۱۳۹۵ مهر ۵, دوشنبه

تاریخچه سازمان ملل متحد

سازمان ملل متحد به دنبال گسترده ترین و وحشتناک ترین جنگ تاریخ بشر یعنی جنگ جهانی دوم شکل گرفت جنگی که میلیون ها کشته و آواره و همچنین میلیاردها دلار خسارت برای طرفین درگیر به جا گذاشته بود. کشورهای بنیانگذار و در راس آنها متفقین (فاتحین جنگ) با عنایت به تجربه جامعه ملل و ضعف آن نهاد در جلوگیری از شعله ور شدن جنگ جهانی دیگر به تاسیس این نهاد همت گماشتند که این مهم در طول۴ سال و به شکل بارز در۷ کنفرانس به انجام رسید که در ذیل به ترتیب زمانی بدان ها اشاره می شود :  
منشور آتلانتیک: در۱۴ ژانویه۱۹۴۱ روزولت (رئیس جمهور آمریکا) و چرچیل (رئیس جمهور بریتانیا) در اقیانوس اطلس با هم دیدار کرده و منشوری را امضا کردند که در آن به لزوم ایجاد یک سیستم دائم امنیت دسته جمعی اشاره شد
اعلامیه ملل متحد: در اول ژانویه۱۹۴۲ سران۴ کشور آمریکا شوروی انگلستان و چین در واشنگتن گرد هم آمده و برای اولین بار اصطلاح ملل متحد را به کار بردند که به امضای۲۲ کشور از جمله ایران رسید.
کنفرانس مسکو: در۳ اکتبر ۱۹۴۳ وزیران امور خارجه۳ کشور آمریکا (هال) روسیه (مولوتف) و بریتانیا (ایدن) اعلامیه ای معروف به اعلامیه امنیت دسته جمعی را مورد توافق قرار دادند که به لزوم تشکیل هر چه زودتر یک سازمان بین الملل عام تاکید داشت .
کنفرانس تهران: در اول دسامبر۱۹۴۳ سران۳ کشور در تهران گرد هم آمده و اصول اساسی سازمان را پی ریزی کردند .
کنفرانس دمبارتن اوکس: از۲۱ اوت تا۱۷ اکتبر۱۹۴۴ نمایندگان۴ کشور آمریکا انگلیس شوروی و چین در ویلای دمبارتن اوکس واشنگتن گرد هم آمده طرح اصلی این سازمان را تهیه کرده و برای کلیه کشورهای متفق و بی طرف جنگ اعلام داشتند تا نظرات خود را نسبت به آن اعلام دارند .
کنفرانس یالتا: سران۳ کشور آمریکا انگلیس شوروی از۴ تا۱۱ فوریه۱۹۴۵ تشکیل جلسه داده تا نظر نهایی خود را در مورد اساسنامه سازمان و همچنین برقراری امتیاز مخصوص (حق وتو) برای کشورهای بزرگ اعلام دارند .
کنفرانس سان فرانسیسکو: در ۲۵ آوریل۱۹۴۵ کنفرانس با شرکت۵۰ کشور از جمله ایران تشکیل گردید. در این کنفرانس منشور ملل متحد تصویب شد و در۲۴ اکتبر همان سال قدرت اجرایی یافت.
این منشور مشتمل بر یک مقدمه و۱۱۱ ماده و یک ضمیمه۷۰ ماده ای مربوط به اساسنامه دیوان بین المللی داد گستری است . منشور ملل متحد از نظر حقوقی نسبت به معاهدات بین المللی اولویت و رجحان دارد .
زبان های رسمی سازمان که اسناد و قطعنامه ها بدان زبان ها ترجمه می شود؛ زبان های انگلیسی فرانسوی، عربی، چینی و روسی می باشد .
اهداف سازمان

