۱۳۹۸ تیر ۴, سه‌شنبه

بازداشت کوتاه مدت زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی



 زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی و آتش نشانی که به دلیل فعالیت های مدنی از کار برکنار شده است، صبح روز جاری در ادامه تحصن اعتراضی خود در دفتر شهرداری فردوسیه توسط مامورین نیروی انتظامی این شهر بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شد. پیش از آزادی از وی خواسته شده است که فردا سه شنبه به دادسرا مراجعه کند. وی پیشتر طی نامه‌ای به رئیس و اعضای شورای شهر فردوسیه، از نقض حقوق شهروندی خود سخن گفته و اعلام کرده بود که از روز دوشنبه ۳ تیرماه در دفتر شهرداری این شهر دست به تحصن و اعتصاب غذا خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی توسط مامورین نیروی انتظامی بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شد.

آقای احمدی راغب که پیشتر از تحصن تک نفره و اعتصاب غذای خود در دفتر شهرداری فردوسیه در شهرستان شهریار خبر داده بود، پس از حضور در محل، در پی تماس شهردار با نیروی انتظامی، بازداشت و به کلانتری شهر فردوسه منتقل شد. وی نهایتا ساعاتی بعد از کلانتری این شهر آزاد شد.
پیش از آزادی به جهت شکایت شهردار فردوسیه از وی خواسته شده است که روز آتی، سه شنبه ۴ تیرماه در دادسرا حاضر شود.
زرتشت احمدی راغب، پیشتر در تاریخ ۲۹ خردادماه ۹۸، در دفتر شورای شهر فردوسیه دست به تحصن تک نفره زده و در خلال این تحصن طی نامه‌ای به رئیس و اعضای شورای شهر فردوسیه، از نقض حقوق شهروندی خود سخن گفته و اعلام کرده بود که از روز دوشنبه ۳ تیرماه ۹۸ در اعتراض به بی‌عدالتی ، قانون شکنی و همچنین برای بازپس گرفتن فعالیت شغلی خود در دفتر شهرداری این شهر دست به تحصن و اعتصاب غذا خواهد زد.

وی در تاریخ ۲ اردیبهشت ۹۸ نیز در پی حضور در دفتر شهرداری فردوسیه و اعلام تحصن بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شده بود.

لازم به ذکر است زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب، پیش‌تر در اردیبهشت ماه سال گذشته توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل ۹ ماه حبس محکوم شده بود. این فعال مدنی به فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق اقداماتی چون نشر محتوا در فضای مجازی و حضور در تجمعات متهم شده بود.

وی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی دارد. از جمله این موارد پرونده مفتوح شده در بهمن ماه سال ۹۴ شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار است که زرتشت احمدی، را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق نشر مطالب انتقاد آمیز در فیسبوک شخصی اش به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.

وی پیشتر نیز در تاریخ ۱ بهمن ماه ۹۷ که برای سومین روز پیاپی در اعتراض به اخراج خود از کار در مقابل فرمانداری شهریار دست به تحصن زده بود توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت و عصر همان روز آزاد شده بود.

زرتشت احمدی راغب، آتش نشانی است که پس از ۱۷ سال سابقه کار به دلیل فعالیت های مدنی و منتقدانه از کار اخراج شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...