۱۳۹۷ دی ۱۰, دوشنبه

سقوط سرویس دانش آموزان در روستایی در ارومیه/ انتقال پنج دانش آموز به بیمارستان

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، امروز یکشنبه ۹ دی‌ماه ۹۷، سلیمان نریمانی، بخشدار صومای برادوست گفت صبح سرویس مدرسه از جاده منحرف و از روی پل سقوط کرده است که نیروهای امدادی در محل حاضر شدند.

سلیمان نریمانی ادامه داد: معاینات و کمک‌های اولیه در محل انجام شد، سه نفر از دانش آموزان برای ادامه مداوا به بیمارستان امام خمینی اعزام شدند که در حد شکستگی دست جراحت دارند.

بخشدار صومای برادوست مدعی شد: سایر دانش‌آموزان نیز با وجود اینکه جراحتی نداشتند اما برای حصول اطمینان سلامتی‌شان به بیمارستان اعزام شدند.

مهدی محمدپور، مدیرکل اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش ارومیه نیز درباره حادثه واژگونی سرویس مدرسه دانش‌آموزان به ایلنا گفت: یک دستگاه پراید حامل ۵ دانش‌آموز بوده که از روستای فیروزیان در حال رفتن به سمت مدرسه بوده که به علت آمدن خودرو از مقابل از مسیر اصلی خود خارج می‌شود.

مدیرکل اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش ارومیه در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه خودرو پراید از لیست سرویس مدارس خارج شده، چرا کماکان مدارس شما از خودرو پراید استفاده می‌کنند گفت: اینکه آیا این شخص طرف قرار داد ما بوده یا نه در دست بررسی است. سرویس‎های مدارس ما دو گونه است؛ بعضی‌ها طرف قرارداد ما هستند و برخی دیگر طرف قرارداد خانواده‌ها. این مساله در حال بررسی است که آیا سرویس مذکور طرف قرارداد مدرسه بوده است یا نه؟

به گزارش ایرنا علت این حادثه هنوز اعلام نشده اما از سوی مسئولان در دست بررسی است. در هفته جاری بارش برف موجب لغزنده شدن جاده‌ها و تعطیلی برخی مدارس شمال استان آذربایجان غربی شد اما روز یک‌شنبه مدارس استان دایر بود.

با وجود ادعای اداره آموزش و پرورش ارومیه و بخشدار صومای برادوست مبنی بر اینکه ۵ دانش آموز در این خودرو بوده‌اند، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از مصدومیت ۶ دانش آموز در این خصوص خبر داده است.

آقای خالدی گفت: متاسفانه صبح امروز در محور ارومیه به روستای فیروزیان سرویس مدارس حامل دانش آموزان واژگون شد. در این حادثه ۶ نفر از دانش‌آموزان مصدوم شده‌اند، پس از اعلام حادثه ۲ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.
لارم به ذکر است که در تاریخ ۵ دی‌ماه نیز در پی واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران، ۱۰ نفر کشته و بیش از ۲۵ دانشجو نیز مجروح شدند. روز گذشته و امروز دانشجویان و خانواده‌های دانشجویان جانباخته مقابل درب ورودی این دانشگاه نسبت به آنچه بی لیاقتی مسئولان دانشگاه در حفظ جان دانشجویان می‌نامیدند، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...