اهدافی که در منشور برای سازمان در نظر گرفته به طور مختصر در۴ بند بدان ها اشاره می شود :
حفظ صلح و امنیت بین المللی
توسعه روابط دوستانه بین دولت ها بر مبنای احترام به تساوی حقوقی و اصل تعیین سرنوشت دولت ها توسط خود آنها
همکاری بین المللی برای حل مسائل بین المللی که دارای جنبه های اقتصادی اجتماعی فرهنگی و یا بشر دوستی باشند و پیشبرد و تشویق
 احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی برای همگان بدون تمایز از حیث نژاد جنس زبان و مذهب
به وجود آوردن مرکزی برای هماهنگ نمودن اقداماتی که ملل مختلف جهت حصول این هدفهای مشترک معمول می دارد .
عضویت و شرایط آن
در سازمان ملل دو شکل عضویت وجود دارد:
اعضای موسس که۵۰ کشور بودند، از جمله ایران که موارد مورد توافق کنفرانس سان فرانسیسکو را قبول کرده و به کشورهای متحد اعلام جنگ کردند .  اعضای غیر موسس که بعدا به عضویت این جامعه در آمدند شرایطی که برای عضویت این کشورها در نظر گرفته شده۵ شرط به شکل ذیل می باشد :
یک دولت مستقل باشد
صلح جو باشد
تعهدات اساسنامه را بپذیرد
قادر به انجام آن تعهدات باشد
آماده انجام آن تعهدات باشد
نحوه پذیرش کشورها در سازمان بدین صورت است که بعد از تقاضای کشوری باید به موافقت شورای امنیت بدون استفاده از حق وتو رسیده و بعد به تصویب مجمع عمومی سازمان برسد که به خاطر استفاده مکرر از حق وتو در شورا در برهه های مختلف موجب تنشها و فراز و نشیب های مختلفی شده بود؛ به عنوان مثال پذیرش اعضای جدید به دنبال فضای تنش زدایی بعد از مرگ استالین و کنار رفتن ترومن به جریان افتاد که در سال۱۹۵۴ تعداد۱۶ کشور یکجا به عضویت پذیرفته شدند .
تعداد اعضای سازمان اکنون۱۹۲ عضو می باشد. آخرین کشوری که به عضویت پذیرفته شد، کشور مونته نگرو در سال۲۰۰۶ بود. در ضمن در سال۲۰۰۲ سوئیس بعد از نیم قرن بالاخره تقاضای عضویت کرد که بلافاصله مورد تائید قرار گرفت.
به غیر از اعضای اصلی ناظرینی که الزاما دولت نیستند در سازمان حضور دارند به عنوان مثال مجمع عمومی در سال۱۹۷۴ از ساف (سازمان آزادیبخش فلسطین) برای عضو ناظر بودن دعوت به عمل آورد، ضمنا اتحادیه عرب و واتیکان نیز دارای چنین شرایطی می باشند .
ارکان سازمان ملل متحد
مجمع عمومی
این مجمع مهم ترین رکن تبادل نظر و مشورتی سازمان می باشد که با شرکت کلیه اعضای سازمان ملل تشکیل می شود. همه کشورها اعم از بزرگ و کوچک دارای رای یکسان می باشند هر کشور می تواند تا۵ نماینده در اجلاس ها داشته باشد .مجمع عمومی سالی۱ جلسه دارد که از سومین سه شنبه ماه سپتامبر هر سال شروع شده و به طور معمول۳ یا۴ ماه طول می کشد. در ضمن جلسات اضطراری می تواند با درخواست اعضا یا دبیر کل تشکیل گردد؛ هر ساله مجمع یکی از نامزدهای احراز ریاست را به مدت یک سال برای ریاست مجمع بر می گزیند که از بین نمایندگان دولتها در مجمع می باشند. نحوه رای گیری در مجمع بدین نحو است که در مورد مسائلی همچون پذیرش اعضا، تعیین اعضای غیر دائم شورای امنیت و اخراج اعضا تصمیمات با اکثریت دو سوم اعضای رای دهنده اتخاذ خواهد شد؛ ولی در مورد مسائلی که بیشتر جنبه آیین نامه ای و توصیه ای دارند با اکثریت ساده اتخاذ می گردد. شمار اعضای غایب مجمع در رای گیری محسوب نمی گردد .
مجمع دارای۷ کمیسیون به عناوین ذیل می باشد :  
کمیسیون خاص سیاسی ویژه
کمیسیون سیاسی

 کمیسیون اقتصادی
کمیسیون اجتماعی
کمیسیون مسائل مربوط به قیمومت
کمیسیون مسائل مالی و اداری
کمیسیون حقوقی
دو کمیته دائم مجمع را در انجام وظایفش یاری می کند:
کمیته مشورتی برای مسائل مالی و اداری که از۱۲ عضو تشکیل می شود .
کمیته سهمیه ها که۱۰ عضو دارد؛ مدت ماموریت این۲ کمیته مدت۳ سال می باشد . 

