۱۳۹۸ بهمن ۱۶, چهارشنبه

ترامپ: به جنگ با ایران بیش از آنچه فکرش را کنید، نزدیک بودیم

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، در جمع گروهی از مجریان شبکه‌های خبری در واشنگتن گفت ایالات متحده به جنگ با ایران خیلی نزدیک بود.

روزنامه وال‌استریت ژورنال شامگاه سه‌‌شنبه پانزدهم بهمن‌ماه به نقل از منابع خود نوشت که ریيس جمهوری آمریکا روز سه‌‌شنبه در یک ضیافت نهار در کاخ سفید خطاب به گروهی از مجریان تلویزیون‌های خبری آمریکا گفته است:«به جنگ با ایران بیش از آنچه فکرش را بکنید، نزدیک بودیم.»

به‌دنبال عملیات کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، در فرودگاه بغداد، تنش میان ایران و ایالات متحده به‌شدت افزایش یافت. در هجدهم دی‌‌ماه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه هوایی عین‌الاسد، که محل استقرار گروهی از نیروهای آمریکایی در عراق است، را هدف حملات موشکی قرار داد. 

چند ساعت پس از حملات موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی عین‌الاسد، مقام‌های بلندپایه پنتاگون اعلام کردند نیروهای آمریکایی در این حملات کشته یا زخمی نشده‌اند. اما بعدها وزارت دفاع آمریکا از آسیب‌های مغزی گروه‌های سربازان آمریکایی در جریان حملات موشکی به عین‌الاسد خبر داد. هرچند گفته شده است که این آسیب‌ها جدی نبودند و گروهای از سربازان پس از معالجه و دوره‌های درمانی به پایگاه‌های خود بازگشته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...