۱۳۹۸ مرداد ۱۸, جمعه

دادگاه تجدید نظر؛ روزبه مشکین خط به ۱۱ سال حبس محکوم شد

دادگاه تجدیدنظر رای نهایی خود در خصوص پرونده روزبه مشکین صادر کرد، بر اساس این حکم آقای مشکین خط به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است. این فعال سیاسی در سال ۹۶ بازداشت و در دادگاه بدوی به ۲۸ سال زندان محکوم شده بود. وی در حال حاضر در زندان اوین تحمل حبس می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر طی روزهای گذشته رای قطعی ۱۱ سال حبس تعزیری را به روزبه مشکین خط ابلاغ کرده است.

بر اساس این حکم آقای مشکین خط به اشد مجازات حکم اولیه دادگاه انقلاب، یعنی ۱۱ سال حبس از بابت اتهام “تشکیل و راه‌اندازی گروه و دسته به قصد براندازی نظام” محکوم شده است.
دلیل انتساب این اتهام علیه وی، در رابطه با یک حزب با نام “حزب ایران سرافراز” عنوان شده است، در حالی که آقای مشکین خط مدعی است وزارت کشور مجوز تاسیس و فعالیت این حزب را صادر کرده است.

آقای مشکین خط در سال ۹۶ بازداشت و توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام “تشکیل و راه‌اندازی گروه و دسته به قصد براندازی نظام” به ۱۱ سال حبس، اتهام “اجتماع و تبانی” به ۶ سال، اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به ۶ سال، اتهام “نشر اکاذیب” به ۳ سال، اتهام “تشویش اذهان عمومی” به ۲ سال و مجموعاً به ۲۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
جلسه رسیدگی مجدد به حکم صادره توسط دادگاه انقلاب در زمستان ۹۷ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر برگزار و حکم قطعی طی روزهای گذشته با مراجعه خانواده مشکین خط به دادگاه تجدیدنظر به آنها ابلاغ شده است.

گفته می‌شود که آقای مشکین خط پس از برگزاری دادگاه بدوی به مدت دو ماه در بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در سنندج در سلول‌های انفرادی و تحت بازجویی بوده است.

نام آقای مشکین خط پیش از این بعنوان یکی از اعضای هیئت موسس جبهه اصلاح طلبان به نمایندگی از حزب ایران سرافراز در سال ۹۳ توسط این جبهه منتشر شده بود.

وی در حال حاضر در اندرزگاه ۴ زندان اوین تحمل حبس می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...