۱۳۹۵ مهر ۳, شنبه

۱۳۹۵ مهر ۱, پنجشنبه

زنده باد صلح مطلق جهانی


روز جهانی صلح ، همه ساله در 21 سپتامبر برگزار میشود . این روز به صلح اختصاص دارد و به طور ویژه به صلح می پردازد . و ممکن است گاهی منجر به یک آتش بس موقت در مناطق جنگی برای دسترسی به کمکهای انسان دوستانه میشود .
عملکرد نظام جمهوری اسلامی = نفی صلح جهانی  
شکنجه، بازداشت، اعدام، اعدام مجرمین نوجوان، نقض حقوق زنان، نقض حقوق اقلیتها، تخریب محیط زیست ، نقض حقوق کودکان ، نقض حقوق شهروندان ، جملگی  گواه آن است که  نقض حقوق بشر همچنان در ایران ادامه دارد .
اعضای نمایندگی مالزی روز جهانی صلح را گرامی میداریم و به تمام مردم جهان اعلام میکنیم که نظام جمهوری اسلامی ، حکومت شکنجه و اعدام و ظلم و ستم حاکم بر ایران است . در روزی که انسانهای آزادی خواه و صلح جو آن را آفریده اند تا خط بطلانی بر هستی ستیزان مرگ آفرین باشد ، فریاد آزادی سر داده و صلح را پاس میداریم .  

۱۳۹۵ شهریور ۲۶, جمعه

پانزدهم سپتامبر، روز جهانی دموکراسی

سازمان ملل متحد به منظور پشتیبانی از جنبش‌های ضد استبدادی، ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) را روز جهانی دموکراسی نامیده است. جمهوری اسلامی ایران چنین روزی را به رسمیت نشناخته و خود را حامی "مردم‌سالاری دینی" معرفی می‌کند.
گردش آزاد اطلاعات، آزادی اندیشه، آزادی بیان، احترام به حقوق شهروندان و امکان سازمان‌دهی و فعالیت آزاد و قانونی تشکل‌های سیاسی و صنفی مستقل از حکومت، از دیگر ضرورت‌های شکل‌گیری یک جامعه‌ی دموکراتیک به شمار می‌رود. تفکیک قوا و استقلال آن‌ها نیز از ابزارهایی است که به تقویت بنیادهای دموکراسی کمک می‌کند. ایران از جمله کشورهایی است که به عدم رعایت ابتدایی‌ترین شرط‌های استقرار دموکراسی و نقض گسترده حقوق بشر متهم می‌شوند.

دموکراسی ارزشی جهان‌شمول و متکی بر اراده‌ی آزاد شهروندان در تعیین نظام‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خودشان و مشارکت کامل در تمام جوانب زندگی است.
به رغم تمام انتقادها، رهبر جمهوری اسلامی علی خامنه‌ای حکومت ایران را "مردم‌سالاری دینی" می‌خواند و مدعی است این شیوه‌ی کشورداری می‌تواند الگویی برای جنبش‌های دموکراسی‌خواهانه در منطقه باشد .

به این ترتیب در "مردم‌سالاری دینی" مورد نظر رهبران جمهوری اسلامی، رای مردم و نظر نمایندگان آن‌ها با تشخیص "ولی فقیه" قابل اغماض خواهد بود زیرا به اعتقاد آیت‌الله خمینی ولایت مطلقه فقیه همان ولایتی است که از سوی خداوند به پیامبر واگذار شده. او با اتکا به همین نظر تاکید می‌کند: «اوامر ولی فقیه در حکم قانون است و در صورت تعارض ظاهری با قانون مقدم بر قانون است 

