۱۳۹۸ بهمن ۱۹, شنبه

۱۶۴ کنشگر ایرانی با «نمایشی» خواندن انتخابات مجلس خواستار تحریم آن شدند

جمعی از کنشگر سیاسی و مدنی ایرانی خارج از کشور، با دعوت از مردم ایران به «نافرمانی مدنی»، فراخوانی برای «تحریم فعال و هدفمند» انتخابات مجلس با عنوان «پویش اسفند بدون رای» منتشر کردند.

در این فراخوان که به امضای ۱۶۴ نفر رسیده، با تاکید بر «نمایشی» بودن انتخابات، آمده است: «تکلیف ۷۰ درصد حوزه‌های نمایندگی پیشاپیش با مهندسی نهاد ولایت فقیه، شورای نگهبان منصوب و نیروهای نظامی-‌امنیتی بدون هرگونه رقابت معناداری حتی در بین جناح‌های حکومتی تعیین شده است.»

این کنشگران سیاسی و مدنی افزودند: «تحریم فعال انتخابات فرصت مناسبی برای استمرار اعتراضات و ساماندهی آن در جهت ارتقا به جنبش اجتماعی توانمند و فراگیر است».

آنها «شرکت در این انتصابات» را پایمال کردن خون‌ کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان و قربانیان هواپیمای منهدم‌شده اوکراینی و همچنین «آب به آسیاب استبداد دینی» ریختن، توصیف کرده‌اند.

«تحریم انتخابات، پیوست اعتراضات»، «رای ما، آری به انتخابات آزاد برای مجلس موسسان»، «متحد به انتخابات نمایشی نه می‌گوییم»، «با تحریم شبه‌انتخابات، حرمت رای را پاس بداریم»، «مجلس حکومتی، خانه مفسدان و متجاوزان به حقوق ملت»، «آزادی و عدالت با نه به شبه‌انتخابات»، «تحریم انتخابات، مبارزه با تبعیض» از شعارهای این کارزار است.

امضاکنندگان این فراخوان همچنین نوشته‌اند: «تشکیل مجلسی که در ادامه‌ مبارزات مردم ایران از نهضت مشروطه تاکنون، عصاره‌ راستین فضائل ملت باشد و دست غارت‌گران اموال عمومی و انحصارطلبان سیاسی را از خانه ملت کوتاه نماید، نیازمند امتناع از شرکت در چنین شبه انتخاباتی است.»

در میان امضا‌کنندگان این فراخوان اسامی فعالان سیاسی و مدنی همچون علی افشاری، مهدی خانبابا تهرانی، مهرداد درویش‌پور، منصوره شجاعی، مهدیه گلرو، محبوبه عباسقلی‌زاده، رضا علیجانی و احمد کریمی حکاک به چشم می‌خورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...