۱۳۹۸ مرداد ۱۳, یکشنبه

دادگاه بازداشتی‌های هفت‌تپه در تهران برگزار شد!

کارگران و فعالان بازداشتی اعتراض‌های نیشکر هفت‌تپه امروز شنبه ۱۲ مرداد برای رسیدگی به اتهاماتشان به شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران منتقل شدند.


سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه با اعلام این خبر در بیانیه‌ای خواستار رفع اتهامات افراد بازداشتی، علی نجاتی، اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و همچنین روزنامه‌نگاران نشریه گام شده است. در بخشی از بیانیه سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه آمده است: «داشتن زندگی همراه با رفاه و آسایش، داشتن آموزش رایگان، برخورداری از تمام امکانات و خدمات درمانی و پزشکی همراه با تامین خدمات اجتماعی مناسب و رایگان و داشتن بیمه‌های بیکاری مکفی و‌ در خور یک‌ زندگی متعارف، حق همه کارگران است.»

به گزارش ایلنا، سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه پیش از برگزاری دادگاه ابراز امیدواری کرده بود که «این دادگاه عادلانه برگزار شود» و «همه اتهامات متهمان این پرونده رفع گردد». هنوز خبری از جلسه دادگاه منتشر نشده اما «کمپین حمایت از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه» از بازداشت شماری از نزدیکان زندانیان خبر داده است.

به نوشته این کمپین، خانواده‌ها و نزدیکان این زندانيان روز شنبه در مقابل دادگاه انقلاب در انتظار دادگاه بودند كه «نيروهای لباس‌شخصی» با مراجعه به آنان و كنترل مدارکشان، رهام یگانه، هیراد پیربداقی و فرید لطف‌آبادی را بازداشت کردند.

سه حامی فعالان کارگری دربند، تفهیم اتهام شدند

خبرگزاری هرانا – بازداشت شدگان روز جاری در تجمع مقابل دادگاه انقلاب ساعاتی پیش در شعبه ۷ بازپرسی مورد تفهیم اتهام قرار گرفته و صبح روز آتی به دادسرای اوین منتقل خواهند شد. علیرغم پیگیری های خانواده این فعالین کارگری، اطلاع دقیقی از وضعیت و محل نگهداری آنان در دست نیست. صبح روز جاری در جریان تجمع خانواده متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب، دستکم سه فعال کارگری به نام های هیراد پیربداقی، رهام یگانه و فرید لطف آبادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بازداشت شدگان روز جاری در تجمع مقابل دادگاه انقلاب ساعاتی پیش در شعبه ۷ بازپرسی مورد تفهیم اتهام قرار گرفته و صبح روز آتی به دادسرای اوین منتقل خواهند شد.

به گفته یک منبع مطلع، هیراد پیربداقی، رهام یگانه و فرید لطف آبادی ساعاتی پس از بازداشت در شعبه ۷ بازپرسی تحت عنوان اتهام “اخلال در نظم عمومی” تفهیم اتهام شده و قرار است روز یکشنبه ۱۳ مردادماه به دادسرای اوین منتقل شوند.
گفته می شود پیگیری خانواده این شهروندان تاکنون در ارتباط با وضعیت و محل نگهداری آنا بی نتیجه بوده است.

هیراد پیربداقی، رهام یگانه، فرید لطف آبادی، سه تن از حاضرین بوده اند که در مقابل دادگاه انقلاب تهران و در جمع خانواده متهمین اعتراضات هفت تپه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به ساختمان محل برگزاری دادگاه منتقل شده اند.

متهمین اعتراضات هفت تپه طبق ابلاغ قبلی، صبح روز جاری جهت شرکت در جلسه دادگاه به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران منتقل شده بودند. به گفته یکی از حاضرین، پیش از برگزاری دادگاه امروز خانواده متهمین به همراه تعدادی از فعالین کارگری و مدنی در مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه تجمع کرده بودند که مامورین علاوه بر بازداشت ۶ تن با محدود کردن تردد به سمت این تجمع مانع پیوستن تعدادی دیگر شده بودند.

لازم به ذکر است رهام یگانه پیشتر نیز در آذرماه سال گذشته به همراه ۴ فعال کارگری دیگر بازداشت و پس از یک روز آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...