۱۳۹۴ مهر ۲, پنجشنبه

اعلامیه جهانی حقوق بشر

• ماده ی ۱
تمام ابنای بشر آزاد زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند. عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر برادرانه رفتار کنند.
• ماده ی ۲
همه انسانها بی هیچ تمایزی از هر سان که باشند، اعم از نژاد، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب، عقاید سیاسی یا هر عقیده ی دیگری، خاستگاه اجتماعی و ملی، وضعیت دارایی، محل تولد یا در هر جایگاهی که باشند، سزاوار تمامی حقوق و آزادیهای مصرح در این «اعلامیه»اند. به علاوه، میان انسانها بر اساس جایگاه سیاسی، قلمروقضایی و وضعیت بین المللی مملکت یا سرزمینی که فرد به آن متعلق است، فارغ از اینکه سرزمین وی مستقل، تحت قیمومت، غیرخودمختار یا تحت هرگونه محدودیت در حق حاکمیت خود باشد، هیچ تمایزی وجود ندارد.
• ماده ی ۳
هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.
• ماده ی ۴
هیچ احدی نباید در بردگی یا بندگی نگاه داشته شود: بردگی و داد و ستد بردگان از هر نوع و به هر شکلی باید باز داشته شده و ممنوع شود.
• ماده ی ۵

هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.
• ماده ی ۶
هر انسانی سزاوار و محق است تا همه جا در برابر قانون به عنوان یک شخص به رسمیت شناخته شود.

