۱۳۹۷ مرداد ۶, شنبه

محل کسب دو شهروند بهایی در آبادان پس از دو هفته فک پلمب شد

 محل کسب دو شهروند بهایی به نام‌های آرمان و آرام آزادی در آبادان که چندی پیش به بهانه‌های واهی پلمب شده بود، با پیگیری‌های مستمر این شهروندان و با حکم دادستانی که به تایید رییس اداره اطلاعات این شهر نیر رسیده بود، دیروز پنج‌شنبه فک پلمب شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، “آرمان آزادی” و “آرام آزادی” دو برادر بهایی هستند که محل کسب ایشان در آبادان در تاریخ ۲۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی پلمب شده بود.
روز پنج‌شنبه ۴ مردادماه ۱۳۹۷ پس از ۱۴ روز پیگیری‌های مستمر این شهروندان در دادگستری و اداره اماکن آبادان و با حکمی از دادستانی که به تایید رییس اداره اطلاعات این شهر نیز رسیده بود، محل کسب ایشان فک پلمب شد.
پیشتر یک منبع نزدیک به این افراد به هرانا گفته بود: “این شهروندان حدود ۳۸ سال در این مغازه مشغول به کار بودند. ماموران امنیتی محل کسب آنها را به بهانه‌های واهی پلمب کرده و جواز کسبشان را نیز باطل کرده‌اند”.

شهروندان بهایی بر اساس باور دینی خود اماکن کسب خود را به هدف اجرای مناسک مذهبی تعطیل می‌کنند. اما دستگاه‌های انتظامی و امنیتی علیرغم حقوق مشخص قانونی و شهروندی افراد در عمل به باورهای دینی خود و نحوه مدیریت اماکن تجاری خود، به پلمپ اماکن کسب آنان اقدام می کنند.

اقدام به پلمب مراکز صنفی شهروندان بهایی در حالی انجام می‌شود که براساس بند ب ماده ۲۸ قانون نظام صنفی، صاحبین واحد صنفی می‌توانند تا سقف ۱۵ روز در سال واحد صنفی خود را بدون اطلاع اتحادیه تعطیل نمایند.
پلمب اماکن کسب بهاییان در ایران در حالی ادامه دارد که شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی ۱۲ آذرماه سال جاری در گفتگو با رسانه ها گفت که “راجع به پلمپ اماکن تجاری و ممانعت از فعالیت بهایی‌ها، استعلاماتی از معاونت حقوقی رئیس جمهور شده است و این بحث را ازطریق حقوقی پیش می‌بریم تا راهکاری برای موضوع بیابیم.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...