۱۳۹۸ تیر ۱۶, یکشنبه

دادگاه تجدیدنظر محمد پتایش را به ۷ سال حبس محکوم کرد



به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، حکم هفت سال حبس “محمد پتایش” ۴۹ ساله فرزند محمدکریم از اهالی روستای “قمطره” از توابع پیرانشهر، عیناً در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “آقای پتایش که هم‌اکنون در زندان ارومیه دوران محکومیت خود را سپری می‌کند، جهت سهولت رفت و آمد خانواده برای ملاقات‌های حضوری در زندان، درخواست انتقال به زندان نقده را به مسئولین ارائه داده و منتظر پاسخ است”.

لازم به یادآوری است که روز یکشنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷، حکم صادره توسط دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهام “جاسوسی برای آمریکا” به محمد پتایش و کمال عبدالهی در زندان ارومیه ابلاغ شده بود. بر اساس این حکم این دو شهروند هر کدام به ۷ سال زندان محکوم شدند.

محمد پتایش در تاریخ ٩ مردادماه جهت تکمیل بازجویی‌ها از بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه به بازداشتگاه سپاه پیرانشهر منتقل شده و نهایتا با پایان مراحل بازجویی در پاییز ۹۷ به زندان ارومیه  منتقل شده بود. وی در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۹۶ توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در پیرانشهر بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه این ارگان در ارومیه منتقل شده بود.

گفتنی است که این شهروند طی مراحل بازجویی، امکان دسترسی به وکیل و یا ارتباط با خانواده را نداشته و پس از انتقال به زندان ارومیه برای اولین موفق به ملاقات با خانواده‌اش شده بود.

هر چند مقابله با امر جاسوسی بعنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی‌شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی خود طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزییات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...