۱۳۹۷ فروردین ۱۲, یکشنبه

حق و حقوق مردم را محترم بشمارید ...


بغض فرو خورده ناشى از تحمیل ناعدالتى و حقارت مانند آتش زیر خاکستر است و هیچ وقت خاموش نمى شود.

مردم  ایران دقیقاً در چنین وضعیتى هستند. در مملکتى که با سیستمی توتالیتر اداره مى شود، هزاران انسان زندگى خویش را به خطر مى اندازند و با اشاره به  اشخاصى که توسط سیستم تبلیغاتى تقدیس شده اند و انتقاد از آن ها تابو است، خط ها را مى شکنند و به صورت عریان دست به اعتراض می زنند. اعتراض کننده مى داند که این کنشگری ممکن است به قیمت از دست دادن جانش تمام شود؛ اما او  به این نتیجه رسیده است که درد و رنج شکنجه، زندان و کشته شدن کم تر از درد و رنج ادامه حیات و زندگى در شرایط فعلی است.

مستبدان ، خود را حاکم بلامنازع جان و مال مردم مى دانند و اصولاً شکایت ارباب رجوع از خویش را نتیجه پُررویى و نمک نشناسى او مى خوانند.

ما در ایران ، به طور روزانه در معرض مسائلی که ناحق و ناعدالتى سیستماتیک مى پنداریم، قرار داریم و شوربختانه هیچ راهى براى جبران این بى عدالتى ها برایمان باقى نگذاشته اند. انسان هاى منفرد و محصور در تنهایى که سال ها از جمع شدن و فریاد زدن به حد کابوس ترسانده شده اند، یکباره بدون این که برنامه ریزى داشته باشند، با دیدن جمع معترض قوت قلب مى گیرند و بغض فروخفته سال ها تحقیر و تحمل بى عدالتى را در اتحاد با کسانى مثل خودشان، به یکباره بیرون مى ریزند.

کشور ایران صدها مشکل دارد و مردم ایران هر روز با هزاران مشکل حیاتی و ابتدایی خود ، دست و پنجه نرم میکنند . 
                                           

Ø      خشکى و خشکسالى بیش از هفتاد درصد ایران را تهدید مى کند و این مشکلى عظیم براى آینده و موجودیت ایران خواهد بود.

Ø   از سال ٨٦ تا امروز خط فقر رسمي از طرف دولت اعلام نشده است اما  بر اساس مطلبی که در سایت اتاق بازرگانی تهران منتشر شده است، گزارش وزارت راه و شهرسازی نشان می‌‌‌‌دهد 33 درصد جامعه ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند

Ø   طبق دهمین گزارش سالیانه «سازمان حقوق بشر ایران» که ارزیابی آمار اعدام های سال ۲۰۱۷در ایران است، به مدعوین شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه شد. بر اساس محتویات این گزارش در سال۲۰۱۷ دستکم ۵۱۷نفر در ایران اعدام شده اند که این رقم نسبت به سال گذشته که تعداد ۵۳۱ نفر بوده اند، فقط چهارده نفر کاهش داشته است.


Ø      آمار کودکان کار و خیابان در ایران بین ۳ تا ۷ میلیون اعلام شده ، اما این رقم  هر روز در حال افزایش است .


جمهوری اسلامی از هرچه در کشور کم گذاشته باشد (ایمنی، بهداشت و آموزش عمومی ، ... ) از تأمین ابزارها و خدمات سرکوب کم نگذاشته‌است


کارنامه 40 ساله جمهوری اسلامی مصداق کاملی از نقض حقوق بشر از تمامی جوانب بوده است .


ما  فعالان حقوق بشر  به استناد اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاقین ، اعمال هر نوع رفتار ضد انسانی و نقض حقوق بشر توسط  مسئولین دولت جمهوری اسلامی را محکوم نموده و خواهان برقراری عدالت اجتماعی ، آزادی ، امنیت و صلح و آرامش را مطابق شئونات شهروندان ایرانی برای همه مردم ایران میباشیم .





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...