• ماده ی ۷
همه در برابر قانون برابرند و همگان سزاوار آن اند تا بدون هیچ تبعیضی به طور برابر در پناه قانون باشند. همه انسانها محق به پاسداری و حمایت در برابر هرگونه تبعیض که ناقض این «اعلامیه» است. همه باید در برابر هر گونه عمل تحریک آمیزی که منجر به چنین تبعیضاتی شود، حفظ شوند.
• ماده ی ۸
هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی مؤثر به مراجع دادرسی از طریق محاکم ذیصلاح ملی در برابر نقض حقوق اولیه ای است که قوانین اساسی یا قوانین عادی برای او برشمرده و به او ارزانی داشته اند.
• ماده ی ۹
هیچ احدی نباید مورد توقیف، حبس یا تبعید خودسرانه قرار گیرد.
• ماده ی ۱۰
هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی کامل و برابر به دادرسی آشکار و عادلانه توسط دادگاهی بیطرف و مستقل است تا در برابر هر گونه اتهام جزایی علیه وی، به حقوق و تکالیف وی رسیدگی کند.
• ماده ی ۱۱
۱. هر شخصی متهم به جرمی کیفری، سزاوار و محق است تا زمان احراز و اثبات جرم در برابر قانون، در محکمه ای علنی که تمامی حقوق وی در دفاع از خویشتن تضمین شده باشد، بیگناه تلقی شود.
. هیچ احدی به حسب ارتکاب هرگونه عمل یا ترک عملی که مطابق قوانین مملکتی یا بین المللی، در زمان وقوع آن، حاوی جرمی کیفری نباشد، نمیبایست مجرم محسوب گردد. همچنین نمی بایست مجازاتی شدیدتر از آنچه که در زمان وقوع جرم [در قانون] قابل اعمال بود، بر فرد تحمیل گردد.
• ماده ی ۱۲
هیچ احدی نمیبایست در قلمرو خصوصی، خانواده، محل زندگی یا مکاتبات شخصی، تحت مداخله و مزاحمت خودسرانه قرار گیرد. به همین سیاق شرافت و آبروی هیچکس نباید مورد تعرض قرار گیرد. هر کسی سزاوار و محق به حفاظت قضایی و قانونی در برابر چنین مداخلات و تعرضاتی است.
• ماده ی ۱۳
۱. هر انسانی سزاوار و محق به داشتن آزادی جابه جایی حرکت از نقطه ای به نقطه ای دیگر و اقامت در در هر نقطه ای درون مرزهای مملکت است.
۲. هر انسانی محق به ترک هر کشوری، از جمله کشور خود، و بازگشت به کشور خویش است.
• ماده ی ۱۴
۱. هر انسانی سزاوار و محق به پناهجویی و برخورداری از پناهندگی در کشورهای پناه دهنده در برابر پیگرد قضایی است.
۲. چنین حقی در مواردی که پیگرد قضایی منشأیی غیرسیاسی داشته باشد و یا نتیجه ارتکاب عملی مغایر با اهداف و اصول «ملل متحد» باشد، ممکن است مورد استناد قرار نگیرد.
• ماده ی ۱۵
۱. هر انسانی سزاوار و محق به داشتن تابعیتی [ملیتی] است.
۲. هیچ احدی را نمی بایست خودسرانه از تابعیت [ملیت] خویش محروم کرد، و یا حق تغییر تابعیت [ملیت] را از وی دریغ نمود.
• ماده ی ۱۶
۱. مردان و زنان بالغ، بدون هیچ گونه محدودیتی به حیث نژاد، ملیت، یا دین حق دارند که با یکدیگر زناشویی کنند و خانواده ای بنیان نهند. همه سزاوار و محق به داشتن حقوقی برابر در زمان عقد زناشویی، در طول زمان زندگی مشترک و هنگام فسخ آن هستند.
۲. عقد ازدواج نمیبایست صورت بندد مگر تنها با آزادی و رضایت کامل همسران که خواهان ازدواجند.
۳. خانواده یک واحد گروهی طبیعی و زیربنایی برای جامعه است و سزاوار است تا به وسیله ی جامعه و «حکومت» نگاهداری شود.
• ماده ی ۱۷
۱. هر انسانی به تنهایی یا با شراکت با دیگران حق مالکیت دارد.
۲. هیچ کس را نمی بایست خودسرانه از حق مالکیت خویش محروم کرد.
• ماده ی ۱۸
هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب [دین]، و آزادی علنی و آشکار کردن آئین و ابراز عقیده، چه به صورت تنها، چه به صورت جمعی یا به اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک، عبادت و دیده بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است.
• ماده ی ۱۹
هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون نگرانی از مداخله و مزاحمت و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.
• ماده ی ۲۰
۱. هر انسانی محق به آزادی گردهمایی و تشکیل انجمنهای مسالمت• ماده ی ۲۱
۱. هر شخصی حق دارد که در مدیریت دولت کشور خود، مستقیماً یا به واسطه انتخاب آزادانه نمایندگانی شرکت جوید.
۲. هر شخصی حق دسترسی برابر به خدمات عمومی در کشور خویش را دارد.
۳. اراده ی مردم میبایست اساس حاکمیت دولت باشد؛ چنین اراده ای می بایست در انتخاباتی حقیقی و ادواری اعمال گردد که مطابق حق رأی عمومی باشد که حقی جهانی و برابر برای همه است. رأی گیری از افراد می بایست به صورت مخفی یا به طریقه ای مشابه برگزار شود که آزادی رأی را تأمین کند.
• ماده ی ۲۲
هر کسی به عنوان عضوی از جامعه حق دارد از امنیت اجتماعی برخوردار بوده و از راه کوشش در سطح ملی و همیاری بین المللی با سازماندهی منابع هر مملکت، حقوق سلب ناپذیر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش را برای حفظ حیثیت و رشد آزادانه ی شخصیت خویش، به دست آورد.
• ماده ی ۲۳
۱. هر انسانی حق دارد که صاحب شغل بوده و آزادانه شغل خویش را انتخاب کند، شرایط کاری منصفانه مورد رضایت خویش را دارا باشد و سزاوار حمایت در برابر بیکاری است.
۲. هر انسانی سزاوار است تا بدون رواداشت هیچ تبعیضی برای کار برابر، مزد برابر دریافت نماید.
۳. هر کسی که کار می کند سزاوار دریافت پاداشی منصفانه و مطلوب برای تأمین خویش و خانواده ی خویش موافق با حیثیت و کرامت انسانی بوده و نیز میبایست در صورت نیاز از پشتیبانی های اجتماعی تکمیلی برخوردار گردد.
۴. هر شخصی حق دارد که برای حفاظت از منافع خود اتحادیه صنفی تشکیل دهد و یا به اتحادیه های صنفی بپیوندد.
• ماده ی ۲۴
هر انسانی سزاوار استراحت و اوقات فراغت، زمان محدود و قابل قبولی برای کار و مرخصی های دوره ای همراه با حقوق است.
• ماده ی ۲۵
۱. هر انسانی سزاوار یک زندگی با استانداردهای قابل قبول برای تأمین سلامتی و رفاه خود و خانواده اش، از جمله تأمین خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت های پزشکی و خدمات اجتماعی ضروری است و همچنین حق دارد که در زمان های بیکاری، بیماری، نقص عضو، بیوگی، سالمندی و فقدان منابع تأمین معاش، تحت هر شرایطی که از حدود اختیار وی خارج است، از تأمین اجتماعی بهره مند گردد.
۲. دوره ی مادری و دوره ی کودکی سزاوار توجه و مراقبت ویژه است. همه ی کودکان، اعم از آن که با پیوند زناشویی یا خارج از پیوند زناشویی به دنیا بیایند، می بایست از حمایت اجتماعی یکسان برخوردار شوند.
• ماده ی ۲۶
۱. آموزش و پرورش حق همگان است. آموزش و پرورش میبایست، دست کم در دروه های ابتدایی و پایه، رایگان در اختیار همگان قرار گیرد. آموزش ابتدایی می بایست اجباری باشد. آموزش فنی و حرفه ای نیز می بایست قابل دسترس برای همه مردم بوده و دستیابی به آموزش عالی به شکلی برابر برای تمامی افراد و بر پایه شایستگی های فردی صورت پذیرد.
۲. آموزش و پرورش می بایست در جهت رشد همه جانبه ی شخصیت انسان و تقویت رعایت حقوق بشر و آزادی های اساسی باشد. آموزش و پرورش باید به گسترش حسن تفاهم، دگرپذیری [تسامح] و دوستی میان تمامی ملتها و گروههای نژادی یا دینی و نیز به برنامه های «ملل متحد» در راه حفظ صلح یاری رساند.
۳. پدر و مادر در انتخاب نوع آموزش و پرورش برای فرزندان خود برتری دارند.

• ماده ی ۲۷
۱. هر شخصی حق دارد آزادانه در زندگی فرهنگی اجتماع خویش همکاری کند، از گونه های مختلف هنرها برخوردار گردد و در پیشرفت علمی سهیم گشته و از منافع آن بهره مند شود.
هر انسانی سزاوار استراحت و اوقات فراغت، زمان محدود و قابل قبولی برای کار و مرخصی های دوره ای همراه با حقوق است.
• ماده ی ۲۵
۱. هر انسانی سزاوار یک زندگی با استانداردهای قابل قبول برای تأمین سلامتی و رفاه خود و خانواده اش، از جمله تأمین خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت های پزشکی و خدمات اجتماعی ضروری است و همچنین حق دارد که در زمان های بیکاری، بیماری، نقص عضو، بیوگی، سالمندی و فقدان منابع تأمین معاش، تحت هر شرایطی که از حدود اختیار وی خارج است، از تأمین اجتماعی بهره مند گردد.
۲. دوره ی مادری و دوره ی کودکی سزاوار توجه و مراقبت ویژه است. همه ی کودکان، اعم از آن که با پیوند زناشویی یا خارج از پیوند زناشویی به دنیا بیایند، می بایست از حمایت اجتماعی یکسان برخوردار شوند.
• ماده ی ۲۶
۱. آموزش و پرورش حق همگان است. آموزش و پرورش میبایست، دست کم در دروه های ابتدایی و پایه، رایگان در اختیار همگان قرار گیرد. آموزش ابتدایی می بایست اجباری باشد. آموزش فنی و حرفه ای نیز می بایست قابل دسترس برای همه مردم بوده و دستیابی به آموزش عالی به شکلی برابر برای تمامی افراد و بر پایه شایستگی های فردی صورت پذیرد.
۲. آموزش و پرورش می بایست در جهت رشد همه جانبه ی شخصیت انسان و تقویت رعایت حقوق بشر و آزادی های اساسی باشد. آموزش و پرورش باید به گسترش حسن تفاهم، دگرپذیری [تسامح] و دوستی میان تمامی ملتها و گروههای نژادی یا دینی و نیز به برنامه های «ملل متحد» در راه حفظ صلح یاری رساند.
۳. پدر و مادر در انتخاب نوع آموزش و پرورش برای فرزندان خود برتری دارند.