۱۳۹۵ شهریور ۲۱, یکشنبه

شهرستان ها پزشک می خواهد ، داروخانه می خواهد ، بیمارستان می خواهد ، روستاها دبستان می خواهد ، ویرانه ها باید آباد شوند ، رنجبران و کارگران باید به حقوق خود رسند ، کارمندان جزء دولت در آتش بیچارگی می سوزند ، باید آسایش آنان به دیده گرفته شود . باید خانواده ها از این بیچارگی بیرون آیند . باید وسایل زندگی برای مردم بدبخت آماده باشد . کشورداری تنها مالیات گرفتن و مأمور فرستادن نیست . سالهاست در این کشور نیکخواهان یادآوری ها کرده اند . و کسی گوش نداده ، کوشش هایی کرده اند و به جایی نرسیده . اکنون هنگام آنست که به درخواست های مردم گوش داده شود . هنگام آنست که این کشور بدبخت چند گامی به سوی پیشرفت و نیکی رانده شود . این مردم برای بدبختی آفریده نشده اند ...
**********

امروز چاره چیست
/ احمد کسروی /
The County Physician wants, pharmacy hospital wants, wants, wants, the villages elementary, the cities should be sanctuaries, ranjbaran and crew should arrive to their salary, employees in government on fire will be bychạrgy, let them rest. to be seen . Let the family of this bychạrgy come out. Must be adjusted for the miserable people be ready. Kshvrdạry only tax and agent is sending. Been in this country take care of the reminder. And who does not listen to there effort has not come yet. Now onset time to listen to people's request. At the onset of this wretched country few effective towards progress and are good. For people that had been created...
**********
What is the plan today
/ Ahmad Kasravi /
شهرستان ها پزشک می خواهد ، داروخانه می خواهد ، بیمارستان می خواهد ، روستاها دبستان می خواهد ، ویرانه ها باید آباد شوند ، رنجبران و کارگران باید به حقوق خود رسند ، کارمندان جزء دولت در آتش بیچارگی می سوزند ، باید آسایش آنان به دیده گرفته شود . باید خانواده ها از این بیچارگی بیرون آیند . باید وسایل زندگی برای مردم بدبخت آماده باشد . کشورداری تنها مالیات گرفتن و مأمور فرستادن نیست . سالهاست در این کشور نیکخواهان یادآوری ها کرده اند . و کسی گوش نداده ، کوشش هایی کرده اند و به جایی نرسیده . اکنون هنگام آنست که به درخواست های مردم گوش داده شود . هنگام آنست که این کشور بدبخت چند گامی به سوی پیشرفت و نیکی رانده شود . این مردم برای بدبختی آفریده نشده اند ...
**********

امروز چاره چیست
/ احمد کسروی /
The County Physician wants, pharmacy hospital wants, wants, wants, the villages elementary, the cities should be sanctuaries, ranjbaran and crew should arrive to their salary, employees in government on fire will be bychạrgy, let them rest. to be seen . Let the family of this bychạrgy come out. Must be adjusted for the miserable people be ready. Kshvrdạry only tax and agent is sending. Been in this country take care of the reminder. And who does not listen to there effort has not come yet. Now onset time to listen to people's request. At the onset of this wretched country few effective towards progress and are good. For people that had been created...
**********
What is the plan today
/ Ahmad Kasravi /

دهم سپتامبر روز جهانی پیشگیری از خودکشی


میزان خودکشی در ایران همیشه در پرده‌ای از ابهام بوده و این نیز به ‌دلیل سیاست‌های رسمی‌ است که اعلام آمار خودکشی را به صلاح نمی‌دانند.
در واقع از سال ۱۳۹۲ که سازمان پزشکی قانونی کشور آماری از میزان خودکشی در وب‌سایت خود ارائه داد و از افزایش آمار خودکشی اظهار نگرانی کرد تاکنون آمار جدیدی ارائه نشده است. براساس آخرین آمارهای موجود از میزان خودکشی در کشور، در ۹ ماه ابتدایی سال ۹۲ روزی بیش از ۱۱ نفر در کشور خودکشی کرده‌اند، طبق آمار اعلام‌شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور در ۹ماهه سال ۹۲، سه‌هزارو ١٢٥ نفر خودکشی کرده‌اند و از میان این افراد ۹۸۲ نفر را زنان و دوهزارو ١٤٣ نفر را مردان تشکیل می‌دادند.
 
