۱۳۹۸ بهمن ۱۲, شنبه

بازداشت و بازجویی مسافران ایرانی‌تبار با بخشنامه رسمی مرزبانی آمریکا بوده است


شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا از صدور بخشنامه‌ای داخلی خبر داد که بر اساس آن، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا ماموران مرزی آمریکا در ایستگاه‌های مرز مشترک با کانادا را موظف می‌کند مسافران ایرانی‌تبار، از جمله آمریکایی‌های ایرانی‌تبار، را بازداشت و بازجویی کنند.
سی‌ان‌ان که به این بخشنامه یک‌صفحه‌ای و بی‌تاریخ دسترسی پیدا کرده است، روز پنجشنبه ۱۰ بهمن، اعلام کرد که در این بخشنامه آمده است هشدار امنیتی آمریکا پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، و سخنان رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر گرفتن انتقام از آمریکا، افزایش یافته است.

بر اساس این بخشنامه، همه کسانی که بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۲۰۰۱ در ایران، لبنان یا سرزمین‌های فلسطینی متولد شده‌اند باید بازجویی شوند.

شبکه سی‌بی‌سی کانادا، جمعه ۴ بهمن‌ماه، از یک مامور مرزبانی آمریکا نقل کرده بود که ماموران مرزبانی آمریكا در چند گذرگاه مرزی کانادا‌ـ‌آمریكا، اوایل ژانویه سال جاری دستور داشتند مسافران متولد ایران را متوقف و از آن‌ها بازجویی كنند.

سی‌ان‌ان همچنین روز جمعه ۱۱ بهمن، از افزایش تعداد دانشجویان ایرانی دیپورت‌شده از فرودگاه‌های آمریکا و همچنین نگرانی دانشگاهیان در این زمینه خبر داد.

به گزارش این شبکه آمریکایی، این دانشجویان ایران را با ویزای معتبر آمریکا ترک کرده بودند اما چند ساعت پس از ورود به خاک آمریکا، مجبور به ترک این کشور شدند.

این شبکه خبری در این زمینه از فرودگاه‌های مختلف آمریکا، از ماساچوست تا میشیگان، کسب اطلاع کرده و به‌عنوان نمونه، به یک مهندس ۲۷ ساله ایرانی اشاره کرده است که قصد داشت برای تحصیل در دوره دکتری دانشگاه ایالتی میشیگان، وارد آمریکا شود، اما روز دوشنبه از فرودگاه دیترویت بازگردانده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...