۱۳۹۶ آبان ۳, چهارشنبه

کابوس پایان ناپذیر مین

 انفجار مین در شهرستان مهران از توابع استان ایلام یک کشته و دو زخمی برجای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، انفجار مین در  منطقه چنگوله شهرستان مهران از توابع استان ایلام باعث کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دو نفر از عوامل پاکسازی میدان های مین شهرستان شد.
یک نفر از ناحیه پا مجروح شده و حال یکی از زخمی ها وخیم  که به وسیله اورژانس هوایی به ایلام انتقال یافت.
مجید زرگوشی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری مهران ضمن تایید این خبر اظهار داشت: “متاسفانه صبح امروز اکیپ پاکسازی میدان مین در منطقه چنگوله در حین عملیات پاکسازی دچار حادثه می شوند”.
وی گفت: “در این انفجار یک نفر کشته و دو نفر زخمی می شوند”.
----------------------------------------------------------------------------------------
سال‌هاست که از قطعنامه ۵٩٨ گذشته، اما همچنان آثار جنگ در برخی مناطق هویداست و دست از سر مردمان این دیار برنمی‌دارد. سالانه تعداد زیادی از هموطنان به‌ویژه کودکان در مناطق مرزی قربانی این قاتل خفته در دل خاک می‌شوند، اما این اتفاق تنها بخشی از ماجراست و ادامه‌اش به مسئولیت دولت در قبال این قربانیان برمی‌گردد که می‌تواند مرهمی بر درد آنها باشد، اما در اغلب موارد دولت نسبت به آنها بی‌توجه بوده و مسئولیت چندانی در قبال‌شان انجام نمیدهد چنانچه  قلب قربانیان از این بی‌توجهی‌ها حتی بیشتر از آن اتفاق سهمگین، جریحه‌دار می‌شود.

طبق ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر : هر کس حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی را دارد . 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...