• ماده ی ۲۷
۱. هر شخصی حق دارد آزادانه در زندگی فرهنگی اجتماع خویش همکاری کند، از گونه های مختلف هنرها برخوردار گردد و در پیشرفت علمی سهیم گشته و از منافع آن بهره مند شود.
۲. هر شخصی به عنوان آفرینشگر، حق حفاظت از منافع مادی و معنوی حاصل از تولیدات علمی، ادبی یا هنری خویش را داراست.
• ماده ی ۲۸
هر شخصی سزاوار نظمی اجتماعی و بین المللی است که در آن حقوق و آزادیهای مصرح در این «اعلامیه» به تمامی تأمین و اجرائی گردد.
• ماده ی ۲۹
۱. هر فردی در برابر جامعه اش که تنها در آن رشد آزادانه و همه جانبه ی او میسر می گردد، مسئول است.
۲. در تحقق آزادی و حقوق فردی، هر کس می بایست تنها زیر محدودیت هایی قرار گیرد که به واسطه ی قانون فقط به قصد امنیت در جهت بازشناسی و مراعات حقوق و آزادی های دیگران وضع شده است تا اینکه پیش شرط های عادلانه ی اخلاقی، نظم عمومی و رفاه همگانی در یک جامعه مردمسالار تأمین گردد.
۳. این حقوق و آزادی ها شایسته نیست تا در هیچ موردی خلاف با هدف ها و اصول «ملل متحد» اعمال شوند.
• ماده ی ۳۰
در این «اعلامیه» هیچ چیز نباید به گونه ای برداشت شود که برای هیچ «حکومت»، گروه یا فردی متضمن حقی برای انجام عملی به قصد از میان بردن حقوق و آزادی های مندرج در این «اعلامیه» باشد. 

۱۳۹۴ مهر ۱, چهارشنبه

حکم ۲ فرد متهم به بدحجابی صادر شد

 

خبرگزاری هرانا ـ در جلسه ستاد پیشگیری از جرم عنوان شد که در روزهای اخیر چندین پرونده در برخورد با بدحجابی در دادسرا تشکیل شده که در دو مورد دادگاه متهمان را به ۹۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، در این جلسه سرپرست دادسرای ارشاد تهران گفت: “از ابتدای سال ۹۴ تاکنون مدیران ۷۳ مجتمع مسکونی تهران را با هدف جلوگیری از برگزاری پارتی های شبانه به دادسرا دعوت کردیم که این اقدام مؤثر بوده به نحوی که آمار پارتی‌های شبانه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است”.
وی به برخورد دادسرای ارشاد با پدیده بدحجابی در جامعه هم اشاره کرد و گفت: “در روزهای اخیر چندین پرونده در برخورد با بدحجابی در دادسرا تشکیل شده که در دو مورد دادگاه متهمان را به پرداخت ۹۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد”.


منبع : https://hra-news.org/fa/?p=63830

۱۳۹۴ شهریور ۳۱, سه‌شنبه

 

