۱۳۹۸ تیر ۱۶, یکشنبه

راه اندازی کانال دادسرای ارشاد در شبکه های اجتماعی به منظور دریافت گزارش شهروندان علیه یکدیگر



به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، محمدمهدی حاج‌محمدی، سرپرست دادسرای ارشاد در خصوص راه‌اندازی این کانال‌ها گفت: “این اقدام برای تسریع در برخورد با هنجارشکنی‌ها با استفاده از ظرفیت شهروندان دغدغه‌مند است”.

لازم به ذکر است که دادسرای ارشاد پیشتر نیز شماره تلفنی جهت ارائه این گزارش‌ها منتشر کرده بود.

بر اساس این گزارش، دادسرای ارشاد از شهروندان درخواست کرده است که در صورت مشاهده پوشش‌های غیرمطابق با استانداردهای نظام جمهوری اسلامی، جمع‌های مختلط و مهمانی‌ها، سرو مشروبات الکلی، مطالب و عکس‌های “خلاف عفت” در شبکه‌های اجتاماعی و … با این کانال‌ها تماس گرفته و به آنها گزارش بدهند.

در این گزارش همچنین اشاره شده شده است که شهروندان در صورت مشاهده موارد مذکور از آنها عکس و فیلم گرفته و همراه با آدرس دقیق محل به این کانال‌ها ارسال کنند.

راه‌اندازی این کانال‌های با واکنش گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی از سوی شهروندانی روبرو شده است که این اقدام را دخالت در زندگی شخصی خود می‌دانند.

بر اساس داده های ۳۹۰۸ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۳۹۷ (اول فروردین ۱۳۹۷ تا ۲۸ اسفند ۱۳۹۷) حداقل ۲۳۳ شهروند دیگر نیز صرف انتخاب سبک زندگی و شرکت در مهمانی‌های خصوصی در شهرهای مختلف ایران بازداشت شدند.
حسن روحانی، رییس جمهور ایران در اوایل سال ۱۳۹۵ گفته بود: «حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم.» او همچنین گفته بود: «آزادی مردم با آیین نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاه‌ها نمی تواند محدود شود و آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی توانند مردم را محدود کنند و فقط قانون می تواند چارچوب‌هایی در این زمینه داشته باشد.»

لازم به ذکر است که ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...