۱۳۹۶ مرداد ۱۶, دوشنبه

خراسان رضوی؛ ۳۸ درصد مدارس سبزوار فرسوده است .

طبق گفته مدیر آموزش و پرورش سبزوار :  ۳۸ درصد مدارس سبزوار فرسوده است که نیاز به مرمت و بهسازی دارد. وی اضافه کرد “با احتساب فضاهای فرسوده، آموزش و پرورش سبزوار نیاز به ۴۶۰ کلاس درس جدید دارد.”

“از آغاز سال جاری تاکنون خیرین مدرسه ساز ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی و بهسازی به آموزش و پرورش این شهرستان کمک کردند که سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریا ل این کمک ها مدرسه یاری بود”.

 “میانگین فضای آموزشی دوره ابتدایی در کشور ۴.۵ مترمربع است که این فضا در شهر سبزوار ۲ متر مربع و دانش آموز متوسطه اول نیز یک و نیم متر با کمبود فضای آموزشی روبرو هستند”.
تحلیل خبر : 
محدودیت‌های موجود در آموزش و پرورش به کودکان این کشور آسیب جدی می‌رساند . 
مجلس شورای اسلامی در سال 72 به کنوانسیون جهانی حقوق کودک پیوست و قرار بر این شد که در جهت تحقق بندهای این کنوانسیون گام بردارد که یکی از این بندها ترویج مفاد این کنوانسیون در محتوای آموزشی مدارس بود.

فرآیند رابطه خیرین مدرسه ساز با دولت که یک رابطه یکسویه و تک بعدی است .
وظیفه ما تربیت انسان‌هایی مهربان و دوستان محیط زیست و شهروندانی مسئولیت پذیر و قابل اعتماد است که برای تحقق این امر و گام برداشتن به سوی عدالت آموزشی راه سختی در پیش داریم . 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...