن موارد هم خواهم پرداخت.

یراحی با اشاره خطاب به هوادارانش نوشت که «همچون گذشته فارغ از تمامى خساراتِ معنوی و مادى بى‌گمان بزرگترين ضايعه‌ی اين ممنوعيت، محروم ماندن از ديدارِ شما مخاطبان است»، اما تاکید کرد که «تمام سانس‌های اجرا نشده، در کارنامه‌ی حرفه‌ای من ثبت خواهد شد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...