۱۳۹۶ فروردین ۲۹, سه‌شنبه

وخیم ترین دوران حیات ایران

مردم فقیرتر شدند   "
وضعیت معیشت مردم ایران این روزها خوب نیست و اتفاقات چند دهه اخیر از جمله تحریم‌ها، تورم ۴۰ درصدی سالیان گذشته، اوضاع نامناسب فروش نفت، نبود سرمایه‌گذاری‌های خارجی و بسیاری دلایل دیگر شرایط را به گونه‌ای رقم زده است که مردم ایران در حال حاضر در حال دست و پنجه نرم کردن با کمترین قدرت خرید در طول حیات خود هستند و اوضاع کنونی کار را به جایی رسانده است که از نظر رسانه‌های خارجی مردم ایران در یک دهه اخیر ۲۰ درصد فقیرتر شده‌اند.
همه اینها در حالی اتفاق می‌افتد که دولت با افتخار خبر از رشد 7 /4   درصدی می‌دهد و به اعداد و رقام اعلام شده بسی می‌بالد. در واقع روی کاغذ می‌توان عملکرد دولت روحانی را مثبت ارزیابی کرد. ثابت نگه داشتن نرخ دلار در طول حیات دولت یازدهم، تک رقمی کردن تورم، رساندن اقتصاد به توسعه7 /4 درصدی، برداشته شدن تحریم‌ها و … همه و همه جالب و گیرا به نظر می‌رسد و با نگاهی به کارنامه دولت تدبیر و امید می‌توان نمره قبولی به آن اعطا کرد اما نمی‌توان از شرایط واقعی و موجود در بطن جامعه به سادگی گذر کرد .
ماده بيست و پنجم :

1)  ) هر كس حق دارد كه سطح زندگاني او ، سلامتي و رفاه خود و خانواده اش را از حيث خوراك و مسكن و مراقبتهاي پزشكي و خدمات لازم اجتماعي تامين كند و همچنين حق دارد كه در مواقع بيكاري ، بيماري ، نقص اعضاء ، بيوگي ، پيري يا تمام موارد ديگري كه به عللي خارج از اراده ي انسان وسايل امرار معاش از دست رفته باشد ، از شرايط آبرومندانه ي زندگي برخوردار شود .
 2) مادران و كودكان حق دارند از كمك و مراقبت مخصوصي بهره مند شوند . كودكان چه بر اثر ازدواج و چه بدون ازدواج به دنيا آمده باشند ، حق دارند كه همه از يكنوع حمايت اجتماعي برخوردار شوند .
ماده بيست وششم :
1)  ) هر كس حق دارد كه از آموزش و پرورش بهره مند  شود . آموزش و پرورش لااقل تا حدودي كه مربوط به تعليمات ابتدايي و اساسي است بايد رايگان باشد . آموزش ابتدايي اجباري است . آموزش حرفه اي بايد عموميت پيدا كند و آموزش عالي بايد با شرايط تساوي كامل به روي همه باز باشد تا همه بنا به استعداد خود بتوانند از آن بهره گيرند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...