خبرگزاری هرانا ـ دانش‌آموزان افغانستانی که جزو اتباع غیرمجاز هستند تا ۱۵ مهر برای ثبت‌نام در مدارس کشور فرصت دارند و تاکنون بیش از ۴۸هزار نفر موفق به ثبت‌نام شدند، شهریه تحصیل در مدارس نیز نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، اردیبهشت امسال خبری منتشر شد که از دستور رهبر ایران مبنی براینکه “هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرینی که به صورت غیرقانونی و بی‌مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل بازبمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت‌نام شوند”، خبر می‌داد.
kodakan afghanestani
پس از آن کمیته اتباع وزارت کشور با حضور مسئولان مربوطه جلساتی را درخصوص نحوه ثبت نام از دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز تشکیل داد و مقرر شد تا دانش‌آموزان ۷ تا ۱۸ ساله افغانستانی که جزو اتباع غیرمجاز هستند از تاریخ ۱۲ مرداد به مدت ۵ روز با مراجعه به دفاتر کفالت معرفی نامه‌های مربوط برای ثبت‌نام در مدارس را دریافت کنند.
البته طبق اعلام نظر برخی از فعالان حقوق کودک و خانواده‌های افغانستانی، فرصت اعلام شده بسیار کم بود به گونه‌ای که کمتر کسی از میان افغان‌ها متوجه این فراخوان شده بود بنابراین تعدادی از آنها فرصت ثبت‌نام را از دست دادند.
خانواده‌های افغانستانی که از فراخوان مطلع شده بودند با مراجعه به دفاتر کفالت، معرفی نامه‌هایی را برای ثبت‌نام در مدارس دریافت کردند.
معرفی‌نامه نخست به منظور بررسی وضعیت سلامت دانش‌آموزان به وزارت بهداشت صادر می‌شد که پس از بررسی‌های لازم و انجام واکسیناسیون، معرفی نامه دیگری برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس به وزارت آموزش وپرورش مدارس صادر می‌شد.
با توجه به اینکه عمده دانش‌آموزان افغانستانی غیرمجاز در مدارس خودگردان تحصیل می‌کنند، برای ثبت نام آنها در مدارس دولتی، تعیین سطحی از وضعیت سواد و اطلاعات آنها توسط آموزش و پرورش صورت گرفت که پس از آن پایه تحصیلی دانش آموز مشخص می‌شد.
خلیل الله بابالو رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز افغانستانی  گفت: “دانش‌آموزان افغانستانی تا ۱۵ مهر برای ثبت‌نام در مدارس فرصت دارند و تا کنون بیش از ۴۸ هزار دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند البته ما پیش بینی می‌کردیم که تعداد بیشتر از این‌ها باشد”.
پیش از این محسن نسج همدانی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان تهران در پاسخ به این سوال که در تخمین‌های موجود، انتظار ثبت‌نام چه‌تعداد دانش‌آموز را در این طرح دارید، گفته بود: “طبق برآوردهای انجام شده، حدود ۱۰۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل میان اتباع غیرمجاز استان تهران وجود دارد ولی ما ظرفیتی معادل ۲۰۰ هزار نفر را پیش‌بینی کرده‌ایم”.
خلیل الله بابالو رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج کشور نیز با اشاره به دستور رهبر ایران مبنی بر ثبت‌نام از تمام دانش‌آموزان اتباع از افزایش ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفری تعداد دانش‌آموزان اتباع در مدارس کشور خبر داده بود. اما علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این خصوص گفته بود: “طبق تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ارائه آموزش‌های تحصیلی به اتباع بیگانه که حتی غیرقانونی در کشور حضور دارند، پیش‌بینی می‌شود امسال بین ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر به این تعداد اضافه شود”.
دانش‌‌آموزان افغانستانی برای تحصیل در مدارس ایران باید شهریه‌ای را پرداخت کنند، سال تحصیلی گذشته این امکان برای آنها فراهم بود تا شهریه را به صورت قسطی پرداخت کنند.
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت:‌ “شهریه دانش‌آموزان افغانستانی نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است، این اولین کمک ما به خانواده‌های آنهاست.درشیوه‌نامه دست مناطق ومدارس کاملاً باز است تا به هر روشی که صلاح می‌دانند از دانش‌آموزان افغان شهریه دریافت کنند.مدیر مدرسه می‌تواند حتی شهریه را به صورت اقساط دریافت کند”.
شهریه‌ای که دانش‌آموزان افغانستانی برای ثبت‌نام در مدارس باید پرداخت کنند، بدین شرح است: “پایه اول تا ششم ابتدایی، حداقل هزینه ثبت‌نام ۱۲۰ هزار تومان و حداکثر ۳۰۰ هزار تومان.دوره متوسطه اول حداقل هزینه ثبت‌نام ۱۴۴ هزار تومان و حداکثر ۳۳۶ هزار تومان و دوره متوسطه دوم حداقل هزینه ثبت‌نام ۱۸۰ هزار تومان و حداکثر ۳۶۰ هزار تومان.
به ادارات آموزش و پرورش استان‌ها توصیه شده است با توجه به مشکلات اقتصادی و پرجمعیت بودن خانواده‌های اتباع خارجی در تعیین هزینه ثبت‌نام ترجیحاً حداقل هزینه‌ها درنظر گرفته شود، ضمن اینکه دریافت هرگونه وجهی غیر از شهریه مصوب و دریافت هرگونه کمک‌ هزینه تحصیلی و نیز اخذ تعهد مالی به استثنای وجوه مربوط به کتب درسی و بیمه دانش‌آموزی، هنگام ثبت‌نام از دانش‌آموزان خارجی در مدارس دولتی ممنوع است.
طبق اعلام مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش، ایران برای تحصیل حدود ۳۶۰ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس کشور که حدود ۳۳۰ هزار نفر از آنها افغانستانی هستند سالانه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند.
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ “کمیساریای سازمان ملل سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بابت هزینه این دانش‌آموزان در ایران به ما پول پرداخت کرده است که این میزان بسیار ناچیز است. سال گذشته عمده این پول را هزینه ساخت ۵ مدرسه برای دانش‌آموزان افغانستانی کردیم”.


منبع : https://hra-news.org/fa/?p=64281

۱۳۹۴ شهریور ۳۰, دوشنبه

خط خوردن ملی پوش فوتسال بانوان به دلیل مخالفت همسرش

خبرگزاری هرانا ـ نیلوفر اردلان ملی‌ پوش با سابقه فوتبال ایران به دلیل مخالفت همسرش با خروج او از کشور از لیست تیم ملی برای اولین حضور در جام ملت‌ های آسیا خط خورد.
به گزارش خبرگزاری هران به نقل از تسنیم،  نیلوفر اردلان، ملی پوش باسابقه ایران برای بالا بردن آمادگی خود جهت حضور در نخستین دوره جام ملتهای آسیا در اردوهای تیم ملی شرکت و تمرینات فشرده‌ای را انجام می‌داد، درست زمانیکه باید پاسپورت خود را به فدراسیون فوتبال تحویل می‌داد با مخالفت همسرش مواجه شد.
نیلوفر اردلان در این خصوص به خبرگزاری نسیم گفت: “مسابقات جام ملتهای آسیا برای نخستین بار برگزار می‌ شود و من هم در اردوهای تیم ملی تمرینات خوبی را زیرنظر خانم سلیمانی انجام داد، اما همسرم پاسپورتم را برای حضور در این مسابقات نداد و به دلیل مخالفت همسرم برای سفر به خارج از ایران این رقابت‌ها را از دست دادم”.
niloufar ardalan
وی افزود:‌ “ای کاش مسئولان قانونی برای بانوان ورزشکار بگذارند تا در چنین مواقعی بتوانیم از حقمان دفاع کنیم”.
ملی پوش تیم ملی فوتسال اظهار داشت: “این مسابقات برای من اهمیت زیادی داشت و من به عنوان یک زن مسلمان می‌خواستم برای بالا بردن پرچم کشورم تلاش کنم، نه اینکه برای گردش و تفریح بروم”.
وی ادامه داد: “من این مسابقات را از دست دادم، اما از مسئولان درخواست می‌کنم برای بانوان نیز مثل قانون سرباز خدمت قانونی بگذارند تا اینگونه به تیم ملی و ورزشکار لطمه نخورد، من هم سربازی تیم ملی هستم و می‌خواستم برای پرچم کشورم بجنگم. تیم ملی به وجود من احتیاج دارد و نمی‌توانم ملی پوشان را همراهی کنم”.