این در حالی ا‌ست که در مدت مشابه سال ۹۱ نیز دوهزارو ٧٤٠ نفر خودکشی کردند و این نشان‌‌دهنده افزایش آمار خودکشی است. اگر کمی به عقب‌تر برگردیم و به آمار خودکشی در سال‌های ۸۸ و ۸۹ نیز توجه کنیم، خواهیم دید این روند سال به سال، افزایش یافته؛ در سال ۸۸، سه‌هزارو ١٢٢ خودکشی و در سال ۸۹، سه‌هزارو ٦٤٩ خودکشی گزارش شده و خودکشی در سال ۸۹ نسبت به سال ۸۸ افزایش ۱۷ درصدی داشته است .

به‌صورت کلی و براساس آمار پزشکی قانونی، بین سال‌های
۱۳۸۰ تا ۱۳۹۱، بیش از ۳۰‌ هزار نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند. براساس آمار سال ۹۲ از هر صد ‌هزار ایرانی، پنج نفر در سال جان‌شان را با خودکشی از دست داده‌اند .

نکته تأسف ‌برانگیز
، آمار بالای خودکشی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ است؛ یعنی بیش‌ترین خودکشی در این گروه سنی رخ می‌دهد. نرخ خودکشی در استان‌های محروم کشور نیز بیشتر از سایر نقاط است و در استانی مانند ایلام – که بیشترین میزان خودکشی در کشور را دارد – در ازای هر صد ‌هزار نفر، ۷۱ نفر در سال خودکشی می‌کنند؛ اما با وجود این آمار درخور توجه، مسئولان دولتی میزان خودکشی در ایران را خیلی جدی نمی دانند 

۱۳۹۵ شهریور ۲۰, شنبه

دهم سپتامبر


میزان خودکشی در ایران همیشه در پرده‌ای از ابهام بوده و این نیز به ‌دلیل سیاست‌های رسمی‌ است که اعلام آمار خودکشی را به صلاح نمی‌دانند.
در واقع از سال ۱۳۹۲ که سازمان پزشکی قانونی کشور آماری از میزان خودکشی در وب‌سایت خود ارائه داد و از افزایش آمار خودکشی اظهار نگرانی کرد تاکنون آمار جدیدی ارائه نشده است. براساس آخرین آمارهای موجود از میزان خودکشی در کشور، در ۹ ماه ابتدایی سال ۹۲ روزی بیش از ۱۱ نفر در کشور خودکشی کرده‌اند، طبق آمار اعلام‌شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور در ۹ماهه سال ۹۲، سه‌هزارو ١٢٥ نفر خودکشی کرده‌اند و از میان این افراد ۹۸۲ نفر را زنان و دوهزارو ١٤٣ نفر را مردان تشکیل می‌دادند.
 
این در حالی ا‌ست که در مدت مشابه سال ۹۱ نیز دوهزارو ٧٤٠ نفر خودکشی کردند و این نشان‌‌دهنده افزایش آمار خودکشی است. اگر کمی به عقب‌تر برگردیم و به آمار خودکشی در سال‌های ۸۸ و ۸۹ نیز توجه کنیم، خواهیم دید این روند سال به سال، افزایش یافته؛ در سال ۸۸، سه‌هزارو ١٢٢ خودکشی و در سال ۸۹، سه‌هزارو ٦٤٩ خودکشی گزارش شده و خودکشی در سال ۸۹ نسبت به سال ۸۸ افزایش ۱۷ درصدی داشته است .

به‌صورت کلی و براساس آمار پزشکی قانونی، بین سال‌های
۱۳۸۰ تا ۱۳۹۱، بیش از ۳۰‌ هزار نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند. براساس آمار سال ۹۲ از هر صد ‌هزار ایرانی، پنج نفر در سال جان‌شان را با خودکشی از دست داده‌اند .

