۱۳۹۸ بهمن ۱۹, شنبه

ارجاع پرونده عادل‌خواه و مارشال به قاضی صلواتی

سعید دهقان، وکیل مدافع فریبا عادل‌خواه، پژوهشگر ایرانی-فرانسوی زندانی در ایران، اعلام کرد که پرونده موکلش و همچنین رولان مارشال، دیگر پژوهشگر فرانسوی زندانی به شعبه ١٥ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی فرستاده شده است.

قاضی صلواتی که قرار است پرونده روح‌الله زم، مدیر کانال آمدنیوز را نیز بررسی کند، در آذرماه گذشته، به همراه قاضی محمد مقیسه به دلیل نقض حقوق بشر و «دادرسی غیر عادلانه در دادگاه‌های نمایشی رژیم ایران» در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند.

وکیل عادلخواه، روز پنجشنبه به خبرگزاری ایلنا گفت: «نظر به قرار منع تعقیب صادره در خصوص دو اتهام جاسوسی و تشویش اذهان عمومی برای خانم عادل‌خواه، دادگاه در مورد ایشان فقط به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت رسیدگی خواهد کرد و در مورد مارشال هم تنها اتهام، همان اجتماع و تبانی است.»

این وکیل دادگستری ادامه داد: «با توجه به موافقت اولیه با پیشنهاد ثبت رسمی ازدواج این دو در زندان اوین، مقدمات این کار با تنظیم نامه جداگانه درخواست از سوی موکلین خطاب به قاضی ناظر زندان اوین، فراهم شد.»

چندی پیش، عادل‌خواه، در اعتراض به عدم امكان ملاقات با مارشال، شریک زندگی‌اش، در زندان تحصن کرد. مقاما‌های مسئول در زندان اوین، عدم ثبت رسمی ازدواج اين دو را مانع اين ملاقات دانستند. 

روز ۱۴ بهمن، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به درخواست اخیر ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه برای آزادی عادل‌خواه و مارشال، گفت: «برخلاف اظهارنظرهایی مبنی بر تبرئه آنها، با بررسی‌هایی که کردیم متوجه شدیم که تا به امروز چنین موضوعی صحت ندارد.»

اما وکیل عادل‌خواه در واکنش به این اظهارات گفت: «با توجه به اظهارات اخیر سخنگوی محترم وزارت امور خارجه مبنی بر صحت نداشتن تبرئه خانم عادل‌خواه نگرانی‌هایی نزد خانواده ایشان و نیز افکار عمومی ایجاد شده، در این خصوص هم ضمن تقدیم ابلاغیه رسمی قرار منع تعقیب صادره با تاریخ ١٧ دی ٩٨ باید عرض کنم که احتمالا اطلاعات دقیق و نهایی تقدیم‌ ایشان نشده است.»

امانوئل مکرون، رییس‌ جمهوری فرانسه، حبس عادل‌خواه و مارشال را «غیرقابل قبول» خوانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...