منبع : https://hra-news.org/fa/women/a-1881

۱۳۹۴ شهریور ۲۹, یکشنبه

متن فرمان خمینی و دستور قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷



متن فرمان خمینی و دستور قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷
بسم ‏الله ‏الرحمن ‏الرحيم‏
از آنجا كه منافقين خائن به هيچ وجه به اسلام معتقد نبوده و هر چه مى‏گويند ازروى حيله و نفاق آنهاست و به اقرار سران آنها از اسلام ارتداد پيدا كرده‏اند، و با توجه به محارب‏ بودن آنها و جنگهاى كلاسيك آنها در شمال و غرب و جنوب كشور باهمكاريهاى حزب بعث عراق و نيز جاسوسى آنان براى صدام عليه ملت مسلمان ما، و با توجه به ارتباط آنان با استكبار جهانى و ضربات ناجوانمردانه آنان از ابتداى تشكيل نظام جمهورى اسلامى تاكنون، كسانى كه در زندانهاى سراسر كشور بر سرموضع نفاق خود پافشاری كرده و مى‏كنند محارب و محكوم به اعدام مى‏باشند و تشخيص موضوع نيز در تهران با راى اكثريت آقايان حجه الاسلام نیری ( قاضی شرع ) و جناب آقای اشراقی ( دادستان تهران ) و نماینده ای از وزارت اطلاعات میباشد .
اگر چه احتياط در اجماع است، و همين طور در زندانهاى مراكز استان كشور راى اكثريت آقايان قاضى شرع، دادستان انقلاب و يا داديار و نماينده وزارت اطلاعات لازم‏ الاتباع مى‏باشد، رحم بر محاربين ساده‏انديشى است، قاطعيت اسلام در برابر دشمنان خدا از اصول ترديد ناپذير نظام اسلامى است،اميدوارم با خشم و كينه انقلابى خود نسبت به دشمنان اسلام رضايت خداوند متعال را جلب نمائيد، آقايانى كه تشخيص موضوع به عهده آنان است  وسوسه و شك و ترديد نكنند. تردید در مسائل قضایی اسلام انقلابی ناديده ‏گرفتن خون پاك و مطهر شهدا مى‏باشد .
رژیم جمهوری اسلامی ایران در دهه 80 میلادی اقدام به کشتار مخالفان سیاسی خود در زندانها کرده است که در این میان کشتار زندانیان سیاسی 67 از همه شناخته شده تر است .
دیده بان حقوق بشر از این واقعه با نام کشتار زندانیان سال 67 یاد میکند .


درخواست امام جمعه اصفهان از زنان: بنشینید در خانه و خانمی کنید و بگذارید مردان استخدام شوند.

 

خبرگزاری هرانا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به آمار بالای طلاق در اصفهان را نگران کننده توصیف و گفت که از هر پنج ازدواج صورت گرفته در اصفهان دست کم یک مورد به طلاق منجر می شود، این در حالی است که در اوایل انقلاب نگاه دختران به ازدواج هرگز اقتصادی نبود.
tabatabaeei nezhad
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، سید یوسف طباطبایی نژاد با بیان اینکه بسیاری از زنان زمانی که خود را در امنیت مالی ببینند، معرفت را از یاد می برند، گفت: “اگرچه سخنان امروز من بدون شک به مذاق زنانی که خود را برای ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده می کنند، خوش نخواهد آمد اما باید پذیرفت که بخشی از مشکلات جامعه ایران ناشی از عدم اولویت بخشی حکومت به مردان در مساله استخدام ها است”.
جامعه به زنان پرشک، پرستار، معلم و استاد دانشگاه نیازمند است، اما آن زن راننده بیابان که پشت فرمان تریلی در جاده های ناامن می نشیند کار اشتباهی می کند.
امام جمعه اصفهان خطاب به زنان جامعه و با تاکید بر اینکه در اسلام وظیفه نان آوری به مردان محول شده است نه زنان، گفت: “بگذارید مردان در اولویت نخست به مشاغل مختلف راه پیدا کنند و تنها در چنین شرایطی است که توان ازدواج با شما را خواهند یافت و شما نیز می توانید با وقار در خانه های مستقل خود و همسرانتان خانمی کنید، اصرار زنان برای کار کردن در هر شرایطی قابل تامل است اگر بنا است زنی به عنوان مهماندار هواپیما زباله جمع کند آیا بهتر نیست که در خانه و کاشانه شخصی خود و همسرش این کار را انجام دهد”.


منبع : خبرگزاری هرانا

۱۳۹۴ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

فراخوان جلسه ماهانه کمیته آموزش و پژوهش 7 سپتامبر 2015

مریم مرادی : بعنوان سخنران جلسه

موضوع : شرح ماده 4 اعلامیه جهانی حقوق بشر و مقایسه آن با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

اتاق پالتاک کمیته آموزش و پژوهش

http://bashariyat.org/wp-content/uploads/2015/09/00017.jpg

۱۳۹۴ شهریور ۱۳, جمعه

فراخوان جلسه ماهانه نمایندگی مالزی 4 سپتامبر2015

مریم مرادی : بعنوان سخنران  جلسه

موضوع : بررسی و تحلیل اخبار نقض حقوق بشر در ایران

اتاق پالتاک  نمایندگی مالزی

http://bashariyat.org/wp-content/uploads/2015/08/00012.jpg

۱۳۹۴ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

کنوانسیون ها

کنوانسیون ها






منبع : http://bashariyat.org/?page_id=153 

مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر

اعلامیه جهانی حقوق بشر

• ماده ی ۱

تمام ابنای بشر آزاد زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند. عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر برادرانه رفتار کنند.

