۱۳۹۹ تیر ۲۸, شنبه

#اعدام نکنید!؛..

 

هشتک اعدام نکنید تا روز جمعه 27 تیرماه ، حدود ۶ میلیارد بار دیده شده و بیش از ۷ میلیون بار توئیت شده است. در حالیکه اعدام نکنید؛ یک جنبش جهانی شده است، بر اساس گزارشی کمپین «ما شهروندان دیجیتال» در این طوفان توئیتری دستکم ۵۵۶ هزار کاربر بیش از ۵۰۰ هزار پیام حاوی این هشتگ را توئیت کرده‌اند که شمار بازتوئیت آن ها از ۴ میلیون بار گذشته است.

گستردگی طوفانی که ایرانیان به راه انداختند، باعث شد که سیاستمداران دنیا هم با آنها همراه شوند: طوفان توئیتری اعدام نکنید، صرفا یک طوفان نبود. بلکه یک هشدار به حکومت اسلامی بود که عصر اعدام بسر رسیده ‌است.اعدام باید کنار گذاشته شود و یا اعدام‌خواهان باید بروند. دیگر جامعه‌ ایران از این ابزار ضد انسانی به تنگ آمده است.

به گفته وکیل یکی از محکومان، سه جوان معترض زندانی از حمایت‌های مردم و جهانیان شگفت‌زده شده‌اند. حکم اعدام سه جوان معترض ایرانی واکنش‌های بی‌سابقه‌ای را علیه حکومت  اسلامی برانگیخته است. آخرین موضع‌گیری در این باره از جانب یک نماینده حزب سوسیال دموکرات ترکیه صورت گرفت.

ابراهیم کابوقلو در گفت و گویی اظهار داشت، دولت ترکیه نمی‌بایست سعید تمجیدی و محمد رجبی را که برای نجات جانشان به ترکیه گریخته بودند به ایران بازمی‌گرداند، زیرا مقامات این کشور به‌خوبی می‌دانند که اعدام در ایران امری رایج است.

این نماینده مجلس ترکیه معتقد است که دولت آنکارا با اخراج این دو جوان قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. به همین دلیل او از رئیس پارلمان، رئیس جمهور و وزیر دادگستری کشورش خواست، تمامی تلاش خود را برای برگزاری "محاکمه‌عادلانه" سه جوان ایرانی به‌کار گیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...