نکته تأسف ‌برانگیز
، آمار بالای خودکشی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ است؛ یعنی بیش‌ترین خودکشی در این گروه سنی رخ می‌دهد. نرخ خودکشی در استان‌های محروم کشور نیز بیشتر از سایر نقاط است و در استانی مانند ایلام – که بیشترین میزان خودکشی در کشور را دارد – در ازای هر صد ‌هزار نفر، ۷۱ نفر در سال خودکشی می‌کنند؛ اما با وجود این آمار درخور توجه، مسئولان دولتی میزان خودکشی در ایران را خیلی جدی نمی دانند .
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی مالزی           

برنامه صد و چهل و دوم به تاریخ 2016 / 09 / 09

آگاهی از حقوق انسانی (با موضوع تشریح ماده 15 اعلامیه جهانی حقوق بشر ) : مریم مرادی

http://bashariyat.de/ArchivRadio/made%2015.mp3

۱۳۹۵ شهریور ۷, یکشنبه

بررسی عملکردهای غیر بشر دوستانه در نظام جمهوری اسلامی ایران

حاکمان جمهوری اسلامی با سلطه طلبی و نقض حاکميت ملی ديگر کشورها مخالف نيستند بلکه می گويند «چرا آمريکا و نه ما
حاکمان جمهوری اسلامی به دنبال شکل دادن به امپرياليسم جمهوری اسلامی هستند. هزاران دليل و شاهد برای اين مدعا وجود دارد که میتوان به مواردی از ان اشاره کرد .
ايدئولوژی شيطانی
اعلام آمريکا به عنوان شيطان بزرگ با اين دلالت ضمنی که جمهوری اسلامی در طرف خير مطلق ايستاده تقليل تضادهای بين المللی به دو جبهه‌ی خير و شر است.
اقای خمينی حتی می خواست پرچم اسلام را بر فراز کاخ سفيد به اهتزاز در آورد. نامه‌های احمدی نژاد به سران کشورهای قدرتمند دقيقا در بافت و سياق نهضت جهانی اسلام نوشته شدند. او پا در جای پای پيامبر اسلام می گذارد که با نوشتن نامه به سران دنيا آغاز می کند تا امپراطوری اسلامی را بر پا دارد
مديريت جهانی
مقامات جمهوری اسلامی رسما جمهوری اسلامی را کشور مادر (ام القری) و رهبر کشور را رهبر جهان اسلام می نامند.
 رئيس جمهور کشور نيز مدعای مديريت جهان را دارد. حتی جمهوريخواهان سلطه طلب امريکايی به وضوح چنين ادبياتی را در سخنان و بيانيه‌های خود عرضه نمی کنند. اتکای سلطه طلبان غربی بر قدرت نظامی و اقتصادی خود بوده است اما سلطه طلبان حاکم بر ايران سلطه بر جهان را حق ازلی و ابدی و ارث و ميراث خود از ائمه‌ی شيعه می دانند .
حمايت از اپوزيسيون ديگر کشورها
اين حمايت از بوميان کانادا تا سياهپوستان امريکا، از شيعيان يمن و بحرين و عربستان تا مسلمانان سنی در اروپای غربی، از مسلمانان فيليپين تا حتی طالبان افغانستان پس از حمله‌ی نظامی ايالات متحده را در بر می گيرد. تنها پیروان مذهبی و مسلمانان چين و روسيه از اين امر مستثنی شده‌اند چون جمهوری اسلامی به اين دو کشور در معادلات جهانی نياز دارد و حتی رفتارهای نادرست آنها و عدم انجام تعهداتشان توسط مقامات توجيه می شود .
حمايت از چنين طيف عظيمی از اپوزيسيون ديگر کشورها تحت نام حمايت از جنبش های آزاديبخش و مسلمانان محروم تنها در قد و اندازه‌ی يک ابر قدرت است. حکومت احمدی نژاد مرتبا ابر قدرتی ايران را رسما و به هر مناسبتی اعلام کرده است.
تبليغ ايدئولوژيک
ساخت مسجد و مدرسه‌ی علميه و مدارس مذهبی در سراسر جهان با صدها ميليون دلار هزينه در جهت نهادينه ساختن تبليغات ايدئولوژيک و شکل دادن به جوامع تحت نفوذ در سراسر نقاط عالم انجام می گيرد .
کاری که بنياد علوی در امريکا در سه دهه‌ی اخير انجام داده صرفا در جهت ايجاد امپراطوری دينی روحانيت بوده است و نه خدمت به مردم ايران. بنياد پهلوی در کنار خدمت به مقاصد رژيم استبدادی پهلوی چند صد دلاری نيز به دانشجويان ايرانی در امريکا در صورت شرايط اضطراری کمک می کرد اما سرمايه‌ی ايرانی در دوران جمهوری اسلامی يک سره در اختيار تبليغات ايدئولوژيک است .