• ماده ی ۲

همه انسانها بی هیچ تمایزی از هر سان که باشند، اعم از نژاد، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب، عقاید سیاسی یا هر عقیده ی دیگری، خاستگاه اجتماعی و ملی، وضعیت دارایی، محل تولد یا در هر جایگاهی که باشند، سزاوار تمامی حقوق و آزادیهای مصرح در این «اعلامیه»اند. به علاوه، میان انسانها بر اساس جایگاه سیاسی، قلمروقضایی و وضعیت بین المللی مملکت یا سرزمینی که فرد به آن متعلق است، فارغ از اینکه سرزمین وی مستقل، تحت قیمومت، غیرخودمختار یا تحت هرگونه محدودیت در حق حاکمیت خود باشد، هیچ تمایزی وجود ندارد.

• ماده ی ۳

هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.

• ماده ی ۴

هیچ احدی نباید در بردگی یا بندگی نگاه داشته شود: بردگی و داد و ستد بردگان از هر نوع و به هر شکلی باید باز داشته شده و ممنوع شود.

• ماده ی ۵

هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.

• ماده ی ۶

هر انسانی سزاوار و محق است تا همه جا در برابر قانون به عنوان یک شخص به رسمیت شناخته شود.

• ماده ی ۷

همه در برابر قانون برابرند و همگان سزاوار آن اند تا بدون هیچ تبعیضی به طور برابر در پناه قانون باشند. همه انسانها محق به پاسداری و حمایت در برابر هرگونه تبعیض که ناقض این «اعلامیه» است. همه باید در برابر هر گونه عمل تحریک آمیزی که منجر به چنین تبعیضاتی شود، حفظ شوند.

• ماده ی ۸

هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی مؤثر به مراجع دادرسی از طریق محاکم ذیصلاح ملی در برابر نقض حقوق اولیه ای است که قوانین اساسی یا قوانین عادی برای او برشمرده و به او ارزانی داشته اند.

• ماده ی ۹

هیچ احدی نباید مورد توقیف، حبس یا تبعید خودسرانه قرار گیرد.

• ماده ی ۱۰

هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی کامل و برابر به دادرسی آشکار و عادلانه توسط دادگاهی بیطرف و مستقل است تا در برابر هر گونه اتهام جزایی علیه وی، به حقوق و تکالیف وی رسیدگی کند.

• ماده ی ۱۱

۱. هر شخصی متهم به جرمی کیفری، سزاوار و محق است تا زمان احراز و اثبات جرم در برابر قانون، در محکمه ای علنی که تمامی حقوق وی در دفاع از خویشتن تضمین شده باشد، بیگناه تلقی شود.
۲. هیچ احدی به حسب ارتکاب هرگونه عمل یا ترک عملی که مطابق قوانین مملکتی یا بین المللی، در زمان وقوع آن، حاوی جرمی کیفری نباشد، نمیبایست مجرم محسوب گردد. همچنین نمی بایست مجازاتی شدیدتر از آنچه که در زمان وقوع جرم [در قانون] قابل اعمال بود، بر فرد تحمیل گردد.

• ماده ی ۱۲

هیچ احدی نمیبایست در قلمرو خصوصی، خانواده، محل زندگی یا مکاتبات شخصی، تحت مداخله و مزاحمت خودسرانه قرار گیرد. به همین سیاق شرافت و آبروی هیچکس نباید مورد تعرض قرار گیرد. هر کسی سزاوار و محق به حفاظت قضایی و قانونی در برابر چنین مداخلات و تعرضاتی است.

• ماده ی ۱۳

۱. هر انسانی سزاوار و محق به داشتن آزادی جابه جایی حرکت از نقطه ای به نقطه ای دیگر و اقامت در در هر نقطه ای درون مرزهای مملکت است.
۲. هر انسانی محق به ترک هر کشوری، از جمله کشور خود، و بازگشت به کشور خویش است.

• ماده ی ۱۴

۱. هر انسانی سزاوار و محق به پناهجویی و برخورداری از پناهندگی در کشورهای پناه دهنده در برابر پیگرد قضایی است.
۲. چنین حقی در مواردی که پیگرد قضایی منشأیی غیرسیاسی داشته باشد و یا نتیجه ارتکاب عملی مغایر با اهداف و اصول «ملل متحد» باشد، ممکن است مورد استناد قرار نگیرد.

• ماده ی ۱۵

۱. هر انسانی سزاوار و محق به داشتن تابعیتی [ملیتی] است.
۲. هیچ احدی را نمی بایست خودسرانه از تابعیت [ملیت] خویش محروم کرد، و یا حق تغییر تابعیت [ملیت] را از وی دریغ نمود.

• ماده ی ۱۶

۱. مردان و زنان بالغ، بدون هیچ گونه محدودیتی به حیث نژاد، ملیت، یا دین حق دارند که با یکدیگر زناشویی کنند و خانواده ای بنیان نهند. همه سزاوار و محق به داشتن حقوقی برابر در زمان عقد زناشویی، در طول زمان زندگی مشترک و هنگام فسخ آن هستند.
۲. عقد ازدواج نمیبایست صورت بندد مگر تنها با آزادی و رضایت کامل همسران که خواهان ازدواجند.
۳. خانواده یک واحد گروهی طبیعی و زیربنایی برای جامعه است و سزاوار است تا به وسیله ی جامعه و «حکومت» نگاهداری شود.

