۱۳۹۷ فروردین ۷, سه‌شنبه

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ، مشتری اصلی فعالیتهای شرورانه سایبری


گزارش صدای آمریکا: در پی تحریم و تحت تعقیب قرار گرفتن ۹ فرد و یک نهاد در ایران در ارتباط با جرائم سایبری، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که هکرهای ایرانی تحت تعقیب اف بی آی اطلاعات مسروقه از دانشگاه‌های آمریکایی را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌فروختند.

به گزارش وزارت دادگستری آمریکا، هکرهای ایرانی از روش پیچیده ارسال ایمیل‌هایی ساختگی برای استادان دانشگاه‌های مورد نظرشان استفاده می‌کردند، که نشان می‌داد فرستنده آنها استادان دانشگاه‌های دیگرند.

لینک‌های داخل این ایمیل‌ها، گیرندگان را به صفحاتی وصل می‌کرد که برای دسترسی به آنها باید شناسه و کلمه عبور(پسوورد) خود را وارد کنند.

هکرها بیش از صد هزار استاد را هدف گرفتند و توانستند به اطلاعات و تحقیقات حدود هشت هزار نفر از آنها دسترسی پیدا کنند، که نزدیک به چهار هزار نفر از آنها استادان دانشگاه‌های آمریکایی بودند.

حملات هکرهای ایرانی دستکم از پنج سال پیش آغاز شد و در این مدت آنها بیش از سی و یک ترابایت اطلاعات دانشگاهی و مالکیت معنوی را از دانشگاه‌های بیست و یک کشور جهان دزدیدند. هکرها سپس تحقیقات و اطلاعات هک شده را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می‌فروختند.

راد روزنستاین، قائم مقام وزارت دادگستری آمریکا، که روز جمعه سوم فروردین از اعلام جرم دادگاه فدرال منطقه جنوبی علیه ۹ ایرانی خبر داد گفت صدها دانشگاه در آمریکا و جهان قربانی هکرها شده‌‌اند.

او گفت: «آنها حدود ۳۲۰ دانشگاه در ۲۲ کشور را هک کرده‌اند که ۱۴۴ دانشگاه هک شده، دانشگاه‌های آمریکایی هستند. آنها نتایج تحقیقاتی را سرقت کرده‌اند، که تهیه و نگهداری آنها حدود سه میلیارد دلار هزینه داشته است. اطلاعات سرقت شده توسط سپاه پاسداران مورد استفاده قرار می‌گرفت یا برای سودجویی در ایران فروخته می‌شد.»

هکرها همچنین وزارت کار آمریکا و سازمان ملل را هدف قرار داده بودند.

حساب‌های ایمیلی و اطلاعات کارکنان سی و شش شرکت مستقر در آمریکا، یازده شرکت مستقر در آلمان، ایتالیا و بریتانیا، یازده شرکت فن آوری، دو بانک و شرکت سرمایه گذاری نیز در میان تشیکلاتی هستند که توسط هکرهای ایرانی هک شده‌اند.

بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه داری ایالات متحده روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۰ فرد در ایران و همچنین یک نهاد مستقر در آن کشور را در ارتباط با جرائم سایبری در تحت تحریم قرار داده است.


واکنش رژیم تهران به تحریمهای جدید آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا ده شخصیت حقیقی و حقوقی رژیم ایران را به اتهام فعالیت‌های مخرب سایبری و هدف قراردادن صدها دانشگاه در سراسر جهان، تحریم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی به این تحریم جدید واکنش نشان داد و آن را نشانه بارز دیگری از دشمنی آمریکا دانست.

وزارت خزانه‌‌داری آمریکا روز جمعه ۱۰تن و یک شرکت وابسته به سپاه پاسداران را که در تلاش برای هک کردن صدها دانشگاه آمریکایی و بین‌‌المللی و دهها شرکت و بخش‌هایی از دولت آمریکا بودند مورد تحریم قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی این اقدام آمریکا را تحریک‌آمیز، غیرقانونی و بدون هیچ‌گونه دلیل موجه دانست.

معاون وزیر خزانه‌‌داری آمریکا در این باره گفت: رژیم ایران در تلاش مستمر در فعالیتهای شرورانه سایبری علیه آمریکا و متحدانمان شرکت داشته است. ما دزدیدن داراییهای اطلاعاتی آمریکا را با رخنه در مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاه هایمان تحمل نمی‌کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...