۱۳۹۴ مهر ۶, دوشنبه

شناسایی یک هزار و هشتصد و شصت بازمانده از تحصیل در توابع سیستان و بلوچستان

 

خبرگزاری هرانا ـ فرماندار سیب و سوران از توابع “استان سیستان و بلوچستان”، گفت که با تلاش های صورت گرفته بخش آموزشی و تعامل بسیار خوب مردم و معتمدان محلی تعداد یک هزار و ۸۶۰ نفر از بازماندگان تحصیل در این منطقه شناسائی شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، عبدالصمد عیسی اظهار داشت: “شناسایی و بهبود وضعیت کودکان بازمانده ازتحصیل یکی از اولویت های اصلی این نهاد است که به جدیت کامل با محوریت نهادهای مربوطه از جمله آموزش و پرورش در حال پیگیری است”.
kodakan mahrom az tahsil
وی افزود: “کودکان آسیب پذیرترین قشر درصحنه های مختلف در دگرگونی دولت ها و جوامع هستند چراکه اولین قربانی مهاجرت ها، درگیری ها، بحران ها و شرایط سخت کودکان هستند که اگر این روند کنترل نشود، آینده با آسیب جدی روبرو خواهد شد”.
فرماندار سیب و سوران بیان کرد: “براین اساس طبق سیاست های ابلاغ مقام معظم رهبری، نهادهای مسئول موظف هستند که تلاش لازم را انجام داده تا هیچ کودکی ازتحصیل بازنماند و ناچارنشود به کار سخت وطاقت فرسا تن دهد و از تحصیل بازماند”.
وی خاطرنشان کرد: “باید زمینه رشد اقتصادی و فکری در کودکان به وجود آید، از لذت های کودکان و شادی و تحصیل برخورداری شوند تا در آینده بهترین باشند”.
عیسی زاده افزود: “ادعا نداریم که بهترین هستیم نواقصی هم داریم، جامعه ما نیز مثل جوامع دیگری اثرات بدی بر کودکان دارد، اما تمام تلاش این است که این موضوع را به حداقل برسانیم”.
وی افزود: “تامین امکانات، تجهیزات و نیازهای آموزشی برای تحصیل فرزندان خانواده های محروم و بی بضاعت، کمک به رفع موانع پیش رو، شناسایی مشکلات اقتصادی خانوارها و تلاش برای مشارکت دادن خیران در امور آموزشی دغدغه مهم دولت در سالجاری است”.
فرماندار سیب و سوران اظهار داشت: “ریشه تمام مشکلات و ناهنجاری ها به فقر و بی سوادی بر می گردد لذا همگان باید تلاش کنیم این ضعف هر چه زودتر مرتفع شود”.
وی گفت: “اهمیت دادن به ساماندهی نیروی انسانی موضوع مهمی است که آموزش و پرورش باید بدون دغدغه به آن بپردازد”.
عیسی زاده مشارکت دادن اقشار مردم و خانوارها را در موضوع آموزش به صورت جدی خواستار شد و گفت: “این مساله باید به صورت یک فرهنگ عمومی در جامعه نمود پیدا کند”.
شهرستان سیب و سوران یکی از شهرستان های هم مرز با پاکستان است.

منبع :https://hra-news.org/fa/children/a-2022

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...