۱۳۹۴ دی ۲۲, سه‌شنبه

تاکید دوباره سخنگوی وزارت ارشاد بر عدم انتشار هفته نامه یالثارات

 تاکید دوباره سخنگوی وزارت ارشاد بر عدم انتشار هفته نامه یالثارات

noosh abadi


خبرگزاری هرانا ـ سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی انتشار هفته نامه “یالثارات” پس از لغو مجوز، این اقدام را غیرقانونی دانست و تاکید کرد که این هفته نامه دیگر منتشر نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، حسین نوش آبادی افزود: “انتشار این هفته نامه پس از رأی هیات نظارت بر مطبوعات که نهادی نظارتی و قانونی است، فی النفسه تخلف است”.
بر اساس این گزارش، پس از اینکه روز چهارشنبه “۱۶ دی ماه” شماره جدید این هفته نامه پس از لغو مجوز منتشر و توزیع شد، بلافاصله معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراتب اعتراض خود را از این اقدام غیرمتعارف و غیرقانونی اعلام کرد، اما دست اندرکاران این نشریه اظهار کردند که حکم لغو امتیاز به آنان ابلاغ رسمی نشده و به همین دلیل دوباره نشریه خود را منتشر کرده اند.
نوش آبادی در این باره افزود: “ادعای دست اندرکاران یالثارات برای ما قابل قبول نبود زیرا روز دوشنبه بعد از صدور رأی، تمام رسانه ها به این موضوع پرداختند و چنین نبود که کسی از این رأی بی اطلاع باشد همچنان که خود من نیز در نشست خبری روز دوشنبه اعلام کردم، این هفته نامه لغو امتیاز شده است”.
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر ارشاد گفت: “چهارشنبه گذشته ۱۶ دی ماه بطور رسمی لغو مجوز این نشریه را به دست اندر کاران آن اعلام کردیم، همچنین به شرکت توزیع کننده نشریه ابلاغ شد که سریعا نسبت به جمع آوری شماره قبل منتشر شده آن اقدام کند”.
گفتنی است که هفته‌نامه “یالثارات” در دو شماره اخیر خود یادداشت‌هایی منتشر کرده بود که دربردارنده توهین جنسی به شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده بود.
“یالثارث” در مقاله‌ای که با عنوان “دیوار شکسته و زن سلیطه” منتشر کرده بود، شهیندخت مولارودی را متهم کرده بود که با برخی از فعالان حقوق زن که “همپالگی” هایش هستند، در ارتباط است. نویسندگان این مقاله، فعالان حقوق زن را با لفظ “فاحشه” مورد خطاب قرار داده بودند.
معاون رییس جمهوری ایران ۶ دی اعلام کرد که از هفته‌نامه “یالثارات” شکایت کرده است. علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی هم احتمال داده بود که مجوز این نشریه لغو شود.

منبع خبر : https://hra-news.org/fa/?p=72938

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...