۱۳۹۴ آبان ۱, جمعه

رد صلاحیت دولت توسط یک نماینده مجلس در طرح موضوع اصلاح قانون خروج زنان از کشور



zohreh tayeb zadeh
خبرگزاری هرانا ـ یک نماینده مجلس با بیان اینکه خروج زنان از کشور با اجازه همسر مبتنی بر قواعد اسلامی است، گفت که برخی مسئولان با تأسی از اندیشه‌های فمینیستی ادای غربی‌ها را درمی‌آورند و وارد ضوابط حقوقی می‌شوند که در صلاحیت مسئولان دولتی نیست.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، زهره طبیب زاده نوری با انتقاد از طرح موضوعاتی مانند اصلاح قانون گذرنامه و خروج زنان از کشور بدون اجازه همسر، گفت: “ما یک قواعد حقوقی داریم که مبتنی بر قواعد اسلامی است و این شأن فقها است که در مورد قواعد و قوانین حقوقی اظهار نظر کنند”.


وی ادامه داد: “نه تنها قانون خروج زنان از کشور با اجازه همسر بلکه ده‌ها قانون دیگر در زمینه حقوق زنان یا مسئولیت‌های زنان و مردان وجود دارد که اسلام در مورد آنها نظر داده است و شأن فقها است که در مورد آنها اظهار نظر کنند”.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: “بنده فکر می‌کنم درصورتیکه مسئولان حوزه زنان بدون مطالعه و بدون درک مسائل قضایی اسلام درمورد حقوق زنان، به صورت مجزا بر اساس دیدگاه و اندیشه‌های فمنیستی اظهار نظر کنند جز اینکه در جامعه فلش سطحی نگری و خروج از اعتقادات مسلم دینی بر آنها میخورد هیچ بازخورد دیگری برای زنان ندارد”.
طبیب زاده اظهار داشت: “گاهی اوقات زنان ما با تأسی از اندیشه‌های فمینیستی سعی می‌کنند ادای فمینیست‌های غربی را دربیاورند و تحت عنوان دفاع از حقوق زن وارد چهارچوب‌ها و ضوابط حقوقی بشوند که اصلا شأن ورود در این مباحث را ندارند”.
وی ادامه داد: “این موضوع جز اینکه افکار عمومی را علیه زنان تحریک کند هیچ حسن دیگری ندارد به اعتقاد بنده این در صلاحیت هیچکدام از مسئولان دولتی نیست و افرادی که فاقد سواد و بضاعت علمی در این زمنیه هستند بهتر است که از طرح این مباحث اجتناب و از این حوزه‌ها خروج کنند”.




منبع : https://hra-news.org/fa/?p=66076

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...