حاکمان ايرانی ترجيح می دهند اين سرمايه ها را برای تربيت مقلد در ميان شيعيان افغانی و پاکستانی و عراقی مقيم امريکا صرف کنند تا برای کمک به دانشجويان ايرانی و کرسی های ايران شناسی. موارد معدودی از کمکهای چند هزار دلاری به تدريس زبان فارسی در کارنامه ی بنياد علوی وجود دارد که يا بايد آن را به حساب درست کردن صورت ظاهر فعاليت های ايدئولوزيک آن در برابر دادستانی های ايالات يا به حساب برخی کارکنان فرهنگ دوست آن نوشت .
دلسوزی حاکمان جمهوری اسلامی برای يک زن مصری و دلسوزی اقتدارگرايان برای زنان فلسطينی و يمنی در حالی که زنان ايرانی در خيابان هدف گلوله و باتون قرار می گيرند و در زندانهای مخفی و غير رسمی مورد تجاوز واقع می شوند حکايت از آن دارد که آن دلسوزی‌ها انسان دوستانه نيست و اهداف ديگری در پس آنها دنبال می شود
کمک‌های فرهنگی برای بسط حيطه‌ی نفوذ
کمک‌های بنياد علوی به برخی دانشگاه‌های امريکايی (مثل کلمبيا و راتگرز) نه به دليل بسط و توسعه‌ی فرهنگ ايرانی بلکه به منظور بسط حيطه‌ی نفوذ جمهوری اسلامی در اين مراکز انجام گرفته است
کمک‌های چند صد هزار دلاری به دانشگاه کلمبيا زمينه سازی برای حضور احمدی نژاد در اين دانشگاه بود. دانشگاه‌های امريکايی برای دعوت ديکتاتورها هزينه‌ی زيادی در حوزه ی افکار عمومی می پردازند و اگر منفعتی در کار نباشد حاضر نيستند اين هزينه‌ها را تحمل کنند .
البته گرفتن کمک از سوی دانشگاه‌ها کاری است که به طور روزمره انجام می شود و بر آن نمی توان خرده گرفت. اما حکومتی که هر روز اساتيد دانشگاه را اخراج و تصفيه می کند و دانشجويان منتقد آن در زندان و شرايط تعليق از تحصيل و اخراج به سر می برند با اهداف فرهنگی به يک دانشگاه کمک نمی کند و صرفا به دنبال اهداف سياسی و گسترش نفوذ سياسی است.
نمونه‌ی ديگر اين کمک‌ها، پرداختی مستقيم احمدی نژاد به يک فرانسوی ضد اسرائيلی برای فيلمسازی است. اين کمک‌ها اگر از سوی غربيان به ايرانيان انجام شود به زعم مسئولان جمهوری اسلامی نمايانگر جاسوسی آنها برای دول استکباری است.
کمک‌های بشر دوستانه
ساخت و اداره‌ی بيمارستان و مدرسه و ارائه‌ی ديگر خدمات عمومی در آسيا، آفريقا و کشورهای آمريکای لاتين در حالی که مردم مناطق محروم کشور در راه رساندن زنان در حال فارغ شدن به بيمارستان های دور آنها را از دست می دهند و کودکان ايرانی در کپر درس می خوانند تنها بر اساس تمايلات گسترش طلبانه و استکباری قابل توجيه است .
کسانی که شعار "نه غزه نه لبنان، جانم فدای ايران" مردم را نادرست و غير بشر دوستانه معرفی می کنند نه تنها اهداف امپرياليستی نظام را ناديده می گيرند بلکه مردم ايران را صاحب و مستحق منابع خويش نمی شناسند. وقتی خرمشهر و آبادان پس از بيست سال از اتمام جنگ هنوز ساخته نشده اند و مناطق شيعه نشين لبنان دو سال پس از جنگ سی و شش روزه به سرعت با پول ايرانی ساخته می شوند مشکلی در سياست خارجی و داخلی ايران وجود دارد .
دخالت نظامی غير مستقيم
عراق، افغانستان، لبنان، غزه، و يمن آوردگاه جمهوری اسلامی با نيروهای مخالف خود در منطقه هستند. سالانه صدها ميليون دلار اسلحه و ديگر خدمات نظامی (مثل جنگ الکترونيک در لبنان) از سوی ايران به اين مناطق ارسال می شود تا ثبات اين مناطق به هم خورده و مخالفان يا رقيبان جمهوری اسلامی نتوانند روزگار را به خوشی و آرامی بگذرانند و نيروهای نزديک به حاکمان ايران قدرت را دست بگيرند .

