۱۳۹۵ آذر ۲, سه‌شنبه

21 نوامبرروز جهانی تلویزیون




روز جهانی تلویزیون، مصادف با روز بیست و یکم نوامبر در تقویم تاریخ میلادی می‌‏باشد .
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۶م، بیست ‌و یکم نوامبر را به‌‏عنوان «روز جهانی تلویزیون» تعیین کرد. سازمان ملل متحد هدف از چنین اقدامی را ترغیب کشورها به تبادل برنامه‌های تلویزیونی به‌ویژه برنامه‌هایی اعلام کرد که برای گسترش صلح، توسعه‌ی اجتماعی و اقتصادی و تقویت مسائل فرهنگی جامعه ساخته می‌شود .
تلویزیون به تأثیر‌گذار‌ترین رسانه در عصر ما مبدل شده است. تلویزیون عرصه‌ای برای نمایش تصاویر، فرم‌ها و سبک‌هایی است که انسان را احاطه کرده است. تلویزیون، مردمی‌ترین و پرمخاطب‌ترین مدیوم برای ارتباطات و اطلاع‌رسانی است چرا که به‌راحتی مطالب را به مخاطبان از هر گروه سنی و قشری که باشند، ارائه می‌دهند .
تماشای تلویزیون و دریافت اطلاعات از طریق این رسانه به سواد نیاز ندارد و به‌‏همین دلیل، این رسانه در کشورهای عقب‌مانده و در حال توسعه بیش‌‏تر کاربرد دارد. تلویزیون، نقش مهمی در انتشار اطلاعات و دانستنی‌ها ایفا می‌کند و وسیله‌ای قدرتمند برای شکل‌دهی به شرایط و خواسته‌های بشری محسوب می‌شود.  
سطح عمومی سواد رسانه‌ای در ایران ۱۲ از ۱۰۰ است .

تکنولوژی هراسی در بیشتر کشورهای عقب افتاده جهان سومی با حکومت‌های دیکتاتور، فاشیست و سرکوبگر متداول است؛ حکومت‌هایی که گردش آزاد اطلاعات برایشان سم است .

بلوتوث، اینترنت، ماهواره و... راههای دشمن برای تغییر نسل حاضر ایران ؛ این بخشی از جملات یک مقام مسوول جمهوری اسلامی است . این که چه کسی چنین سخنی بر زبان رانده ، مهم نیست چه آن که بسیاری از صاحب منصبان پدیده های نوین را عامل انحراف جوانان ایرانی و به زانو درآوردن آنها می پندارند .



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...