• ماده ی ۱۷

۱. هر انسانی به تنهایی یا با شراکت با دیگران حق مالکیت دارد.
۲. هیچ کس را نمی بایست خودسرانه از حق مالکیت خویش محروم کرد.

• ماده ی ۱۸

هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب [دین]، و آزادی علنی و آشکار کردن آئین و ابراز عقیده، چه به صورت تنها، چه به صورت جمعی یا به اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک، عبادت و دیده بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است.

• ماده ی ۱۹

هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون نگرانی از مداخله و مزاحمت و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.

• ماده ی ۲۰

۱. هر انسانی محق به آزادی گردهمایی و تشکیل انجمنهای مسالمت آمیز است.
۲. هیچ کس نمی بایست مجبور به شرکت در هیچ انجمنی شود.

• ماده ی ۲۱

۱. هر شخصی حق دارد که در مدیریت دولت کشور خود، مستقیماً یا به واسطه انتخاب آزادانه نمایندگانی شرکت جوید.
۲. هر شخصی حق دسترسی برابر به خدمات عمومی در کشور خویش را دارد.
۳. اراده ی مردم میبایست اساس حاکمیت دولت باشد؛ چنین اراده ای می بایست در انتخاباتی حقیقی و ادواری اعمال گردد که مطابق حق رأی عمومی باشد که حقی جهانی و برابر برای همه است. رأی گیری از افراد می بایست به صورت مخفی یا به طریقه ای مشابه برگزار شود که آزادی رأی را تأمین کند.

• ماده ی ۲۲

هر کسی به عنوان عضوی از جامعه حق دارد از امنیت اجتماعی برخوردار بوده و از راه کوشش در سطح ملی و همیاری بین المللی با سازماندهی منابع هر مملکت، حقوق سلب ناپذیر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش را برای حفظ حیثیت و رشد آزادانه ی شخصیت خویش، به دست آورد.

• ماده ی ۲۳

۱. هر انسانی حق دارد که صاحب شغل بوده و آزادانه شغل خویش را انتخاب کند، شرایط کاری منصفانه مورد رضایت خویش را دارا باشد و سزاوار حمایت در برابر بیکاری است.
۲. هر انسانی سزاوار است تا بدون رواداشت هیچ تبعیضی برای کار برابر، مزد برابر دریافت نماید.
۳. هر کسی که کار می کند سزاوار دریافت پاداشی منصفانه و مطلوب برای تأمین خویش و خانواده ی خویش موافق با حیثیت و کرامت انسانی بوده و نیز میبایست در صورت نیاز از پشتیبانی های اجتماعی تکمیلی برخوردار گردد.
۴. هر شخصی حق دارد که برای حفاظت از منافع خود اتحادیه صنفی تشکیل دهد و یا به اتحادیه های صنفی بپیوندد.

• ماده ی ۲۴

هر انسانی سزاوار استراحت و اوقات فراغت، زمان محدود و قابل قبولی برای کار و مرخصی های دوره ای همراه با حقوق است.

• ماده ی ۲۵

۱. هر انسانی سزاوار یک زندگی با استانداردهای قابل قبول برای تأمین سلامتی و رفاه خود و خانواده اش، از جمله تأمین خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت های پزشکی و خدمات اجتماعی ضروری است و همچنین حق دارد که در زمان های بیکاری، بیماری، نقص عضو، بیوگی، سالمندی و فقدان منابع تأمین معاش، تحت هر شرایطی که از حدود اختیار وی خارج است، از تأمین اجتماعی بهره مند گردد.
۲. دوره ی مادری و دوره ی کودکی سزاوار توجه و مراقبت ویژه است. همه ی کودکان، اعم از آن که با پیوند زناشویی یا خارج از پیوند زناشویی به دنیا بیایند، می بایست از حمایت اجتماعی یکسان برخوردار شوند.

• ماده ی ۲۶

۱. آموزش و پرورش حق همگان است. آموزش و پرورش میبایست، دست کم در دروه های ابتدایی و پایه، رایگان در اختیار همگان قرار گیرد. آموزش ابتدایی می بایست اجباری باشد. آموزش فنی و حرفه ای نیز می بایست قابل دسترس برای همه مردم بوده و دستیابی به آموزش عالی به شکلی برابر برای تمامی افراد و بر پایه شایستگی های فردی صورت پذیرد.
۲. آموزش و پرورش می بایست در جهت رشد همه جانبه ی شخصیت انسان و تقویت رعایت حقوق بشر و آزادی های اساسی باشد. آموزش و پرورش باید به گسترش حسن تفاهم، دگرپذیری [تسامح] و دوستی میان تمامی ملتها و گروههای نژادی یا دینی و نیز به برنامه های «ملل متحد» در راه حفظ صلح یاری رساند.
۳. پدر و مادر در انتخاب نوع آموزش و پرورش برای فرزندان خود برتری دارند.

• ماده ی ۲۷

۱. هر شخصی حق دارد آزادانه در زندگی فرهنگی اجتماع خویش همکاری کند، از گونه های مختلف هنرها برخوردار گردد و در پیشرفت علمی سهیم گشته و از منافع آن بهره مند شود.
۲. هر شخصی به عنوان آفرینشگر، حق حفاظت از منافع مادی و معنوی حاصل از تولیدات علمی، ادبی یا هنری خویش را داراست.

• ماده ی ۲۸

هر شخصی سزاوار نظمی اجتماعی و بین المللی است که در آن حقوق و آزادیهای مصرح در این «اعلامیه» به تمامی تأمین و اجرائی گردد.