بسط حيطه‌ی نفوذ
ارتباط نزديک ايران با ونزوئلا و تلاش برای برای بسط ارتباط با برزيل، کوبا، بوليوی و نيکاراگوئه همه حکايت از تلاش حاکميت برای بسط حيطه‌ی نفوذ در امريکای لاتين است. جمهوری اسلامی همين برنامه را در آفريقا نيز دنبال کرده است که موفقيتی کمتر از مورد آمريکای لاتين در بر داشته است. ميل شديدی برای بسط حطيه‌ی نفوذ در آسيای ميانه پس از فروپاشی اتحاد جماهير شوروی وجود داشت اما برای ايران که به روسيه نياز جدی دارد اين حيطه از حيث اولويت به کناری گذاشته شد .
دخالت نظامی مستقيم
سپاه قدس اصولا برای دخالت نظامی در ديگر کشورها تشکيل شده است. سپاه قدس يکی از پنج نيروی عمده‌ی سپاه پاسداران است. غير از ابر قدرت‌ها کدام کشور در دنيای امروز نيروی مستقل نظامی برای دخالت در ديگر کشورها دارد و وجود چنين نيرويی از کدام اهداف حکايت می کند؟ تنها فرانسه و بريتانيا و هلند و امريکا و شوروی در دوران استعماری خود چنين نيروهايی را رسما در اختيار داشته‌اند .
شواهد فوق نشان می دهند که جمهوری اسلامی هيچ چيزی از قدرت‌های امپرياليستی در اقدامات مربوطه ندارد و اگر "استکبار جهانی جمهوری اسلامی" در کنار استبداد داخلی هنوز شکل نگرفته به دليل موانع جدی بر سر راه اين آرزو بوده است. اين سياست ها در کوتاه مدت ممکن است موجب تداوم رژيم و حاکميت موجود شوند اما نتيجه‌ی اين سياست‌ها و عملکردها در ميان مدت و دراز مدت عليه منافع و امنيت ملی کشور و در خدمت انزوای بين المللی ايرانبوده است و نه تبديل شدن اين کشور به يک قدرت بانفوذ منطقه‌ای. رژيم جمهوری اسلامی با عمليات ايذايی است که حضور خود را به رخ همسايگان و ديگر کشورها می کشد و نه ديپلماسی و همکاری.
چنان که به نظر می آيد کشوری با در آمد سرانه‌ی زير ۴۰۰۰ دلار در سال، اقتصادی ۲۷۰ ميليارد دلاری و در حد و اندازه‌ی چند شرکت امريکايی، ۷۰ درصد جمعيت زير خط فقر، واردات نظامی چند ميليارد دلاری، ناتوان از تامين نيازهای ابتدايی شهروندان خود و مشکلات عميقی مثل تورم و بيکاری دو رقمی، بلند پروازی‌هايی در حد قدرت‌های جهانی دارد. کشوری که در سياست خارجی خود به چين و روسيه باج می دهد تا در برابر قطعنامه های دول غربی در شورای امنيت بايستند چگونه می تواند ابر قدرت يا حتی بازيگری مستقل در عرصه‌ی بين‌الملل باشد؟
در عين حال کشوری که برخی سياست‌هايش حکايت از خوی سلطه جويی در سطح بين الملل دارد همانند دزدان دريايی و سارقان سر گردنه شهروندان ديگر کشورها را به گروگان می گيرد تا در معاملات سياسی از آنها استفاده کند يا محکومان زندانی خود در ديگر کشورها (به جرم آدم کشی) را با آنها مبادله کند .   

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...