• ماده ی ۲۹

۱. هر فردی در برابر جامعه اش که تنها در آن رشد آزادانه و همه جانبه ی او میسر می گردد، مسئول است.
۲. در تحقق آزادی و حقوق فردی، هر کس می بایست تنها زیر محدودیت هایی قرار گیرد که به واسطه ی قانون فقط به قصد امنیت در جهت بازشناسی و مراعات حقوق و آزادی های دیگران وضع شده است تا اینکه پیش شرط های عادلانه ی اخلاقی، نظم عمومی و رفاه همگانی در یک جامعه مردمسالار تأمین گردد.
۳. این حقوق و آزادی ها شایسته نیست تا در هیچ موردی خلاف با هدف ها و اصول «ملل متحد» اعمال شوند.

• ماده ی ۳۰

در این «اعلامیه» هیچ چیز نباید به گونه ای برداشت شود که برای هیچ «حکومت»، گروه یا فردی متضمن حقی برای انجام عملی به قصد از میان بردن حقوق و آزادی های مندرج در این «اعلامیه» باشد.


منبع :   http://bashariyat.org/?page_id=183

۱۳۹۴ مرداد ۴, یکشنبه

۱۳۹۴ مرداد ۳, شنبه

دلیل ترس جمهوری اسلامی از زنان چیست ؟؟؟

پس از انقلاب 1357 و با روی کار آمدن جمهوری اسلامی ، جامعه ایران دستخوش تحولات بسیاری توسط تندروهای مذهبی شد . اسلامیزه کردن لایه لایه جامعه از همان سالهای ابتدایی حیات حکومت آخوندی به قدری قابل لمس بود که واکنش بسیاری از زنان ایران را برانگیخت . تظاهرات روز 8 مارس ، تنها بعد از گذشتن یک ماه از انقلاب ، اولین واکنشی بود که در نهایت با سرکوب نیروهای حکومتی و بی تفاوتی روشنفکران سیاسی منجر به تصویب قانون حجاب اجباری در سالهای بعد شد .
وجود قوانین نابرابر و شدت یافتن خشونت های جنسی و کلامی علیه بانوان در طی 37 سال عمر جمهوری اسلامی ، منجر به گسترش گروههای فمینیستی و گاها مرد ستیزانه ای شده که به اذعان بسیاری از جامعه شناسان در تاریخ ایران بی سابقه است . با پیشرفت جوامع مدرن و قدم گذاشتن انسان امروزی به عصر ارتباطات ، دیگر صحبت از حجاب اجباری یا اختیاری ، زنان شاغل یا خانه دار و یا ورود بانوان به استادیوم های ورزشی ، مسئله تاسف بار و در عین حال خنده داری است . اما چرا جمهوری اسلامی این حجم وسیع از اختناق را در مورد بانوان اعمال میکند؟؟؟
براستی دلیل ترس جمهوری اسلامی  از زنان چیست ؟؟؟ 
اگر بخواهیم ایران را با کشورهای بسته اسلامی دیگر مانند عربستان مقایسه کنیم ، زنان ایران از برخی جهات دارای حقوق برابر نسبی به مانند حق رای هستند که آن هم در دوران پهلوی و به لطف اقدامات و پافشاریهای برخی روشنفکران سیاسی ( علی رغم مخالفتهای شدید روحانیون آن دوره ) صورت گرفته است . اما حقیقت این است که جمهوری اسلامی و رژیم توتالیتر مذهبی به مانند جمهوری اسلامی ، زنان را انسان های ناقص و به مثابه شهروندان درجه دومی می بیند که نیاز دارند مورد سرپرستی و کنترل توسط مردان و حکومت باشند . در حالیکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ادعای تضمین برابری مردان و زنان را دارد . به نظر میرسد جمهوری اسلامی با دریغ نمودن کمترین حقوق انسانی از بانوان ، قصد به زیر سلطه درآوردن سازمانی زنان را دارد. حکومت از قدرت اعجاب انگیز بانوان آگاه است ، اگر زنی از حقوق انسانی و ارزشهای خود باخبر باشد و برای احقاق آن تلاش کند ، خواه ناخواه جامعه ای را تحت تاثیر قرار خواهد داد . 
زنان آزاده ، زمینه ساز رشد و شکوفایی جامعه و نسل های آینده هستند . جمهوری اسلامی با تزریق خفقان و خرافات در پی بسته نگه داشتن افکار است . لذا حکومت به خیال خود با جلوگیری از آزاد اندیشی و گذر ایرانیان از این دوران تاریک تاریخی ، میتواند چند صباحی رنسانس اجتماعی و سیاسی ایرانیان را به تعویق بندازد . جمهوری اسلامی با مقاومت در برابر تعییرات اجتماعی و خواست گروههای مدافع حقوق زنان برای تضمین برابری زن و مرد ، ابتدایی ترین و کوچکترین حقوق انسانی را پایمال میکند تا بانوان ایران به فکر تغییر قوانین تبعیض آمیز مجازات ، مدنی و خانواده نباشند . زیر سوال بردن این قوانین زیر سوال بردن شریعت است و زیر سوال بردن شریعت ، زیر سوال بردن کل موجودیت نظام دیکتاتوری مذهبی به نام جمهوری اسلامی است .

۱۳۹۴ مرداد ۲, جمعه

نقش زن از دیدگاههای متفاوت

یک مرد متاهل در مجلسی گفت : زن همانند کفش است که هر گاه مرد اندازه دلخواهش را یافت میتواند آن را عوض کند . حاضران در مجلس به مرد خردمندی که در میان شان نشسته بود نگریستند و نظرش را در مورد این سخن پرسیدند . 
و اینک ببینید پاسخ مرد حکیم را : حرف این مرد کاملا درست است برای اینکه مردی که خود را در حد پا بداند ، زن چون کفش است . اما برای مردی که خود را پادشاه می پندارد زن چون تاج است .
پس کلام گوینده را سرزنش نکنید فقظ بدانید که چگونه به خود می نگرد !!!!

  چهل و دو سال بوده اید . دیگر بس است . باید برای همیشه در زباله دان تاریخ با بدترین نام دفن شوید . ای منفورترین موجوداتی که نمیشود گفت چه ه...